Με θετική ενέργεια και αισιοδοξία «ξεχειλίζει» η συνέντευξη που φιλοξενεί σήμερα το naxostimes.gr, το οποίο μίλησε με την Ελισάβετ Ρούσσου, ιδιοκτήτρια καταστήματος εποχικών ειδών στη Σύρο.
Με αφορμή ότι, μετά από έναν μήνα, το άνοιγμα της αγοράς ξεκινά από τα συγκεκριμένα καταστήματα, η κα Ρούσσου εξήγησε ότι το δεύτερο lockdown δεν την πτόησε, αντίθετα της έδωσε την ευκαιρία να αναζητήσει νέους τρόπους για να προσεγγίσει τους πελάτες της και να τους φέρει τα Χριστούγεννα… στο σπίτι τους. Άλλωστε, όσοι την γνωρίζουν, ξέρουν ότι τα Χριστούγεννα είναι η αγαπημένη της εποχή!
Η κα Ρούσσου τόνισε την ανάγκη να στηριχθούν τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι μικρές τοπικές επιχειρήσεις (οι οποίες διαθέτουν ποιοτικά εμπορεύματα σε τιμές εξίσου ανταγωνιστικές με αυτές του διαδικτύου) και πρόσθεσε ότι αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση που ζούμε, μας «δίδαξε» ότι πρέπει να είμαστε ενωμένοι και να στηρίζουμε ο ένας τον άλλο, προκειμένου να τα καταφέρουμε!
Naxostimes: Πόσες μέρες έμεινε κλειστό το κατάστημα και ποιες ήταν οι σκέψεις σου όλο αυτό το διάστημα;
Ε.Ρ.: Στο «Εν καιρώ», όπως και σε όλα τα καταστήματα, από τις 7 του Νοέμβρη βάσει νόμου δεν επιτρεπόταν η είσοδος στους πελάτες είτε λιανικής, είτε χονδρικής.
Το κατάστημα ανοίγει τις πόρτες του και πάλι σήμερα 7 του Δεκέμβρη… Ένας ολόκληρος μήνας αγωνίας, τρεξίματος, κούρασης αλλά και πείσματος να μην αφήσω τις καταστάσεις να με καταβάλουν αλλά μέσα απ’ όλο αυτό να γίνει καλύτερη η σχέση μου με τους πελάτες…
Από την πρώτη μέρα φρόντισα με σωστές κινήσεις – και σ’ αυτό το σημείο, θέλω να ευχαριστήσω το λογιστικό μου γραφείο για τις κατευθύνσεις που μου έδωσαν – να ανασυγκροτηθώ και να μπορώ νόμιμα να εξυπηρετώ τους πελάτες, μέσω τηλεφωνικών και διαδικτυακών πωλήσεων, με παράδοση στον χώρο τους, πάντα με την απαραίτητη προσοχή που επιβάλουν οι καταστάσεις (μασκούλα και αντισηπτικό).
Naxostimes: Όταν ανακοινώθηκε ότι θα ανοίξουν τα καταστήματα εποχικών ειδών, πώς αισθάνθηκες;
Ε.Ρ.: Η ανακούφιση ήταν μεγάλη, καθώς έχουμε ακόμη έναν ολόκληρο μήνα για την πώληση των χριστουγεννιάτικων ειδών που έχω επιλέξει με πολλή φροντίδα και αγάπη για το αντικείμενο (είναι η αγαπημένη μου εποχή και φαίνεται άλλωστε!!!), η δε χαρά μου δεν κρύβεται, που θ’ ανταμώσουμε και πάλι από κοντά, καθώς η σχέση που έχουμε αναπτύξει τόσα χρόνια είναι αμοιβαίας εμπιστοσύνης και εκτίμησης και αυτό το εισπράττω καθημερινά.
Η ανθρώπινη επαφή δεν μπορεί και δεν πρέπει με τίποτα να αντικατασταθεί από τα μέσα τεχνολογίας, όσο κι αν μας κάνουν εύκολη τη ζωή σε κάποιες περιπτώσεις.
Naxostimes: Αρκετοί ιδιοκτήτες καταστημάτων ανησυχούν ότι το άνοιγμα της αγοράς, έστω και τώρα, δεν θα είναι αρκετό για να «σώσει την παρτίδα» (υποχρεώσεις σε προμηθευτές, τρέχοντα έξοδα, φόροι κλπ.). Ποια είναι η δική σου άποψη;
Ε.Ρ.: Η αλήθεια είναι ότι και για το δικό μου κατάστημα, το πρώτο lockdown λειτούργησε αρνητικά ως προς την οικονομική και επιχειρηματική κατάσταση και γι’ αυτό το λόγο δεν υπήρξε ούτε για μια στιγμή η σκέψη να μείνω αδρανής κατά το δεύτερο lockdown.
Με θετική σκέψη (χριστουγεννιάτικη μουσική στο φουλ – όσοι με ξέρουν το γνωρίζουν ήδη) και πολύ δουλειά, κατάφερα αυτόν τον δύσκολο μήνα να λειτουργήσει η επιχείρηση με τέτοιο τρόπο, ώστε τώρα με το άνοιγμα του καταστήματος, να προσπαθήσω να «σώσω την παρτίδα», που αλλιώς θα ήταν από δύσκολο ως ακατόρθωτο.
Naxostimes: Είπες ότι, κατά την διάρκεια της προσωρινής παύσης λειτουργίας, εξυπηρετούσες εξ αποστάσεως όσους και όσες ήθελαν να αγοράσουν χριστουγεννιάτικα. Υπήρξε ανταπόκριση εκ μέρους των καταναλωτών;
Ε.Ρ.: Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν συγκινητική, με απίστευτα θετική ενέργεια και κατανόηση για τη δυσκολία του όλου εγχειρήματος. Τα χαμόγελά τους κατά την παράδοση των χριστουγεννιάτικων ειδών ήταν και η μεγαλύτερη επιβράβευση για μένα.
Οι περισσότεροι δε, μου έστειλαν και μήνυμα με φωτογραφίες από τον στολισμό του σπιτιού τους και το πόσο ευχαριστημένοι έμειναν. Αυτό για μένα είναι και το ζητούμενο, γιατί ο ευχαριστημένος πελάτης είναι και η καλύτερη διαφήμιση.
Naxostimes: Το κατάστημα «μετρά» αρκετά χρόνια «ζωής» στην τοπική αγορά της Σύρου; Παρατήρησες φέτος διαφορά στη διάθεση των πελατών; Τους έχει επηρεάσει αρνητικά η πανδημία ή λόγω αυτής θέλησαν να στολίσουν περισσότερο;
Ε.Ρ.: Φέτος η διάθεση όλων όσων επικοινώνησαν μαζί μου ήταν τόσο ευχάριστη και θετική, που μου επιβεβαίωνε συνεχώς ότι είμαι στη σωστή κατεύθυνση.
Οι πελάτες ήταν πιο ευγενικοί από ποτέ και με απίστευτη θέληση να στηρίξουν μια «δική» τους τοπική επιχείρηση. Ευχαριστώ πολύ για την αδιάκοπη στήριξη και εμπιστοσύνη όλα αυτά τα χρόνια και φέτος ειδικότερα.
Naxostimes: Ποια είναι η δική σου προτροπή προς τους πελάτες σου και κατ’ επέκταση τους Συριανούς και τις Συριανές;
Ε.Ρ.: Η δική μου προτροπή προς τους συντοπίτες μου είναι να συνεχίσουν να εμπιστεύονται τα καταστήματα της Σύρου, τα οποία στην πλειοψηφία τους έχουν όμορφα αντικείμενα και σε πολύ λογικές τιμές, που πολλές φορές είναι χαμηλότερες στην τελική κι από αυτές του διαδικτύου.
Αυτή η χρονιά ήταν πολύ δύσκολη για όλους μας, αλλά αν κάτι μας έμαθε είναι ότι πρέπει να εκτιμάμε και να προσέχουμε ο ένας τον άλλο, για να μπορέσουμε να βγούμε νικητές από αυτήν την πρωτόγνωρη κατάσταση. Ενωμένοι όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε (στις μικρές κοινωνίες αυτό είναι πιο εύκολο άλλωστε).
Τέλος, εύχομαι σύντομα να είμαστε και πάλι όλοι μαζί με τους αγαπημένους μας και να μοιραζόμαστε αγκαλιές και χαμόγελα όπως τα προηγούμενα Χριστούγεννα. Χρόνια πολλά και καλά σε όλους με υγεία και χαμόγελα στα πρόσωπα μικρών και μεγάλων.