Το θέμα της αδειοδότησης κυκλοφορίας τουριστικών μικρών τρένων, ήταν ένα από τα θέματα που ήρθαν για συζήτηση στη συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας Νάξου την Παρασκευή το μεσημέρι, χωρίς ωστόσο να ληφθεί καμία απόφαση, αφού το θέμα αναβλήθηκε για την επόμενη συνεδρίαση του τοπικού συμβουλίου.
Παρόλα αυτά το θέμα -ενημερωτικά- συζητήθηκε και αναπτύχθηκε από τον κ. Σταμάτη Καπίρη ο οποίος αν και τοπικός σύμβουλος, στη συγκεκριμένη συζήτηση εκπροσωπούσε την εταιρία (Νικόλαος και Μαρία Ρεφενέ ΟΕ) που ενδιαφέρεται να αδειοδοτηθεί για την κυκλοφορία των δυο μικρών τουριστικών τρένων.
Όπως είπε ο κ. Καπίρης τα τρενάκια (αξίας 200.000 €) έχουν ήδη αγοραστεί από τον ιδιώτη (κ. Ρεφενέ Νικόλαο), ενώ έχουν προχωρήσει και οι σχετικές διαδικασίες για την έγκριση των δρομολογίων και των άλλων σχετικών εγγράφων που είναι απαραίτητα για την αδειοδότηση της επιχείρησης.
"Είναι πάρα πολλά τα οφέλη για το νησί με την κυκλοφορία των μικρών τουριστικών τρένων. Θα δώσουν παροχές για την ανάπτυξη της Νάξου…
Είναι πιο "αργά" από τα λεωφορεία και θα μπορεί να γίνεται ακόμα καλύτερα η ξενάγηση των τουριστών, ενώ θα ανοίξουν και περίπου δέκα θέσεις εργασίας" είπε ο κ. Καπίρης απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα. Αυτό που τέθηκε στη συνεδρίαση από τον πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Μάκη Μαυρογιάννη, που ήταν και η αφορμή για την αναβολή της ψηφοφορίας, ήταν ότι κι άλλες εταιρίες όπως το ΚΤΕΛ και οι ταξιτζήδες άρχισαν να δείχνουν ενδιαφέρον για τα "τουριστικά τρενάκια"…
"Το θέμα είναι αν τα θέλουμε τα τρενάκια στο νησί, πόσα θέλουμε, αν θα εξυπηρετήσουν τη Νάξο, αν θα εξυπηρετήσουν τους τουρίστες" είπε ο κ. Μαυρογιάννης και συμπλήρωσε ότι θα πρέπει να αναβληθεί και να ξανασυζητηθεί το θέμα.
Και η κ. Ανθή Περιστεράκη, συμφώνησε με την αναβολή της συζήτησης και ψηφοφορίας προκειμένου να ενημερωθεί περισσότερο και να ενημερώσει και την παράταξη της αφού δεν είχε παραλάβει την εισήγηση και δεν μπορούσε να προετοιμαστεί για τη συζήτηση αναλόγως.
Πάντως ο κ. Καπίρης έδωσε αρκετά στοιχεία για το συγκεκριμένο θέμα ενώ παρουσιάστηκε τόσο η αίτηση του κ. Ρεφενέ στην τεχνική υπηρεσία του δήμου όσο και η σχετική απάντηση από την Τεχνική Υπηρεσία (Δείτε παρακάτω).
Να σημειωθεί ότι η άδεια για τα τρενάκια δίνεται από τον ΕΟΤ ενώ ο δήμος είναι υπεύθυνος να ελέγξει και να δώσει βεβαίωση για τη βατότητα των οδών ασφαλούς κυκλοφορίας, του συνολικού μήκους της διαδρομής και τον καθορισμό αφετηρίας του τρένου.
Δείτε τη συζήτηση του θέματος:
ΔΕΙΤΕ την απάντηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου στον κ. Ρεφενέ: