Ανοιχτοί Ορίζοντες στο Ν. Αιγαίο: Ανάγκη για ριζική αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και επανεκκίνηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου

Newsroom
26/10/2024 14:59
 
 
 

 

Η παράταξη «Ανοιχτοί Ορίζοντες στο Νότιο Αιγαίο» με επικεφαλής τη Χρύσα Καραγιάννη, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εκφράζει την ικανοποίησή της για την εισήγηση του Περιφερειακού Συμβουλίου σχετικά με τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών.

Στην ανακοίνωση, η παράταξη επισημαίνει τη μακροχρόνια μάχη για την αναγνώριση των αναγκών των απομακρυσμένων και “άγονων” νησιών, όπως και την επιμονή της για την ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου (ΜΙ) ως αναπτυξιακού εργαλείου και δικαιώματος των νησιωτών.

Οι «Ανοιχτοί Ορίζοντες» υπογραμμίζουν ότι το ΜΙ δεν είναι «καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς» και τονίζουν την ανάγκη για ολοκληρωμένη συζήτηση και προτάσεις, ώστε να εξασφαλιστεί ο αξιόπλοος, σύγχρονος στόλος που απαιτούν οι νησιωτικές περιοχές.

«Και να που τα “καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς” έγιναν αντικείμενο διεκδίκησης»

Χρύσας Καραγιάννη

Αναλυτικά η ανακοίνωση της παράταξης της Χρύσας Καραγιάννη αναφέρει: Αποδεχόμενοι ότι στο Νότιο Αιγαίο υπάρχουν ΑΓΟΝΑ νησιά (σε αντίθεση με όσα πανηγυρικά ακούστηκαν κατά την ορκωμοσία του Περιφερικού Συμβουλίου σχεδόν ένα χρόνο πριν) χαιρετίζουμε την εισήγηση για κατάθεση πρότασης στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών της Περιφέρειας του Νοτίου Αιγαίου.

Αποδεχόμενοι επίσης ότι ανάμεσα στα μεγάλα προβλήματα της καθημερινότητας, όπως η ανασφάλεια από τις υποστελεχωμένες δημόσιες δομές υγείας και η ακρίβεια, οι νησιώτες και οι νησιώτισσες καταγράφουν και την ακριβή και δύσκολη μεταφορά τους –ενδονησιωτικά, αλλά και προς /από την ηπειρωτική Ελλάδα-, χαιρόμαστε που τα αιτήματα της «ελάσσονος μειοψηφίας» εισακούστηκαν από την περιφερειακή αρχή, έστω και τώρα. ΣΙΓΟΥΡΑ η παράταξη μας «όχλησε» με τις συνεχόμενες αντιπαραθέσεις μέσα στα περιφερειακά συμβούλια, αλλά και στο πλαίσιο του δημοσίου διαλόγου, σχετικά με την απαξίωση του ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥ (ΜΙ).

ΟΧΙ! Το ΜΙ, που αγκαλιάστηκε απ’ τους νησιώτες και τις νησιώτισσες ΔΕΝ είναι καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς, όπως προεκλογικά τόνισε ο αποφθεγματικός μέντορας κάποιων υπουργών (!), περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου.

ΟΧΙ! Το ΜΙ ΠΟΤΕ δεν ήταν αντιστάθμισμα της άρσης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ (η οποία άρση προτάθηκε από την κυβέρνηση Σαμαρά μέσω του email Χαρδούβαλη στις 29/11/2014, για να κλείσει η 5η αξιολόγηση και συνεπώς ψηφίστηκε το 2015 ως αναγκαστικό μνημονιακό μέτρο από 222 βουλευτές, όπως θα ακούσετε στο παρακάτω βίντεο και δια στόματος του αείμνηστου δημιουργού του ΜΙ, αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας επί ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριο Σαντορινιό.

ΟΧΙ! Δε δικαιούται να πανηγυρίζει για τη στήριξη ενός τέτοιου μέτρου – που όχι μόνο ανακουφίζει τους κατοίκους των νησιών από τη δυσβάσταχτη ακρίβεια, αλλά είναι αναπτυξιακό εργαλείο, επισφράγισμα της συνταγματικά προβλεπόμενης νομοθεσίας για τη νησιωτικότητα, κατάκτηση εδαφικής συνοχής και κεκτημένο ΔΙΚΑΙΩΜΑ νησιωτών και νησιωτισσών-, όποιος ανέχθηκε τη μη καταβολή του από την κυβέρνηση της ΝΔ εδώ και 2 χρόνια σε επιχειρήσεις και 17 μήνες σε ιδιώτες, χλευάζοντας το.

ΟΧΙ! Δεν είναι ώρα να γίνονται μικροπολιτικές συζητήσεις για τροποποίηση μεθοδολογίας καταβολής του (π.χ. «στο ταμείο»), όταν επιβεβαιώνεται η πρόθεση για σιωπηρή κατάργηση του από την κυβέρνηση, «λόγω του δυσβάσταχτου κόστους για τον Κρατικό Προϋπολογισμό». Νομοθετήθηκε για να αποδίδεται στον/στην δικαιούχο και όχι σε … αεροπορικές- ναυτιλιακές εταιρείες.

ΝΑΙ στη συζήτηση με ειδικούς και δημάρχους των νησιών, μετά την κατάθεση σημείων – προτάσεων από το Περιφερειακό Συμβούλιο και την ομόφωνη ψήφιση της εισήγησης. ΝΑΙ στην ολοκληρωμένη πρόταση μέχρι και την τελευταία εξειδίκευση για: ορισμό δρομολογίων εναρμονισμένων με τις σύνθετες νησιωτικές ανάγκες 12 μήνες τον χρόνο, για αξιόπλοο στόλο σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας και την ευρωπαϊκή ατζέντα για την πράσινη ανάπτυξη, για ανταγωνιστικά κόστη μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, για επάρκεια πολυετών συμβάσεων και χρηματοδοτούμενων συνδέσεων. Με στόχο την πίεση προς την κατεύθυνση όπου θα έπρεπε το υπουργείο υπεύθυνο για την πιο πολυνησιωτική περιοχή της Ελλάδας διαρκώς να κινείται.

Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

(Visited 32 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*