Για πλήρη εγκατάλειψη του συστήματος προγραμματισμού αφίξεων και αναχωρήσεων των κρουαζιερόπλοιων κατηγορεί τη σημερινή δημοτική αρχή, η Θηραϊκή Πολιτεία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η παράταξη, τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του συγκεκριμένου συστήματος είναι πολλά, γι’ αυτό και αναζητά τους λόγους που δεν αξιοποιείται το συγκεκριμένο εργαλείο «που διευκόλυνε τη ζωή των δημοτών και την εμπειρία των επισκεπτών της Σαντορίνης».
Αναλυτικά, η ανακοίνωση έχει ως εξής:
Πλήρη εγκατάλειψη του Berth Allocation System δείχνει το πρόγραμμα αφίξεων κρουαζιερόπλοιων που ανακοινώθηκε. Έτσι μέσα στον Ιούνιο πρόκειται να υπάρξουν μέρες που θα καταπλεύσουν στο νησί μέχρι και 8 κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα.
Εμείς μόνο θα ρωτήσουμε γιατί η δημοτική αρχή Σιγάλα- Ρούσσου- Ορφανού εγκατέλειψε αυτό το εργαλείο που διευκόλυνε την ζωή των δημοτών και την εμπειρία των επισκεπτών μας.
Το Berth Allocation, ένα σύστημα προγραμματισμού στις αφίξεις και αναχωρήσεις των κρουαζιερόπλοιων που ξεκίνησε να σχεδιάζεται από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας το 2015, εφαρμόστηκε πιλοτικά για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 2017. Βασικός στόχος του Berth Allocation ήταν η ορθολογικότερη κατανομή αφίξεων και αναχωρήσεων τόσο εντός της ημέρας, όσο και εντός της εβδομάδας, με έγκαιρο προγραμματισμό και συγκεκριμένα κριτήρια, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα συνωστισμού, να ελαχιστοποιούνται τυχόν κίνδυνοι και συνολικά να βελτιώνεται η εμπειρία των τουριστών στο νησί. Το ημερήσιο πλαφόν για τους επισκέπτες κρουαζιέρας είχε προσδιοριστεί στις 8.000.
Το Berth Allocation τιμήθηκε με βραβείο, επιλέχθηκε από το Πανεπιστήμιο Harvard για να μελετηθεί σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα και τέλος επιλέχθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς αξιολόγηση ως best practice πρακτική για την εξασφάλιση ποιότητας ζωής στις κοινωνίες.