Πανελλαδικές 2023: Ο πρώτος των πρώτων με 19.710 μόρια αποκάλυψε τη «συνταγή» της επιτυχίας

Newsroom
30/06/2023 10:11
 
 
 

 

Για την επιτυχία του να πετύχει επίδοση 19.710 μόρια στις Πανελλαδικές Εξετάσεις – ίσως την υψηλότερη βαθμολογία φέτος – μίλησε στο ΟΡΕΝ ο Δημήτρης Καραβασίλης από τη Θεσσαλονίκη αποκαλύπτοντας τη μεθοδολογία του.

Όπως είπε ο μαθητής που με τη βαθμολογία που συγκέντρωσε εξασφάλισε την είσοδό του στη Νομική Θεσσαλονίκης, «πήγαινα σχολείο, έκανα λίγες απουσίες, διάβαζα το βράδυ ένα δίωρο την ημέρα και από 4-5 ώρες τα Σαββατοκύριακα ενώ έβγαινα και 2-3 φορές την εβδομάδα για να αλλάζω παραστάσεις». Στην παρατήρησε, δε, ότι «δεν φαίνεσαι και πολύ σπασίκλας» ο Δημήτρης σχολίασε «δεν θα το έλεγα».

Ο νεαρός Θεσσαλονικιός εξομολογήθηκε ότι «μου άρεσαν τα αρχαία πάρα πολύ» ενώ για τα επόμενα βήματά του είπε ότι «σκέφτομαι για μεταπτυχιακό έξω αλλά σκέφτομαι να μείνω εδώ».

Για τα επαγγελματικά του βήματα είπε ότι καταρχήν εξετάζει τη δικηγορία «αλλά σκέφτομαι και για ακαδημαϊκός» αποκαλύπτοντας ότι ο πατέρας του είναι δικηγόρος και η μητέρα του συμβολαιογράφος. Σύμφωνα με τον ίδιο, τέλος, πολύ καλές επιδόσεις στις πανελλαδικές πέτυαν και οι φίλοι του οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι στις επιστήμες υγείας.

Δίδυμη επιτυχία στη Γαστούνη: Τα αδέλφια Πέτρος και Χαράλαμπος πέτυχαν μαζί στις Πανελλαδικές

Δύο αδέλφια, ο Πέτρος και ο Χαράλαμπος Κοτσέτας, από το Γενικό Λύκειο Γαστούνης, πέτυχαν τους στόχους τους και κατάφεραν να φτάσουν τις βαθμολογίες που ήθελαν στις φετινές πανελλαδικές.

Συγκεκριμένα ο Πέτρος Κοτσέτας με 18.680 μόρια και ο Χαράλαμπος Κοτσέτας με 17.480 μόρια έχουν επιλέξει επιστήμες Υγείας και πλέον «ανοίγουν τα φτερά τους» για την επόμενη διαδρομή. Όπως ανέφεραν οι ίδιοι στην εφημερίδα Πατρίς, μετά την επιτυχία τους είναι ικανοποιημένοι και ευτυχείς που κατάφεραν να πετύχουν τους στόχους τους και ευχαρίστησαν όλους όσους στάθηκαν στο πλευρό τους σε αυτήν την προσπάθεια και κυρίως τους γονείς τους.

«Κατάφερα να πετύχω τους στόχους μου»

«Νιώθω πολύ ευχαριστημένος διότι κατάφερα να πετύχω τους στόχους μου. Θέλω να ευχαριστήσω τόσο τους καθηγητές του σχολείου μου όσο και τους καθηγητές που μου έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα καθώς και τους γονείς μου. Εύχομαι καλή σταδιοδρομία σε όλα τα παιδιά που έδωσαν πανελλήνιες και πάντα επιτυχίες», λέει ο Πέτρος

«Ευχαριστώ τους καθηγητές και τους γονείς μου»

«Ευχαριστώ τους καθηγητές μου, του σχολείου και των ιδιαίτερων καθώς επίσης και τους γονείς μου που ήταν συνοδοιπόροι στην προσπάθεια αυτή», ανάφερε ο Χαράλαμπος

Τι δείχνει η «ακτινογραφία» των βάσεων για τα ΑΕΙ μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών

Η σωστή συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου και η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, αποτελούν τα δύο επόμενα στάδια για τους 73.220 υποψήφιους από τα Γενικά Λύκεια και τους 15.350 υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ, μετά την ανακοίνωση των βαθμών στις Πανελλαδικές 2023.

Οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2023 ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, οι οποίες ανακοινώθηκαν χθες, 29 Ιουνίου, αναρτήθηκαν σε όλα τα Λύκεια της χώρας και στην ειδική ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας ενώ ταυτόχρονα έγινε αποστολή και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων, σε όσους το είχαν αιτηθεί.

Η ανθρωπογεωγραφία των Πανελλαδικών

Σχετικά με την κατανομή του πλήθους των υποψηφίων, οι οποίοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2023 ανά είδος Λυκείου και Ομάδα Προσανατολισμού/Τομέα, η συμμετοχή τους εμφανίζεται ως εξής:

1ο Πεδίο – Ανθρωπιστικών Σπουδών: 18.990 υποψήφιοι
2ο Πεδίο – Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας (Ε.Π. Θετικών Σπουδών): 13.239 υποψήφιοι
3ο Πεδίο – Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας (Ε.Π.Σπουδών Υγείας): 13.940 υποψήφιοι
4ο Πεδίο – Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής: 26.696 υποψήφιοι
Πεδίο Μουσικών σπουδών μόνο: 355

Επισημαίνεται ότι το πλήθος των υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ προκύπτει από τη συμμετοχή σε τουλάχιστον δυο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (εκτός των Μουσικών Σπουδών).

Στατιστικά των επιδόσεων και πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις

Το υψηλό ποσοστό των υποψηφίων που γράφουν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, δεν αποτελεί έκπληξη για τις Πανελλαδικές: φέτος, ήταν το 55,95%. Στο μάθημα της Ιστορίας, κάτω από τη βάση του 10 έγραψε το 50,76% των υποψηφίων ενώ στο συγκεκριμένο μάθημα σημειώνονται και αρκετές βαθμολογικές αποκλίσεις μεταξύ των βαθμολογητών, η οποία αποδίδεται στον διαφορετικό τρόπο αξιολόγησης και αξιοποίησης των πηγών. Όσο για τα υπόλοιπα εξεταζόμενα μαθήματα, κάτω από τη βάση έγραψε στη Φυσική το 48%, στη Χημεία το 44,85% και στα Αρχαία, το 41,54%.

Σημαντικές διαφορές στις επιδόσεις των υποψηφίων σε σχέση με πέρσι, δεν υπήρχαν. Τα στατιστικά στοιχεία, αναμφισβήτητα, δείχνουν μία τάση για το πώς θα διαμορφωθούν οι βάσεις, ωστόσο οι προβλέψεις είναι επισφαλείς. Τόσο οι συντελεστές βαρύτητας ανά σχολή και τμήμα, όσο και η απουσία αποτύπωσης της κλιμάκωσης των μορίων, είναι οι βασικοί λόγοι.

Σύμφωνα με τις πιο «συγκρατημένες» προβλέψεις ανά επιστημονικό πεδίο, ωστόσο, θα μπορούσαν να καταγραφούν τα ακόλουθα:

Στο 1ο Ε.Π. – Ανθρωπιστικών Σπουδών:

Αναμένεται άνοδος των βάσεων. Διπλασιάστηκε ο αριθμός των αριστούχων στη Γλώσσα. Πολύ καλές ήταν οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων και στα Λατινικά. Στην Ιστορία, μειώθηκαν οι αριστούχοι ενώ στα Αρχαία κυμάνθηκαν στα περσινά επίπεδα. Οι μέσες βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων είναι 11,73.

Όσοι μαθητές έχουν μέσες επιδόσεις μεγαλύτερες από 9,4, θα μπορούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο, θα βρουν δηλαδή σχολές όταν ανοίξουν το μηχανογραφικό τους δελτίο. Γιατί όποιος είναι κάτω από το βαθμολογικό πήχη του 9,4 δεν θα βρει σχολές και θα πρέπει να συμπληρώσει το μηχανογραφικό τους για τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ).

