Στην εντυπωσιακή αύξηση αφίξεων, που φέτος πλησιάζουν τις 100.000, αναφέρθηκε ο Αερολιμενάρχης Νάξου, Ερωτόκριτος Καϊδατζής σε αποκλειστική συνέντευξή του στο naxostimes.gr, αποδίδοντάς την στη δυναμική του νησιού ως τουριστικού προορισμού. Οι πτήσεις έφτασαν σε ιστορικό ρεκόρ, ενώ στο αεροδρόμιο βρίσκονται σε εξέλιξη έργα εκσυγχρονισμού, που αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το Μάιο του 2025.
Ο κ. Καϊδατζής αναγνώρισε προβλήματα στην καθαριότητα και στη διαχείριση αποσκευών, τονίζοντας την ανάγκη δημοπράτησης των κτιριακών εγκαταστάσεων του νέου αεροσταθμού. Παράλληλα, ανέφερε ότι η υποστελέχωση παραμένει πρόβλημα, ενώ εξέφρασε αισιοδοξία για τη συνεχιζόμενη ζήτηση του δρομολογίου Νάξου-Θεσσαλονίκης.
Τέλος, ο Αερολιμενάρχης Νάξου δήλωσε ότι, αν και το αεροδρόμιο παραμένει κρατικό, μπορεί να αξιοποιηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ μέσω συνεργασιών, χωρίς αυτό να συνεπάγεται απαραίτητα πώληση.
Ακολουθεί η συνέντευξη με τον Αερολιμενάρχη Νάξου, Ερωτόκριτο Καϊδατζή που δίνει μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης και των προοπτικών του αεροδρομίου Νάξου.
Η αύξηση στις αφίξεις στο αεροδρόμιο Νάξου είναι αξιοσημείωτη. Σε τι παράγοντες αποδίδετε αυτή την άνοδο; Είχαμε περισσότερες πτήσεις ή μεγαλύτερα αεροσκάφη φέτος;
Η αύξηση στις αφίξεις επισκεπτών είναι όντως αξιοσημείωτη με την τελευταία διετία να έχει καταγραφεί ετήσια αύξηση της τάξης του 30% ανά έτος. Χαρακτηριστικό επίσης είναι το ότι στο πρώτο μισό της δεκαετίας 2010-2020 οι αφίξεις στον αερολιμένα Νάξου ήταν της τάξης των 10,000 ετησίως ενώ φέτος κοντεύουμε να φθάσουμε τις 100,000. Η αιτία είναι προφανώς ότι η Νάξος είναι ένας πολύ ελκυστικός τουριστικός προορισμός με ισχυρή δυναμική.
Οι πτήσεις φέτος έφτασαν και αυτές σε ιστορικό ρεκόρ με έως και 12 αφίξεις ημερησίως ως επί το πλείστον με αεροσκάφη τύπου ATR72 τα οποία μπορούν να δεχθούν μέχρι και 78 επιβάτες.
Τα έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο επηρεάζουν τη λειτουργία του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης; Υπάρχουν καθυστερήσεις ή προβλήματα;
Αυτή τη στιγμή εκτελούνται στον αερολιμένα έργα επιμήκυνσης του διαδρόμου απογειώσεων και προσγειώσεων (Runway) και υπερδιπλασιασμός του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών (Apron). Οι εργασίες είναι κυρίως χωματουργικές και σε χαμηλές στάθμες. Παράλληλα γίνεται αντικατάσταση της παλιάς περίφραξης με νέα ενώ εκτελούνται και υδραυλικά έργα. Στην παρούσα φάση η λειτουργία του διαδρόμου δεν επηρεάζεται. Σε επόμενο στάδιο της κατασκευής, όταν χρειαστεί να γίνουν εργασίες σε επαφή με το διάδρομο αλλά κυρίως όταν έρθει η στιγμή της αποξήλωσης του παλαιού ασφαλτοτάπητα και της διάστρωσης του καινούριου ασφαλώς και η λειτουργία του αερολιμένα θα επηρεαστεί. Είναι σίγουρο ότι για δεδομένο χρονικό δεν θα μπορούν να εκτελούνται εμπορικές πτήσεις.
Κατά κανόνα τα δημόσια έργα εμφανίζουν κατά καιρούς απρόβλεπτα προβλήματα. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι η ποιότητα των κατασκευών είναι πολύ καλή, ο ρυθμός προόδου θα μπορούσε όμως να είναι καλύτερος.
