Αποτελεί διακαή πόθο πολλών περιοχών της χώρας, να λειτουργήσουν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα. Την τελευταία φορά που συνέβη, ήταν για μικρό χρονικό διάστημα το 2005!
Ήδη, δύο εταιρείες έχουν προχωρήσει πολύ τις διαδικασίες, έχουν αδειοδοτηθεί τρία υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ωστόσο για να επιχειρήσουν ξανά τα υδροπλάνα χρειάζεται να δημιουργηθεί μεγαλύτερο δίκτυο. Τα νησιά του Αιγαίου, του Ιονίου, αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα σε περιοχές με λίμνες, υπάρχουν έτοιμα σχέδια. Απομένει να τελειώσει το θεσμικό πλαίσιο, που θα διευκολύνει τις επενδύσεις και τελικά τη λειτουργία του σημαντικού εγχειρήματος.
Στο πλαίσιο αυτό, επενδυτικό σχήμα με την συμμετοχή κινεζικών εταιρειών και των εταιρειών Hellenic Seaplanes και Petrichor Capital Partners συνάντησαν οι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής και Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίτρτζης. Οι εκπρόσωποι των εταιρειών εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την υπόθεση των υδατοδρομίων και ανέφεραν ότι το σχήμα που εκπροσωπούν μπορεί να κάνει επενδύσεις έως και 250 εκατομμυρίων ευρώ. Ζήτησαν διευκρινίσεις για το νομικό πλαίσιο λειτουργία των υδατοδρομίων και αναφέρθηκαν στο ενδεχόμενο κινήτρων.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι ανοιχτή σε συνεργασίες, πάντα στο πλαίσιο της εθνικής νομοθεσίας και των νόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ πρότεινε τη σύσταση ομάδας εργασίας μεταξύ των αρμοδίων Υπηρεσιών, ώστε να λειτουργήσει υποβοηθητικά στους όποιους ενδιαφερόμενους, μελλοντικούς επενδυτές.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σημείωσε την προτεραιότητα που δίνει η Ελλάδα στα υδατοδρόμια καθώς και ότι πολύ σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων, το οποίο ανοίγει το δρόμο για να εκδίδονται γρήγορα οι προβλεπόμενες άδειες. Σημείωσε ότι τα υδατοδρόμια είναι δημόσιο αγαθό, είναι προς χρήση όλων των ανθρώπων, και η ελληνική πολιτεία θέλει συνδέσεις με όλα τα μικρότερα νησιά. Όπως είπε οι διαδικασίες για την λειτουργία τους προχωρούν αποκλειστικώς στο πλαίσιο των κανόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Οι κ.κ. Σπίρτζης και Κουρουμπλής σημείωσαν ότι η Ελλάδα είναι ανοιχτή και σε επενδύσεις παραγωγικών μονάδων, όπως για την παραγωγή ή συναρμολόγηση εξοπλισμού, ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για υδατοδρόμια και υδροπλάνα.
news247.gr