Είναι αλήθεια ότι…

Newsroom
24/02/2025 18:51
 
 
 

Είναι αλήθεια ότι…

-είναι πολύ… νηστίσιμο το φετινό πρόγραμμα των αποκριάτικων εκδηλώσεων; Λέτε να φταίει η απουσία των Μελάνων ή η παρουσία των… τεκτονικών ρηγμάτων;

-η σεισμική παρουσία δεν δικαιολογεί την έλλειψη ευρηματικότητας και νέων ιδεών σε ένα Καρναβάλι που δεν μπορεί να συγκριθεί με τα άλλα ανά την Ελλάδα, γιατί δεν έχει ταυτότητα και πηγαία σάτιρα προς εαυτούς και αλλήλους;

-στο δημοτικό επίπεδο… μασκαρεύγεστε όλο τον χρόνο και γελά συχνά το χειλάκι μας; Κάτι είναι κι αυτό. Να είμαστε παραγωγικοί.

-αυτή η ανταλλαγή επισκέψεων των κατωχωριανών Κορδελάτων και των κινιδαριωτών φουστανελάδων περισσότερο θυμηδία προκαλεί, παρά εθιμοταξία;

-είδε κανείς τους Κουδουνάτους του Φιλωτιού στην ανακοίνωση του Δήμου; Στο βίντεο μήπως; Άφαντοι οι Φιλωτίτες!

-δεν άργησαν και πολύ να ανακοινώσουν το πρόγραμμα των αποκριάτικων εκδηλώσεων. Ξεκινούν την Τετάρτη, το ανακοίνωσαν το Σάββατο. Θα μπορούσαν να το ανακοινώσουν και την Τρίτη… όπως με άλλες εκδηλώσεις. Άλλοι Δήμοι το είχαν ανακοινώσει αμέσως μετά τα Χριστούγεννα. Ψιλά γράμματα να μου πεις.

-αφού δεν έπεσε η Πορτάρα 2.600 χρόνια που δεσπόζει στο νησάκι, δεν πρέπει να φοβόμαστε, όπως λέει ένας παλιός Χωραΐτης, που έζησε το εφταμισάρι του 1956;

-η Άνυδρος δεν θα θυμίζει μόνο από εδώ και πέρα την έλλειψη βροχής και νερού γενικώς, αλλά και την ηφαιστειακή δραστηριότητα, ακόμη και τη δημιουργία τρίτου ηφαιστείου στον άξονα Σαντορίνης- Αμοργού; Ζούμε μεγάλες, ανεπανάληπτες στιγμές.

-ιδιοκτήτης της Ανύδρου είναι ο κ ….Αμόργειον; Λέτε να μέθυσε το νησίδιο με ρακόμελο;

-θα έχουμε φύρα στον τουρισμό μας λόγω… Φηρών; Παράπλευρη απώλεια. Δεν μπορεί κανείς να προβλέψει την έκταση της ζημιάς, επειδή οι πληροφορίες για τις μέχρι τώρα κρατήσεις και για τους όρους τους είναι συγκεχυμένες και οι νέες κρατήσεις έχουν σταματήσει.

-από Σαντορίνη έρχονται στη Νάξο τα …μεγάλα πορτοφόλια που πάνε εκεί με μεγάλα αεροπλάνα και κρουαζιερόπλοια;

-εδώ, πάντως, απτόητοι ξενοδόχοι, «σαν έτοιμοι από καιρό, σα θαρραλέοι» επισκευάζουν τα δωμάτιά τους;

Είναι αλήθεια ότι…

-αντί να απολογείται ο Μαυρογιάννης- η πολιτική είναι ευθύνη, γιατί έχει κλείσει το… μαγαζί της δημοτικής κοινότητας, βγαίνει και στην επιφάνεια σαν αφρόψαρο;

-δεν ξέρει ότι τουλάχιστον μια φορά το μήνα πρέπει υποχρεωτικά να συγκαλεί σε συνεδρίαση το συμβούλιο της κοινότητας; Το ξέρει. Και έχει έννομες συνέπειες ο κ. Μάκης- η πολιτική είναι ευθύνη. Και όμως την πέφτει σε σύμβουλο της αντιπολίτευσης, επειδή εκτελεί ένα δημοτικό καθήκον του, την επίσκεψη, δηλαδή, σε σχολεία για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τη μετασεισμική κατάσταση, χωρίς αυτό να σημαίνει παρέμβαση στο έργο των τεχνικών ή μείωσή τους.

-ο δραστήριος στο facebook κ. Μάκης ψέγει τον Φουτάκογλου για τη χρήση των ίδιων Μέσων; Υποκρισία και γελοιότητα.

-ο κ. Μάκης εκλέχτηκε ελέω εκλογικού νόμου, ενώ έπρεπε να είναι πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας ο πλειοψηφήσας του συνδυασμού Χατζηανδρέου; Αυτό λέει η λογική, αλλά και η ίση μεταχείριση, όπως συμβαίνει και με τις άλλες δημοτικές κοινότητες. Αλλά οι πονηρές εκλογικές και κομματικές επιλογές και υστεροβουλίες του μητσοτακισμού οδηγούν στον παραλογισμό εκλογής των κάθε είδους Μάκηδων.

-ειρωνεύεται την πλειοψηφία στη Χώρα, λες και δεν είναι υπαρκτή και καταγεγραμμένη; Αλλά ποια αξία έχει γι’ αυτούς η δημοκρατία;

-ξέρει ο κ. Μάκης το έλλειμμα μετάδοσης των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου και της δημοτικής επιτροπής, παρά τις προβλέψεις του νόμου; Πόσοι παρακολουθούν τα δημοτικά συμβούλια και ποια σχέση έχει με την πλήρη, αντικειμενική και σωστή ενημέρωση ο δήμαρχος κ. Μάκη;

-δεν ενημερώνει δημοσιογράφους «επίσημα»; Έχει κόμπλεξ με τις συνεντεύξεις Τύπου και καλά κάνει. Ξέρει τα γράδα του. «Την απαραίτητη ανάρτηση στα social media» εννοείς ως ενημέρωση; Για να τη διαβάσει η κα Μαρίνα από την Κόρωνο;

-τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης πρέπει να χρησιμοποιεί μονάχα ο …θεσμικός κ. Μάκης- η πολιτική είναι ευθύνη; Κανείς άλλος;

-όλα τα λεφτά είναι η φράση «πολιτική του πεζοδρομίου»; Κάτι θυμίζει από παλιούς, αλλά όχι ξεχασμένους καιρούς του δεξιού λεξιλογίου και των πολιτικών διώξεων.

Είναι αλήθεια ότι…

-ο «ετσιγουσταρισμός», κατά τον Παντελή Μπουκάλα, είναι χαρακτηριστικό της δημοτικής Αρχής; Μπορούσε να εξαιρεθεί ο Fleur, που έχει παγώσει την Επιτροπή Πολιτισμού (όπως, βέβαια, συμβαίνει και με τις άλλες δημοτικές Επιτροπές της λιανικής δημοκρατικής συντροφιάς) και να κάνει του κεφαλιού του;

-η φετινή φτώχια του Καρναβαλιού οφείλεται και σε αυτό; Τα ίδια και τα ίδια, χωρίς πρωτότυπη έμπνευση και νέες ιδέες. Τους παραζάλισαν οι σεισμοί ή έχουν το σύνδρομο της μετασεισμικής ζάλης; Να είμαστε παραγωγικοί.

-η τολμηρή σάτιρα προσώπων, πραγμάτων, καταστάσεων, συμπεριφορών, τοπικών και γενικών, είναι που λείπει εδώ στα λεγόμενα δρώμενα, στα δημόσια θεάματα της Αποκριάς, ειδικά στην παρέλαση της αυτού εξοχότητας του Καρνάβαλου.

-έρχεται η ναξιακή Αποκριά «να ανάψει πάθη» όπως… φεϊσμπουκίζει ο Fleur; Verus. Vera. Αληθινά; «Και να χαρίσει αναμνήσεις που θα μείνουν για πάντα!». Πώς τα λέει ο μπαγάσας. Και το προεξοφλεί. Κάλχας είναι;

-δεν του το είχα; Την ποιητική γραφή, το ερωτικό αεράκι, τη λεκτική φινέτσα, την αριστοφανική διάθεση; Τον αδικώ, αν υποψιάζομαι ότι όζει ξένης χειρός το κείμενο;

-θα συμμετάσχει και ο Εγκέλαδος στη λαμπαδηφορία; Αμασκάρευτος. Το σημερινό τεσσεραμισάρι μού υπενθύμισε ότι ο Εγκέλαδος είναι εδώ. Δαυλός στον… πάτο μας!

-το λέει ο Μώμος στο «Το φως που καίει» του Βάρναλη; «Αυτός είναι ο ρόλος μου. Να ξεφυτρώνω ακάλεστος — κι ανεπιθύμητος!». Μώμος στην ελληνική μυθολογία είναι ο θεός της χλεύης και του σκώμματος, της ειρωνείας και του σαρκασμού.

Είναι αλήθεια ότι…

-θα αντισταθείτε στο κάλεσμα «να ταξιδέψετε σε έναν κόσμο γεμάτο μυσταγωγία, όπου ο χρόνος σταματά, η παράδοση ζωντανεύει και η συμμετοχή στα δρώμενα γίνεται εμπειρία ζωής;». Γιατί βάζει διλήμματα και ερωτηματικά ο Fleur; Κάτι ξέρει και δεν μας το λέει;

-αυτά «τα αρχέγονα ένστικτα της ελευθερίας, οι μυρωδιές του ντόπιου κρασιού, σε ένα ατελείωτο πανηγύρι ψυχής!» με εξιτάρουν; Ας τραγουδήσουμε σε ρυθμό… αντάρτικου: «δεν μας τρομάζουν του Εγκέλαδου τα βόλια/ ούτε του Ήφαιστου τα σπαθιά/ έχουμε γράψει βαθιά μέσ’ την καρδιά μας/ πάνω απ’ όλα καλή Αποκριά»!

-η πηγαία λυρική διάθεση που δονεί το λουλουδένιο κείμενο, μέσα στο καταχείμωνο, είναι μια ευχάριστη νότα στο μουντό δημοτικό τοπίο;

-οι Απόκριες… «σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν κτήμα μιας απόφασης του εκάστοτε Αντιδημάρχου Πολιτισμού»; Τι εννοεί ο… ποιητής; Καταλάβατε, μέσα από την ασυνταξία, τι υπο-νοεί;

-ο καημένος Διόνυσος δεν πλήρωσε το ηφαίστειο που δεν εξερράγη, αλλά τα Τέμπη του δυστυχήματος, της συγκάλυψης και της οργής; Ο Ήφαιστος δεν ακύρωσε την «παράσταση» (για να χρησιμοποιήσω τη λέξη του κ. Μάκη) της ερχόμενης Παρασκευής, αλλά η δεύτερη επέτειος μιας τραγωδίας.

-ο Ήφαιστος, όμως, θα έχει την τιμητική του το Σάββατο με τις λαμπαδηφορίες; Είναι, εξάλλου, η ανθρωπόμορφη ακμάζουσα θεότητα της φυσικής δύναμης του πυρός σε όλες τις μορφές του.

-στη λαμπαδηφορία θα υψώσουμε τις λαμπάδες, τις δάδες μας για τους νεκρούς των Τεμπών; Το σύνθημα είναι ΕΝΑ: ΟΧΙ στη συγκάλυψη. Να καταλογιστούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες στους φταίχτες.

-αν πάσχω από σεισμοφοβία, πρέπει να συμμετάσχω στη λαμπαδηφορία; Ναι. Θέλω το φως του δαυλού μου να γίνει ορατό στα… Τέμπη! Η λαμπαδηφορία να γίνει συλλαλητήριο διαμαρτυρίας.

-ο Γίγαντας (μην πάει το μυαλό σας σε δημοτικό σύμβουλο) Εγκέλαδος πρέπει να εξευμενιστεί, γιατί μας δείχνει ακόμα τα δόντια του; Με ανθρώπινη μορφή, αν και είχε θεϊκή καταγωγή, τεράστιος και ανίκητος, φοβερός στην όψη, με πυκνά, πλούσια και μακριά μαλλιά και γένια και με λέπια φιδιού στα πόδια και φίδια στα μαλλιά και στα γένια.

-ο τοπικός μυθογράφος καρναβαλιστής θα τον θυμηθεί στην παρέλαση της Κυριακής;

-στην επέτειο μνήμης, που θα γίνει στη Νάξο, στο δημόσιο μνημόσυνο, θα πάει τώρα η δημαρχάρα μας ή θα είναι πάλι στη Θεσσαλονίκη και θα… συμμετάσχει εκεί; Αλήθεια, γιατί δεν μας ανακοίνωσαν στα τέλη Ιανουαρίου ότι αποφάσισαν να αναβάλουν την αποκριάτικη εκδήλωση της Παρασκευής; Το φύλαγαν για έκπληξη οι μπαγάσηδες. Ή το λένε επίτηδες.

-μια χαρά τους …έκατσαν οι κινητοποιήσεις για τα Τέμπη για να ακυρώσουν -λέει- με τη σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου, από τέλη Ιανουαρίου το δρώμενο του Διονύσου;

-23 Ιανουαρίου καλούσαν σε συνάντηση τους συμμετέχοντες στο δρώμενο για πρόβα;

-από επικοινωνιακή πολιτική σκίζουμε; Τάχες Δημήτρη, τάχα πάντα! Είπαμε, δημαρχοκεντρικό το συστηματάκι, αλλά όχι δημαρχο-εκκεντρικό και δημαρχο-αυταρχικό.

-οψίμως ανένηψαν οι σιωπηλοί, όταν δεν μπορούσε να γίνει συγκαλυπτό το έγκλημα; Πόσα λογής-λογής «Τέμπη» έχουν σημαδέψει τη ζωή μας! Και πόσοι υπεύθυνοι τη σκαπούλαραν! Τώρα δεν μπορούν.

-θέλουμε οξυγόνο γενικώς, ως χώρα, ως δήμος, ως τοπική κοινωνία, ως άνθρωποι;

Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

(Visited 229 times, 1 visits today)
Latest Post

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*