Στο 2ο Ε.Π. – Θετικών Επιστημών:

Περισσότεροι οι φετινοί αριστούχοι και στα τέσσερα μαθήματα, γεγονός που θα οδηγήσει σε άνοδο των βάσεων στα περισσότερα υψηλόβαθμα τμήματα των πολυτεχνικών σχολών. Για τις χαμηλόβαθμες σχολές, δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί η πορεία των βάσεων. Μικρές διαφορές διαπιστώνονται μεταξύ των φετινών και των περσινών επιδόσεων για όσους έπεσαν κάτω από τη βάση. Αξίζει να αναφερθεί πως ήταν πολύ λιγότεροι όσοι έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά. Επίσης αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός, ότι το συγκεκριμένο πεδίο είχε νέα μείωση του αριθμού των διαγωνισθέντων σε αυτό κατά 991 άτομα.

Οι μέσες επιδόσεις των υποψηφίων ήταν στο 12,3, επομένως όσοι έχουν βαθμολογίες, μεγαλύτερες από 9,9 θα μπορούν να «ανοίξουν» το μηχανογραφικό τους δελτίο και να βρουν καλές ευκαιρίες σπουδών.

Στο 3ο Ε.Π. – Επιστημών Υγείας:

Καλύτερες σε σχέση με πέρσι, οι επιδόσεις των υποψηφίων στη Βιολογία και στη Γλώσσα, χειρότερες στη Φυσική και στη Χημεία. Δεν αναμένονται διακυμάνσεις στις βάσεις, άρα ούτε και θεαματική άνοδος στις Ιατρικές – ίσως μόνο μία μικρή άνοδος, της τάξης των 30 με 50 μορίων. Αναμένεται, ωστόσο, πτώση των βάσεων στις χαμηλόβαθμες σχολές του πεδίου, όπως στις Νοσηλευτικές. Στο συγκεκριμένο πεδίο, καταγράφηκε μικρή αύξηση των υποψηφίων, κατά 191 άτομα.

Η μέση επίδοση των φετινών υποψηφίων ήταν 11,62, με αποτέλεσμα, όσοι έχουν πάνω από 9,3 θα μπορούν να βρουν στην ουρά της βαθμολογίας κάποια τμήματα για να μπορέσουν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο.

Στο 4ο Ε.Π. – Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής:

Θεαματική ήταν η αύξηση στον αριθμό των υποψηφίων αυτού του πεδίου, καθώς διαγωνίστηκαν 1.445 περισσότερα άτομα. Το 36% των διαγωνισθέντων στις Πανελλαδικές, βρίσκεται πλέον στο 4ο επιστημονικό πεδίο. Εδώ διαφαίνεται ότι, από το 2ο Πεδίο συνεχίζεται η μετανάστευση των υποψηφίων προς το 4ο.

Σε ό,τι αφορά τις βάσεις, εκτιμάται πως θα σημειωθεί άνοδος, δεδομένου ότι οι υποψήφιοι σημείωσαν καλύτερες επιδόσεις στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική και στη Γλώσσα, όπου οι φετινοί αριστούχοι ήταν διπλάσιοι. Σαφώς χαμηλότερες οι επιδόσεις τους σε σχέση με πέρσι, στην Οικονομία όπου το 44,38% έγραψε κάτω από τη βάση. Αντίστοιχα πέρσι, το ποσοστό ήταν 35,31%, επομένως καταγράφεται σημαντική διαφορά. Εντυπωσιακή η σύμπτωση μεταξύ των περσινών και φετινών επιδόσεων των υποψηφίων του συγκεκριμένου πεδίου: 10,45 ο μέσος όρος.

Όσοι υποψήφιοι έχουν μέση βαθμολογία πάνω από 8,4 μετά βεβαιότητας θα βρουν σχολές για να συμπληρώσουν στο Μηχανογραφικό τους Δελτίο.

Πώς γίνεται ο υπολογισμός των μορίων

Για τη διευκόλυνση των υποψηφίων, το υπουργείο Παιδείας έχει αναπτύξει ειδική εφαρμογή για τον υπολογισμό των μορίων τους. Εισάγοντας τους βαθμούς που πήραν σε κάθε μάθημα στη συγκεκριμένη εφαρμογή, οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν αυτόματη ενημέρωση για το σύνολο των μορίων, που συγκεντρώνουν σε κάθε Τμήμα/Σχολή του Επιστημονικού Πεδίου ή Τομέα, που ανήκουν. Στην ίδια εφαρμογή, οι υποψήφιοι θα καταφύγουν για να υπολογίσουν και το σύνολο των μορίων, αφού ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των Ειδικών Μαθημάτων.

Την εφαρμογή για να υπολογίσουν το σύνολο των μορίων τους, θα βρουν οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας: https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο υπολογισμού του συνολικού αριθμού των μορίων, οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν τους γραπτούς βαθμούς τους στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού, που ανήκουν. Ο κάθε βαθμός πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο Συντελεστή Βαρύτητας. Τα τέσσερα γινόμενα προστίθενται. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί χίλια. Με αυτό τον τρόπο, προκύπτει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος.

Ο βαθμός του κάθε μαθήματος, εκφράζεται στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου.

Τα επόμενα βήματα

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις ολοκληρώθηκαν χθες, 29 Ιουνίου, με το Ειδικό Μάθημα των Ιταλικών. Μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, αναμένεται να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες στα Ειδικά Μαθήματα. Την δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου, οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά δελτία. Την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου αναμένεται η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και των ονομάτων των επιτυχόντων.

Σχετικά με την υποβολή του Μηχανογραφικού Δελτίου

Σήμερα, 30 Ιουνίου, λήγει η προθεσμία για τους υποψήφιους (ΓΕΛ – ΕΠΑΛ), που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο (ΜΔ) για τα πανεπιστήμια ή και Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο ( Π.Μ.Δ.) για τα δημόσια ΙΕΚ, προκειμένου να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Και στις δύο περιπτώσεις των μηχανογραφικών, το password είναι κοινό.

Η ίδια προθεσμία για δημιουργία κωδικού ασφαλείας ισχύει και για τους φετινούς τελειόφοιτους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ (2023), οι οποίοι δεν πήραν μέρος στις Πανελλαδικές αλλά μέσω του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου, θα διεκδικήσουν μία θέση στα δημόσια ΙΕΚ.

Μηχανογραφικό μπορούν, επίσης, να υποβάλουν και υποψήφιοι από τα προηγούμενα έτη, 2021 και 2022, οι οποίοι αν και δεν συμμετείχαν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, στοχεύουν στην εισαγωγή τους σε δημόσιο ΙΕΚ με την κατηγορία του 10% των θέσεων των εισακτέων. Οι περιπτώσεις αυτές, αφορούν τους απόφοιτους, που ‘διατηρούν’ τα μόρια, που είχαν εξασφαλίσει στην τελευταία τους εξέταση, χωρίς ωστόσο να συμμετέχουν ούτε στα ειδικά μαθήματα, ούτε στα αγωνίσματα των ΤΕΦΑΑ.

Για όλους τους υποψήφιους, ισχύει η ίδια καταληκτική ημερομηνία για την απόκτηση του προσωπικού κωδικού ασφαλείας (password): 30 Ιουνίου 2023 ενώ κοινό θα είναι και το χρονικό διάστημα, μέσα στο οποίο θα κληθούν να υποβάλουν το Μ.Δ. ή/και το Π.Μ.Δ., όταν αυτό ανακοινωθεί.

Για την υποβολή Μηχανογραφικού 2023 οι υποψήφιοι θα πρέπει να μπαίνουν στην πλατφόρμα https://exams.it.minedu.gov.gr/ όταν ανακοινωθούν οι ημερομηνίες. Προς το παρόν, η πλατφόρμα είναι κλειστή.

Οι υποψήφιοι, που είχαν μεν δηλώσει συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις 2023 αλλά παραπέμπονται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, θα καταθέσουν το Μηχανογραφικό Δελτίο ή το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις. Τότε, θα μπορέσουν να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακοίνωση για της συμπλήρωση του μηχανογραφικού αναμένεται τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου. Οι υποψήφιοι θα έχουν στη διάθεσή τους περίπου μία εβδομάδα για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου ενώ η υποβολή και των δύο – Μ.Δ. και Π.Μ.Δ. – θα γίνει σε μία φάση.

Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι όταν κληθούν να δηλώσουν τα τμήματα προτίμησης στο Μηχανογραφικό θα βλέπουν και θα μπορούν να επιλέξουν ΜΟΝΟ τα τμήματα, στα οποία θα έχουν πρόσβαση.

Συγκεκριμένα, κάθε υποψήφιος θα βλέπει τα τμήματα εκείνα, για τα οποία ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων του είναι ίσος ή μεγαλύτερος από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής κάθε τμήματος, συνυπολογιζόμενης όπου απαιτείται και της ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών.

Πηγή: protothema.gr

Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

(Visited 980 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*