«Απαράδεκτη και τραγική» χαρακτήρισε την παρούσα κατάσταση στην ακτοπλοΐα ο περιφερειακός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Βαγγέλης Σιγάλας, αποδίδοντας την στις πολιτικές που ακολουθήθηκαν τα τελευταία χρόνια «με ευθύνη των κυβερνήσεων του ευρω-μονόδρομου».
Ο κ. Σιγάλας υποστήριξε ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών σχεδιάζεται «με γνώμονα την κερδοφορία των εφοπλιστών» κι επανέλαβε την πρόταση του ΚΚΕ ότι «σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνίες είναι εφικτό να γίνουν, μόνο μέσα από έναν ενιαίο κρατικό φορέα συγκοινωνιών», καθώς «τέτοιες συγκοινωνίες αποτελούν δικαίωμα των νησιωτών».
Το πλήρες περιεχόμενο της δήλωσης του κ. Σιγάλα έχει ως εξής:
Η Λαϊκή Συσπείρωση Νοτίου Αιγαίου καταγγέλλει για άλλη μια φορά, την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην ακτοπλοΐα τα τελευταία χρόνια, στα νησιά του Αιγαίου με ευθύνη των κυβερνήσεων του ευρω-μονόδρομου.
Ο κάτοικος της Σαντορίνης, για παράδειγμα (μετά τον περιορισμό των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων) χρειάζεται σχεδόν τρεις μέρες και πέντε μεροκάματα για ένα ταξίδι στη Σύρο (μέσω Πάρου ή Μυκόνου), δηλαδή στο διοικητικό κέντρο των Κυκλάδων. Τραγική είναι η κατάσταση στα μικρότερα νησιά, όπου η μετάβαση στη Σύρο, μπορεί πρακτικά να γίνει μόνο μέσω Πειραιά. Όλα αυτά, σχεδόν 15 χρόνια, μετά την εφαρμογή των οδηγιών (κανόνων) της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «απελευθέρωση» των θαλάσσιων συγκοινωνιών… δήθεν για το καλό των νησιωτών.
Η πραγματικότητα αυτή αποδεικνύει με τον πιο δραματικό τρόπο, ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν σχεδιάζεται με βάση τις ανάγκες των νησιωτών αλλά με γνώμονα την κερδοφορία των εφοπλιστών.
Για την Λαϊκή Συσπείρωση σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνίες είναι εφικτό να γίνουν, μόνο μέσα από έναν ενιαίο κρατικό φορέα συγκοινωνιών. Τέτοιες συγκοινωνίες αποτελούν δικαίωμα των νησιωτών, που δεν μπορεί να χωρέσει στα ασφυκτικά πλαίσια της ιδιοκτησίας των μέσων μεταφοράς από τους εφοπλιστές και της στρατηγικής της «απελευθέρωσης» της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων. Τέτοιες συγκοινωνίες μπορούν να υλοποιηθούν μόνο με τον αγώνα όλου του λαού για το χτίσιμο λαϊκής οικονομίας και εξουσίας όπως προτείνει το ΚΚΕ.
Με το βλέμμα στραμμένο σ’ αυτήν την κατεύθυνση θα χρειαστεί η άμεση κινητοποίηση των λαϊκών δυνάμεων των νησιών για την δρομολόγηση πλοίων με φθηνά εισιτήρια για την κάλυψη βασικών συγκοινωνιακών αναγκών.