“Κινδυνεύει” η συμφωνία με Fraport για τα 14 αεροδρόμια

aerodromio makedonia
admin
12/12/2016 16:17
 
 
 

Στην άμεση έναρξη του έργου της διασταύρωσης των διαδρόμων του αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης το οποίο έπρεπε να έχει γίνει από το 2006, επιμένει η ΥΠΑ με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο ακόμα και η συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Το έργο λίμνασε επί 10 χρόνια, και η Πολιτεία διαβεβαίωσε ότι θα ολοκληρωνόταν τον Μάρτιο του 2017, πριν δηλαδή ξεκινήσει η τουριστική περίοδος. Αν ξεκινήσει τώρα, θα είναι σε εξέλιξη στην κορύφωση της, με δραματικές επιπτώσεις στον τουρισμό και στην οικονομία της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και της ευρύτερης περιοχής.

Η ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) προτείνει –κατά τη διάρκεια των έργων– να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος από-προσγείωσης, ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι το χώρο στάθμευσης.

Η χρήση του τροχόδρομου ως κυρίου διαδρόμου, γεννά πολλά ερωτηματικά ασφαλείας, κατά τους ίδιους παράγοντες, για τρεις κυρίως λόγους:

Γιατί πρόκειται να γίνει σε περίοδο υψηλής κίνησης του αεροδρομίου (καλοκαιρινή-τουριστική περίοδος)
Γιατί η χρήση του τροχόδρομου, ως κανονικού διαδρόμου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιτρέπεται κάτω από πολύ ειδικές επείγουσες συνθήκες και μόνο για λίγες ώρες ημερησίως.
Γιατί ο τροχόδρομος δεν υποστηρίζεται από ILS(Instrumental Landing System) και ραδιοβοηθήματα, έτσι οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, όταν στη Θεσσαλονίκη είναι συνηθισμένα και συχνά τα προβλήματα ομίχλης.
Αντί η ΥΠΑ να αναβάλει την έναρξη του έργου (που ούτως ή άλλως δεν έχει γίνει 10 χρόνια τώρα) για μια εποχή με λιγότερη κίνηση στο αεροδρόμιο, όπως είναι ο Σεπτέμβρης, επιμένει να το υλοποιήσει μεσούσης της τουριστικής περιόδου.

Ήδη αεροπορικές εταιρίες αλλάζουν τα σχέδια τους για το καλοκαίρι του 2017 ακυρώνοντας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη και δρομολογώντας τα αεροσκάφη τους σε άλλους προορισμούς, λόγω του του κινδύνου της απόφασης της YΠΑ και της ασάφειας αναφορικά με την ικανότητα και την ασφάλεια του αεροδρομίου.

Όλοι οι τουριστικοί φορείς και όλες οι τοπικές αρχές (Περιφερειάρχης, Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής κ.λπ.) ζητάνε την αναβολή των έργων για την περίοδο της χαμηλής κίνησης που έχει και σαφώς λιγότερα δρομολόγια.

“Αν η Fraport παραλάβει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, είναι υποχρεωμένη να αναστείλει τη λειτουργία του μέχρι την ολοκλήρωση των έργων του Δημοσίου γιατί δεν θα μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των πτήσεων και για να μη διακυβεύσει το παγκόσμιο κύρος της”, αναφέρουν κύκλοι που παρακολουθούν την υπόθεση.

«Με αυτά τα δεδομένα, η Fraport είναι υποχρεωμένη όταν παραλάβει το αεροδρόμιο Μακεδονία να το κρατήσει κλειστό όχι μόνο γιατί δεν έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα, αλλά κυρίως γιατί δεν θα μπορεί να το λειτουργήσει όπως πρέπει και με ασφάλεια.

Μια τέτοια εξέλιξη θέτει σε κίνδυνο ματαίωσης όλη τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, καθώς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο από τα 14 και σημαντικός πυλώνας της επένδυσης.

Είναι προφανές ότι η μη ολοκλήρωση της συμφωνίας θα επιφέρει μια τεράστια απώλεια εσόδων για τη χώρα της τάξεως των 10 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 1,3 δισ. ευρώ άμεσα», καταλήγουν.

 

Πηγή: aftodioikisi.gr

(Visited 13 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*