Η ανακαίνιση ενός ξενοδοχείου επανακαθορίζει την εικόνα του, προσφέροντας όχι μόνο την απαραίτητη αισθητική, αλλά και την αναγκαία λειτουργικότητα. Η όλη διαδικασία είναι εξαιρετικά απαιτητική, χρονοβόρα και κοστοβόρα, αποτελώντας παράλληλα μία πρόκληση με διττό στόχο: από τη μία να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του ιδιοκτήτη της επιχείρησης, κι από την άλλη στις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών της, που είναι και το ζητούμενο.
Σε έναν κλάδο με διεθνή ανταγωνισμό, όπως είναι ο ξενοδοχειακός κλάδος, δεν υπάρχουν περιθώρια και δυνατότητες για καθυστερήσεις στην εξέλιξη και στασιμότητα. Η ανακαίνιση του ξενοδοχείου και η παρουσίαση μιας σύγχρονης εικόνας χώρων και υπηρεσιών, έχει πρωτεύουσα σημασία για τη φήμη και την αναβάθμιση του προφίλ των επιχειρήσεων και κυρίαρχο ρόλο στον επανακαθορισμό του target group και των πελατειακών τους σχέσεων. Πρόκειται για μία διαδικασία με ανταποδοτικά οφέλη, μια επένδυση που θέτει τα θεμέλια για την ποιοτική βελτίωση του πελατολογίου της επιχείρησης, που σε συνδυασμό με την κατάλληλη προβολή, μπορεί να εξασφαλίσει υψηλότερης ποιότητας πελάτες και επισκέπτες πιστούς κι επαναλαμβανόμενους.
Ολική ή μερική ανακαίνιση, τα σημεία-«κλειδιά»
Με την ολοκλήρωση της τουριστικής σεζόν οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεκινάνε να προγραμματίζουν τη βελτίωση των χώρων και των υπηρεσιών τους. Προκειμένου η ανακαίνιση να αποφέρει άμεσα αποτελέσματα σημαντικό ρόλο έχει η επιλογή των χώρων και των τμημάτων στα οποία θα γίνουν οι εργασίες, στην περίπτωση που δεν πρόκειται για ριζική ανακαίνιση.
Απαραίτητο πρώτο βήμα είναι να καθοριστούν οι ανάγκες της επιχείρησης και να αποφασιστεί πόσο μεγάλη θα είναι η επένδυση, εάν θα αφορά το επίπεδο της αισθητικής και της διακόσμησης ή και της αναπροσαρμογής των χώρων.
Προκειμένου η όλη πορεία του έργου να εξελιχθεί ομαλά, εξασφαλίζοντας εν τέλει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, απαραίτητη είναι η σωστή μελέτη και ο συντονισμός των ενεργειών. Στο σημείο αυτό σημαντικός είναι ο καθορισμός εξ’ αρχής του προϋπολογισμού του έργου και του χρονοδιαγράμματος.
Εάν το budget είναι τέτοιο που δεν επιτρέπει να γίνει μια ολιστική ανακαίνιση, αλλά μόνο οι απαραίτητες αλλαγές και αναβαθμίσεις, πρέπει να τεθούν προτεραιότητες όσον αφορά τους χώρους που θα ανακαινιστούν.
Ο χώρος της εισόδου, της υποδοχής και το lobby είναι ζωτικής σημασίας για τη γενικότερη αντίληψη που θα αποκομίσει ο επισκέπτης από το ξενοδοχείο, αφού αποτελεί την πρώτη και τελευταία εικόνα του. Είναι ο πρώτος χώρος που βλέπει ο ταξιδιώτης, δίνοντας το στίγμα της γενικότερης φιλοσοφίας και αισθητικής του καταλύματος. Κάτι σαν μια «εισαγωγή» στην εμπειρία που ετοιμάζεται να ζήσει. Πρόκειται για τον πιο πολυσύχναστο χώρο, την «καρδιά» του ξενοδοχείου, αφού είναι σημείο εισόδου, εξόδου και συνάντησης και το πλέον εμφανές τμήμα του.
