Χρήστος Πουλίδης: Ο φωτογράφος που κατέγραψε τον μύθο της Μυκόνου

Newsroom.
12/09/2024 11:46
 
 
 

Ο Χρήστος Πουλίδης αποτύπωσε τις εμβληματικές προσωπικότητες, τους σταρ και τους πολιτικούς που βρέθηκαν στο νησί το 1959-1979

Η έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη της Μυκόνου θα διαρκέσει έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Στην πριγκίπισσα Σοράγια δεν άρεσε να την πλησιάζουν και να την φωτογραφίζουν, όμως ο πατέρας μου κατάφερε να σπάσει τον πάγο», μας λέει ο Γιώργος Πουλίδης, γιος του γνωστού φωτορεπόρτερ Χρήστου Πουλίδη (1926-2000), για τη φωτογραφία που τράβηξε ο πατέρας του το 1960 με την τότε πριγκίπισσα του Ιράν, δίπλα σε έναν από τους πελεκάνους του νησιού, και συμπεριλαμβάνεται στην έκθεση «Οι προβολείς φωτίζουν τη Μύκονο 1959-1979».

Η έκθεση που εγκαινιάζεται αύριο, στη Δημοτική Πινακοθήκη της Μυκόνου, σε επιμέλεια του κ. Πουλίδη, περιλαμβάνει 60 έργα που απεικονίζουν ιστορικές και εμβληματικές προσωπικότητες, καλλιτέχνες, ανθρώπους των γραμμάτων, παράγοντες της ελληνικής και της διεθνούς πολιτικής και επιχειρηματικής ελίτ, που βρέθηκαν στο νησί εκείνη την περίοδο.

Ο φωτογράφος που κατέγραψε τον μύθο της Μυκόνου-1
Ο Αριστοτέλης και ο Αλέξανδρος Ωνάσης στη Μύκονο, σε στιγμιότυπο που κατέγραψε ο φωτογράφος Χρήστος Πουλίδης το 1969.

Ο ταλαντούχος φωτορεπόρτερ είχε την ικανότητα να εμπνέει εμπιστοσύνη στα άτομα που απαθανάτιζε και εκείνοι με τη σειρά τους δεν δίσταζαν να ποζάρουν μπροστά στον φακό του, όπως μας λέει ο γιος του. Ανάμεσά τους ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, συχνός επισκέπτης του νησιού και πάντα καλοδεχούμενος από τους κατοίκους, η Μελίνα Μερκούρη και ο σύζυγός της Ζυλ Ντασσέν, οι οποίοι σε μία από τις εικόνες μάλιστα βρίσκονται σε ένα σκάφος, απολαμβάνοντας τις διακοπές τους.

Το ενδιαφέρον κεντρίζει και μία φωτογραφία του Σταύρου Ξαρχάκου με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Λιμπερόπουλο, σε ένα στιγμιότυπο που τράβηξε ο Χρήστος Πουλίδης από μια πρόβα της μουσικοχορευτικής παράστασης «Children of the universe» (1972), στην παραλία του Ορνού. Τη Μύκονο επισκέπτονταν συχνά εκείνη την εποχή και οι Αριστοτέλης και Αλέξανδρος Ωνάσης, τους οποίους, πέρα από το νησί, φωτογράφιζε συχνά και στην Αθήνα.

Εκείνος και τα αδέρφια του συνέχισαν την παράδοση και διαδέχτηκαν στο επάγγελμα τον πατέρα τους, Πέτρο Πουλίδη, ο οποίος θεωρείται ο πρώτος φωτορεπόρτερ στην Ελλάδα. Το γραφείο του Χρήστου Πουλίδη βρισκόταν στο κέντρο της Αθήνας, στο Κολωνάκι και από εκεί «τροφοδοτούσε» όλα τα ειδησεογραφικά πρακτορεία με εικόνες.

Οπως μας λέει ο γιος του, το έργο του ξεχωρίζει, διότι «προέβλεψε» κατά κάποιον τρόπο την τουριστική άνοδο της Μυκόνου. Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 αποφάσισε να ανοίξει ένα υποκατάστημα στο νησί και ως ο μόνος φωτορεπόρτερ εκεί, κατέγραψε τη Μύκονο μιας άλλης εποχής, πιο ρομαντικής και απλής από αυτό που γνωρίζουμε σήμερα.

Αφορμή για τη συγκεκριμένη έκθεση, που πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση με τον Δήμο Μυκόνου, αποτέλεσε η ψηφιοποίηση του αρχείου του καλλιτέχνη, το οποίο διαχειρίζεται σήμερα ο γιος του και όπως τονίζει, το εγχείρημα αυτό προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς από την άνοιξη του 2024.

Αυτή η διαδικασία έφερε την πρώτη δράση σχετικά με την παρουσία του Χρήστου Πουλίδη στο κυκλαδίτικο νησί, την οποία θα διαδεχθεί και μία ακόμη έκθεση, στην Αθήνα, που θα ανακοινωθεί τους επόμενους μήνες.

Πηγή: kathimerini.gr της Ελένης Σαμπάνη

(Visited 119 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*