Στο Επιμελητήριο Κυκλάδων βρέθηκε πριν από λίγες μέρες ο πρόεδρος του Κινήματος «Ελλάδα – Άλλος Δρόμος» και ανεξάρτητος ευρωβουλευτής, Καθηγητής Νότης Μαριάς, στο πλαίσιο των συναντήσεων του με φορείς του νησιού.
Τον κ. Μαριά συνόδευαν η κ. Σοφία Βαρθαλίτου, υποψήφια ευρωβουλευτής του Κόμματος στις ευρωεκλογές του προσεχούς Μαΐου, καθώς και τα στελέχη του Κόμματος κ.κ. Γιώργος Μαριάς και Ιωάννης Μετασούμης.
Η συνάντηση με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου κ. Γιάννη Ρούσσο και με στελέχη του φορέα υπήρξε συνέχεια αυτής που είχε προηγηθεί στις 14 Μαΐου του 2018, στην οποία είχαν παρουσιαστεί οι βασικές προτάσεις του κόμματος και οι δύο πλευρές είχαν συμφωνήσει να παραμείνουν σε επαφή με σκοπό την προώθηση, όπου αυτό είναι εφικτό, των συμφερόντων των επιχειρηματιών στις Κυκλάδες τόσο σε εθνικό, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Οι βασικοί άξονες του κινήματος «Ελλάδα – Άλλος Δρόμος»
Κατά τη διάρκεια της τωρινής συνάντησης, ο κ. Μαριάς τόνισε την ανάγκη της χώρας να έχει σοβαρή εκπροσώπηση, με δυνατή ομάδα Ευρωβουλευτών που θα αγωνίζεται για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας αποκλειστικά προς όφελος του ελληνικού λαού στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και θα προασπίζεται τα κυριαρχικά δικαιώματα των πολιτών της.
Στη συνέχεια, εστίασε στους βασικούς άξονες της πολιτικής του Κινήματός του για το Ευρωκοινοβούλιο στα θέματα της Οικονομίας, της Κοινωνικής Μέριμνας και το μεταφορικό ισοδύναμο και πιο συγκεκριμένα:
*Την ένταξη της χώρας σε ειδικό καθεστώς διαχείρισης με προνομιακές ρυθμίσεις και εξαιρέσεις, εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κλάδους της Ελληνικής οικονομίας όπως η γεωργία – κτηνοτροφία, η ενέργεια και η ναυπηγική βιομηχανία.
*Τη δημιουργία ενός οχήματος ρύθμισης που θα βοηθάει τους δανειολήπτες στην περίπτωση των Κόκκινων Δανείων.
*Την επαναφορά των Κοινωνικών Πόρων στο συνταξιοδοτικό.
*Την ανάγκη ανακεφαλαιοποίησης του Ασφαλιστικού Συστήματος.
*Την πρόταση το Μεταφορικό Ισοδύναμο να καλύπτεται οικονομικά από την Ένωση και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου
Από την πλευρά του, το Επιμελητήριο Κυκλάδων τόνισε ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί μεν ένα θετικό μέτρο για τον τόπο, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα σταματήσει την προσπάθειά του για την διατήρηση του περιεχομένου των άρθρων 6 και 120 της οδηγίας για τον ΦΠΑ, καθώς οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ ήταν το πιο σημαντικό αντισταθμιστικό μέτρο που παραχωρήθηκε στην ελληνική νησιωτική περιφέρεια έναντι των δυσχερών συνθηκών που βιώνει.
Εκτός από την κατάργηση του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ, η υπερφορολόγηση των επιχειρήσεων, οι επιπτώσεις από τη μη ορθολογική διοίκηση και κατανομή του προσωπικού στον δημόσιο τομέα σε συνδυασμό με την γραφειοκρατία, είναι σοβαρά θέματα που απασχολούν τον τόπο και τις επιχειρήσεις, καθώς συνδέονται άρρηκτα με την αναπτυξιακή προοπτική του. Γι’ αυτό και χρειάζεται να αντιμετωπισθούν τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και εθνικό επίπεδο.
Στο πλαίσιο αυτό, είναι απαραίτητη η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας προκειμένου να διασυνδεθούν οι εφαρμογές του δημοσίου και να ελαχιστοποιηθεί η ανάγκη άμεσης επαφής πολίτη – επιχειρηματία με τους λειτουργούς του δημοσίου που και αυτοί είναι αντιμέτωποι με το χρόνιο πρόβλημα της υποστελέχωσης.