Καμπανάκι κινδύνου από την Κομισιόν που κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας
Δέκα πολιτικά και τέσσερα στρατιωτικά αεροδρόμια στην Ελλάδα που δεν διαθέτουν τις ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις ασφαλείας ανακάλυψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έπειτα από έρευνα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), με αποτέλεσμα να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας.
Η Κομισιόν στις 14 Ιουλίου αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας, αποστέλλοντας προειδοποιητική επιστολή για μη συμμόρφωση της χώρας με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων εποπτείας στον τομέα της ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας και την επαλήθευση της συμμόρφωσης των φορέων εκμετάλλευσης αερομεταφορών [κανονισμός (Ε.Ε.) 2018/1139 και κανονισμός (Ε.Ε.) 965/2012], καθώς και για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με την πιστοποίηση των αεροδρομίων [κανονισμός (Ε.Ε.) 2018/1139 και κανονισμός (Ε.Ε.) 139/2014].
Για τις αεροπορικές δραστηριότητες στον ευρωπαϊκό χώρο, όπως υπογραμμίζει η Κομισιόν, οι αρμόδιες Αρχές των κρατών-μελών πρέπει να επαληθεύουν τη συμμόρφωση των φορέων εμπορικών αερομεταφορών με συγκεκριμένους κανόνες, για τις οποίες πρέπει να θεσπίζουν και να διατηρούν σύστημα διαχείρισης με ελάχιστο αριθμό ειδικευμένου προσωπικού.
Οι έρευνες, ωστόσο, που διεξήγε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) έδειξαν ότι η αρμόδια Αρχή στην Ελλάδα (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ΑΠΑ) δεν διεξήγε τις απαραίτητες επαληθεύσεις συμμόρφωσης, όπως ορίζει ο κανονισμός (Ε.Ε.) 965/2012 της Επιτροπής. Επιπλέον, 10 αεροδρόμια έχουν εντοπιστεί από τον EASA και την ΑΠΑ ως μη ορθά πιστοποιημένα σύμφωνα με τον κανονισμό (Ε.Ε.) 2018/1139, ο οποίος κεντρικό στόχο έχει την εγκαθίδρυση και διατήρηση υψηλού και ομοιόμορφου επιπέδου ασφαλείας της πολιτικής αεροπορίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Ελλάδα δεν μπόρεσε επίσης να παράσχει αποδείξεις ότι σε τέσσερα στρατιωτικά αεροδρόμια, τα οποία είναι ανοιχτά σε δημόσια χρήση, έχει επιτευχθεί το απαιτούμενο επίπεδο ασφάλειας και διαλειτουργικότητας με τα πολιτικά συστήματα (αεροναυτιλίας). Ως εκ τούτου, η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που ανέφερε η Επιτροπή.
Διαφορετικά, η Κομισιόν μπορεί να αποφασίσει να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη και στη συνέχεια να παραπέμψει τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Κατεπείγουσες επισκέψεις του EASA στα γραφεία της ΑΠΑ και της ΥΠΑ
Με φόντο τη διαδικασία επί παραβάσει, η επίσκεψη των επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφαλείας της Αεροπορίας την Τρίτη 18 Ιουλίου στα γραφεία της ΑΠΑ και κατόπιν της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) αποκτά πλέον διαφορετική διάσταση, η οποία, ωστόσο, δεν αφέθηκε να φανεί σε κανένα από τα δελτία Τύπου που εξέδωσαν οι δύο οργανισμοί! Δηλαδή, σε κανένα σημείο των δύο δημόσιων ανακοινώσεων δεν εμφανίζεται ο λόγος της εσπευσμένης επίσκεψης του EASA και της συνάντησής του με τους διοικητές των δύο φορέων, ήτοι η διαδικασία που κίνησε η Κομισιόν.
Στην ανακοίνωση της ΥΠΑ, τέλος, αναφέρεται η επισήμανση του εκτελεστικού διευθυντή του EASA Patrick Ky ότι ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες της Ε.Ε. και η Ελλάδα αφορούν τη χωρητικότητα αεροδρομίων και τις καθυστερήσεις στη ροή της εναέριας κυκλοφορίας.
Πηγή: avgi.gr
Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις