Περισσότερες 2.500 παραβάσεις βεβαιώθηκαν τον Μάιο του 2021 στην εδαφική αρμοδιότητα των νομών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου.
Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον Μάιο πραγματοποιήθηκαν 33.376 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν συνολικά 2.524 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., με τις Υπηρεσίες Τροχαίας στους δύο νομούς του Νοτίου Αιγαίου να βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων – δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.
Ενδεικτικά αναφέρονται οι σοβαρότερες – επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις που βεβαιώθηκαν:
*344 για οδήγηση δικύκλου χωρίς χρήση προστατευτικού κράνους.
*296 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού.
*88 για οδήγηση αυτοκίνητου χωρίς χρήση ζώνης ασφαλείας.
*36 για υπερβολική ταχύτητα.
*11 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
*7 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
*3 για φθαρμένα ελαστικά.
Ειδικότερα, για τις παραβάσεις που σχετίζονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σημειώνεται ότι τον Μάιο του 2021 συγκροτήθηκαν 87 κλιμάκια τροχονομικών ελέγχων, ελέγχθηκαν 1.604 οδηγοί και βεβαιώθηκαν 37 παραβάσεις.
Επίσης, από το σύνολο των ελέγχων που διενεργήθηκαν, 928 αφορούσαν επαγγελματικά αυτοκίνητα στα οποία διαπιστώθηκαν και βεβαιώθηκαν 15 παραβάσεις.
Τροχαία Ατυχήματα
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου, τον Μάιο του 2021 σημειώθηκαν 39 τροχαία ατυχήματα, έναντι 18 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2020.
Ειδικότερα σημειώθηκαν: 3 τροχαία ατυχήματα (ομοίως με το 2020), 6 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 3 το 2020) και 30 ελαφρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 12 το 2020).
Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου τον Μάιο του 2021 καταγράφηκαν 45 έναντι 27 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2020.
Ειδικότερα καταγράφηκαν: 4 θάνατοι (έναντι 3 το 2020), 6 σοβαρά τραυματίες (έναντι 3 το 2020) και 35 ελαφρά τραυματίες (έναντι 21 με το 2020).
Επισημαίνεται ότι οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και οι παράγοντες που επιτείνουν τις συνέπειές τους είναι:
*Η υπερβολική ταχύτητα.
*Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
*Η παραβίαση της προτεραιότητας.
*Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
*Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
*Η οδήγηση χωρίς χρήση κράνους και προστατευτικής ζώνης.
Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, έχοντας στόχο και σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:
*Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
*Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος.
*Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
*Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
*Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
*Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
*Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
*Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
*Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
*Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
*Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
*Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
*Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδηγικής κουλτούρας.