Νάξος: Το Δημοτικό Σχολείο Βίβλου στον διεθνή διάλογο για την τεχνητή νοημοσύνη μέσω του The Lyceum Project (video+φώτος)

Newsroom
22/06/2025 13:49
 
 
 

Τα παιδιά της Βίβλου συμμετείχαν με βίντεο και δράσεις στη διεθνή συνάντηση για την ΑΙ – Ο Διευθυντής Χρήστος Σκάρκος στη θεματική συνεδρία για την εκπαίδευση

Μια ιδιαίτερα τιμητική και ουσιαστική συμμετοχή είχε φέτος το Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου στην παγκόσμια ετήσια συνάντηση The Lyceum Project, που πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιουνίου 2025. Το σχολείο εκπροσωπήθηκε από τον Διευθυντή του, Χρήστο Σκάρκο, ο οποίος έλαβε μέρος στη θεματική συνεδρία με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση».

Η συνάντηση αυτή, που αποτελεί διεπιστημονική πρωτοβουλία παγκόσμιας εμβέλειας, συγκεντρώνει κάθε χρόνο ακαδημαϊκούς, επαγγελματίες, καλλιτέχνες, πολιτικούς και πολίτες για να αναζητήσουν απαντήσεις στο κρίσιμο ερώτημα: «Τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;»

Υπεύθυνη για τις δράσεις στην τάξη και το βίντεο η εκπαιδευτικός, Ειρήνη Καραμανλή.

Στη συγκεκριμένη συνεδρία συμμετείχαν επίσης ο Σπυρίδων Δουκάκης, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Επίκουρος Καθηγητής Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, η Καθηγήτρια Γλωσσολογίας Ζωή Γαβριηλίδου, ο μεταδιδακτορικός ερευνητής Γιώργος Κωστελέτος, ενώ τον συντονισμό είχε η Δέσποινα Καρακατσάνη, Επικεφαλής του Εργαστηρίου Μελέτης του Φύλου και των Ανισοτήτων στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Η παρέμβαση του Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Βίβλου επικεντρώθηκε στην ανάγκη ενός εκπαιδευτικού πλαισίου που θα ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη με κριτική σκέψη, δημοκρατικές αρχές και καινοτομία. Τόνισε τον σημαντικό ρόλο της σχολικής ηγεσίας, καθώς και την αναγκαιότητα στήριξης των γονέων μέσα από την ψηφιακή τους ενδυνάμωση, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τα παιδιά σε αυτή τη νέα εποχή.

Οι φωνές των παιδιών για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η συμμετοχή του Σχολείου δεν περιορίστηκε στην παρουσία του Διευθυντή στο συνέδριο. Είχε προηγηθεί μια εμβληματική δράση μέσα στην τάξη, έπειτα από την επίσκεψη του The Lyceum Project στο σχολείο και την αλληλεπίδραση των παιδιών με τις Maria Dagioglou και Dora Katsamori.

Τα παιδιά προβληματίστηκαν, συζήτησαν, ρώτησαν, γέλασαν, σκέφτηκαν. Πρώτα διατύπωσαν αυθόρμητα τι φαντάζονται όταν ακούν τη λέξη «τεχνητή νοημοσύνη», φτιάχνοντας ένα συννεφόλεξο.

Έπειτα εντόπισαν γύρω τους τις χρήσεις της, ξεχώρισαν τις θετικές και τις αρνητικές όψεις της, μίλησαν για φόβους όπως η κυριαρχία των ρομπότ και για τον ενθουσιασμό που προκαλεί ένα τόσο ισχυρό εργαλείο.

Μοιρασμένα σε ομάδες, χρησιμοποίησαν tablet και τον διαδραστικό πίνακα, παρακολούθησαν βίντεο, έψαξαν πληροφορίες και κατέγραψαν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης. Με ωριμότητα και κριτική σκέψη διατύπωσαν συμπεράσματα όπως:
«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα εργαλείο – το πώς θα τη χρησιμοποιήσεις εξαρτάται από εσένα».

Η εμπειρία κορυφώθηκε με τη δημιουργία ενός μικρού βίντεο, στο οποίο παρουσιάστηκαν με εικονικά παραδείγματα τα θετικά και τα αρνητικά της ΑΙ, μέσα από τη ματιά των ίδιων των παιδιών. Το βίντεο αυτό προβλήθηκε στο συνέδριο The Lyceum Project μετά τη θεματική συνεδρία για την εκπαίδευση, αποσπώντας θερμό χειροκρότημα και θετικά σχόλια από τους συμμετέχοντες.

Ένα σχολείο-παράδειγμα

Το Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, με ανοιχτό πνεύμα και συμμετοχικό όραμα, απέδειξε ότι η σύγχρονη εκπαίδευση ξεκινά από το να ακούς τα παιδιά. Τα παιδιά μίλησαν, εξέφρασαν σκέψεις και αγωνίες, μοιράστηκαν όνειρα και προβληματισμούς – και έγιναν ισότιμοι συνομιλητές στον διεθνή διάλογο για την τεχνητή νοημοσύνη.

Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο

Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

(Visited 476 times, 1 visits today)
Latest Post