Μάλιστα, το σύγχρονο lobby δεν είναι απλά ένα «πέρασμα». Έχει μεταμορφωθεί σε σημείο συνάντησης, ιδανικό για επαγγελματικές συναντήσεις, αλλά και για στιγμές χαλάρωσης με καλή παρέα.
Από την άλλη το δωμάτιο του ξενοδοχείου αποτελεί κάτι σαν την «Ιθάκη» του ταξιδιώτη, αφού έπειτα από ένα κουραστικό ταξίδι (όσο όμορφο κι αν είναι), κάποιες φορές ακόμη και πολύωρο, φθάνει στον προορισμό του. Είναι ο χώρος που ξεκουράζονται οι επισκέπτες ενός ξενοδοχείου και αυτός είναι πολύ σημαντικός λόγος προκειμένου ο χώρος να διασφαλίζει πλήρη ιδιωτικότητα σε ένα περιβάλλον που να προκαλεί όμορφα συναισθήματα. Καθαρές γραμμές και ανοιχτοί χώροι, minimal αισθητική, αλλά και μποέμ ατμόσφαιρα συνθέτουν στις ημέρες μας την εικόνα των σύγχρονων δωματίων των ξενοδοχείων.
Η επιλογή του κατάλληλου concept με βάση το πελατειακό group που απευθύνεται το ξενοδοχείο είναι το κυρίαρχο στοιχείο στην αναβάθμιση των δωματίων του.
Βασικά σημεία έλξης για τους ενοίκους των ξενοδοχείων αποτελούν τα εστιατόρια και τα μπαρ. Κι ενώ κάποια υπάρχουν για να εξυπηρετούν τις ανάγκες αποκλειστικά όσων διαμένουν στο ξενοδοχείο κάποια άλλα εξελίσσονται σε talk of the town, προσκαλώντας τον επισκέπτη σε ένα γαστρονομικό «ταξίδι», σε έναν κόσμο γεμάτο αρώματα και γεύσεις.
Οι πισίνες με τη σειρά τους αναβαθμίζουν τη συνολική εικόνα ενός ξενοδοχείου, συντελώντας στη βελτίωση της εμπειρίας φιλοξενίας που αυτό προσφέρει στους πελάτες του, γι’ αυτό και αποτελούν βασικό χαρακτηριστικό του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού του ξενοδοχείου.
Πισίνες που μοιάζουν να αιωρούνται κι άλλες που νομίζεις πως μπορείς να αγγίξεις τον ουρανό, πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων, αλλά και cosy πισίνες, σε διάφορα σχέδια και αρχιτεκτονικές επιρροές, συνιστούν αναπόσπαστο κομμάτι ενός σύγχρονου ξενοδοχείου, καθορίζοντας την επιτυχία του ως χώρος φιλοξενίας.
Επίσης, εάν για παράδειγμα το target group του ξενοδοχείου είναι πελάτες που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, τότε προτεραιότητα στην ανακαίνιση έχουν οι χώροι συνεδρίων και οι αίθουσες συναντήσεων.
Όπως και να ‘χει σε κάθε ανακαίνιση χώρου ο στόχος πρέπει να είναι ο συνδυασμός του αισθητικού αποτελέσματος με τις λειτουργικές ανάγκες του χώρου.
Οι αποφάσεις που καλείται από την πλευρά του ο εκάστοτε επιχειρηματίας ξενοδόχος να πάρει για την ανακαίνιση του ξενοδοχείου είναι πολλές και βαρυσήμαντες. Γι’ αυτό και οι έμπειροι συνεργάτες είναι εκείνοι που θα μπορέσουν να τον καθοδηγήσουν σωστά, αποφεύγοντας κάθε επικίνδυνη κατάσταση, που αφενός μπορεί να καθυστερήσει σημαντικά το έργο, αφετέρου να αυξήσει κατακόρυφα το κόστος.
Χρύσα Σταύρου
ONE
Interior Design Studio
facebook
instagram
Τηλέφωνο: 6940400640
Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις