Τι ζήτησαν από την Υπουργό Παιδείας οι Ενώσεις Γονέων Σύρου και Πάρου

Newsroom
26/03/2021 15:30
 
 
 

 

Την αγωνία των γονέων της Σύρου και της Πάρου, ως προς την επάρκεια στον σχεδιασμό αντιμετώπισης της πανδημίας στην Εκπαίδευση, εξέφρασαν οι Ενώσεις Γονέων των δύο νησιών, με κοινή τους επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας.

Οι δυο Ενώσεις ζητούν την προσαρμογή των μέτρων με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στα νησιά, τονίζοντας ότι τα αλλεπάλληλα ανοίγματα και κλεισίματα των σχολικών μονάδων δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στα παιδιά, τόσο όσον αφορά στο αμιγώς εκπαιδευτικό έργο, όσο και στις τόσο σημαντικές πτυχές της κοινωνικοποίησης και της συναισθηματικής ανάπτυξης.

Η επιστολή των Ενώσεων Γονέων Σύρου και Πάρου:

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
σήμερα, και ενώ έχει περάσει περισσότερο από ένας χρόνος με την πανδημία στην χώρα μας, είμαστε υποχρεωμένοι να εκφράσουμε την αγωνία των γονέων των νησιών μας για την επάρκεια στον σχεδιασμό αντιμετώπισης της πανδημίας, τουλάχιστο όσο αφορά στην Δημόσια Εκπαίδευση.

Δυστυχώς τα αλλεπάλληλα ανοίγματα και κλεισίματα των σχολικών μονάδων, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στα παιδιά μας, τόσο όσο αφορά στο αμιγώς εκπαιδευτικό έργο, όσο και στις τόσο σημαντικές πτυχές της κοινωνικοποίησης και της συναισθηματικής ανάπτυξης.

Όπως άλλωστε διαπιστώνουμε καθημερινά, οι επιπτώσεις είναι ιδιαίτερα ανησυχητικές στις μικρότερες ηλικίες που αντικειμενικά δυσκολεύονται περισσότερο αλλά και στους μαθητές της Γ’ Λυκείου που έχουν μπροστά την δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων και μάλιστα υπό το πρίσμα της σημαντικής μείωσης των εισακτέων όπως αποφασίστηκε εν μέσω της πανδημίας.

Η αγωνία μας ενισχύεται από το γεγονός ότι η λεγόμενη τηλε-εκπαίδευση, επιβλήθηκε ως υποχρεωτική, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί ούτε η καθολική, δωρεάν και ισότιμη συμμετοχή σ’ αυτήν από μαθητές κι εκπαιδευτικούς, ούτε η στοιχειώδης καταλληλότητα των ηλεκτρονικών συνδέσεων και μέσων, ούτε καν η ασφάλεια προσωπικών δεδομένων και επικοινωνίας. κ. Υπουργέ, ζούμε και εργαζόμαστε σε μια ιδιαίτερη περιοχή της χώρας μας με σημαντική φυσική ομορφιά, αλλά και εξίσου σημαντικά προβλήματα πρόσβασης και υποδομών.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που στα νησιά μας, ο απαράδεκτος θεσμός του μόνιμα αναπληρωτή εκπαιδευτικού είναι κυρίαρχος, πολύ πριν την εμφάνιση της πανδημίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη εκπαιδευτική διαδικασία. Για την περίπτωση της πανδημίας, η φυσική απομόνωση που ταλανίζει τα νησιά μας σε κανονικές συνθήκες, φαντάζει συγκριτικό πλεονέκτημα.

Δυσκολευόμαστε λοιπόν να αντιληφθούμε την λογική οριζόντιων μέτρων με κλειστά σχολεία, ακόμη και σε νησιά με ελάχιστους μαθητές και χωρίς κρούσματα, πάντα σύμφωνα με την επίσημη κρατική ενημέρωση.

Καθώς, όπως αντιλαμβανόμαστε, δεν θα απαλλαγούμε άμεσα από την πανδημία, παρακαλούμε για την συμβολή σας στην προσαρμογή των μέτρων διαχείρισης της πανδημίας με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στα νησιά μας.

Επιπρόσθετα παρακαλούμε για τον άμεσο προγραμματισμό συγκεκριμένων μέτρων, σύμφωνα και με τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, ώστε τα σχολεία μας, το αμέσως επόμενο διάστημα να παραμείνουν ανοιχτά και ασφαλή (μείωση αριθμού μαθητών ανά τάξη, εκ περιτροπής λειτουργία, τουλάχιστο για τα τμήματα με περισσότερους από 15 μαθητές, μείωση διδακτέας ύλης, μαζικά τεστ κ.λπ.) όπως ορθά, σε γενικές γραμμές εφαρμόστηκαν, εν μέρει, μετά την πρώτη φάση της πανδημίας (Μάιος – Ιούνιος 2020).

(Visited 127 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*