Υπήρξαν αρνητικά σχόλια στον Τύπο σχετικά με την κατάσταση στο αεροδρόμιο, όπως ζητήματα καθαριότητας ή διαχείρισης αποσκευών. Ποια είναι η θέση σας σχετικά με αυτά τα δημοσιεύματα;
Όντως στις αρχές του καλοκαιριού υπήρξε πρόβλημα με τη διαχείριση των απορριμμάτων και την καθαριότητα των χώρων του αερολιμένα. Σχετικό δημοσίευμα που υπήρξε δεν μπορώ να πω ότι ήταν αναληθές. Έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες –και νομίζω ότι φάνηκε αυτό- ούτως ώστε οι προσβλητικές εικόνες σωρευμένων απορριμμάτων να μην επαναληφθούν ξανά.
Η διαχείριση των αποσκευών είναι ένα άλλο ζήτημα το οποίο προσπαθούμε να επιλύσουμε αυτό το διάστημα. Το πρόβλημα είναι η στενότητα του χώρου παραλαβής αποσκευών. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του αερολιμένα είναι στο σύνολο τους παρωχημένες και δεν επαρκούν πλέον για την εξυπηρέτηση του έργου και του όγκου των επιβατών που δέχονται. Η ανάγκη δημοπράτησης των κτιριακών εγκαταστάσεων του νέου αεροσταθμού είναι απαραίτητη.
Το δρομολόγιο Νάξου-Θεσσαλονίκης είχε κίνηση φέτος; Θεωρείτε πως είναι μια γραμμή που θα συνεχίσει να έχει ζήτηση;
Το καλοκαίρι του 2024 είχαμε για πρώτη φορά απευθείας σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη. Η γραμμή είχε έντονη ζήτηση καθώς ξεκίνησε με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και πολύ γρήγορα έγιναν τέσσερα την εβδομάδα τα οποία συνεχίστηκαν μέχρι και τέλη Σεπτεμβρίου. Θεωρώ πως θα συνεχιστεί η ζήτηση για απευθείας σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Νάξο καθώς αυτή εξυπηρετεί επισκέπτες από όλη τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και από χώρες των Βαλκανίων.
Υπάρχουν αναφορές για υποστελέχωση στο αεροδρόμιο. Ποια είναι η κατάσταση σε ό,τι αφορά το προσωπικό και ποιες ελλείψεις παρατηρούνται;
Ο αερολιμένας Νάξου είναι κρατικός και αποτελεί μια περιφερειακή δημόσια υπηρεσία. Το πρόβλημα της υποστελέχωσης ταλανίζει σχεδόν όλες τις δημόσιες υπηρεσίες έτσι και τον αερολιμένα Νάξου. Υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης τόσο στο προσωπικό που εξυπηρετεί τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας (πύργος ελέγχου) όσο και στη λειτουργία του αερολιμένα (διοικητικά, οικονομικά, προμήθειες, πυρόσβεση, συντήρηση κ.λπ.). Το πρόβλημα έχει επισημανθεί και ευελπιστώ ότι μεσοπρόθεσμα θα υπάρξει θετική έκβαση.
Με την αλλαγή της σεζόν, μειώνονται τα δρομολόγια. Πόσες πτήσεις θα εξυπηρετεί το αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια του χειμώνα;
Από τις 27 Οκτωβρίου μέχρι και 29 Μαρτίου 2025 ο αερολιμένας θα λειτουργεί μέχρι το μεσημέρι στις 14:00 και θα εξυπηρετεί μέχρι και δύο εμπορικές πτήσεις ημερησίως. Το προσωπικό θα είναι σε επιφυλακή το υπόλοιπο διάστημα της ημέρας για εξυπηρέτηση εκτάκτων αναγκών, κυρίως αεροδιακομιδές ασθενών.
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η επέκταση του αεροδρομίου και πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί;
Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν περί τα τέλη Μαΐου 2025 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Αυτό απαιτεί επιτάχυνση των εργασιών μέσα στη χειμερινή σεζόν γιατί το στάδιο ολοκλήρωσης δεν είναι στο ποσοστό που θα έπρεπε. Αν δεν επιτευχθεί ο αρχικός στόχος περαίωσης των εργασιών –πριν δηλαδή την έναρξη της επόμενης καλοκαιρινής σεζόν- είναι πολύ πιθανόν να φθάσουμε στα τέλη του 2025.
Ποια νέα αεροσκάφη θα εξυπηρετούν το αεροδρόμιο μετά την επέκταση και πώς θα διαφοροποιηθεί η εξυπηρέτηση σε σχέση με σήμερα;
Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα μπορούν να έρχονται αεροσκάφη ATR72, όπως έρχονται και τώρα, αλλά στο μέγιστο της δυναμικότητας τους κάτι το οποίο δεν γίνεται τώρα για λόγους ασφαλείας.
Υπάρχουν δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι το αεροδρόμιο Νάξου ενδέχεται να πωληθεί. Έχετε κάποια πληροφόρηση σχετικά με αυτό το ενδεχόμενο;
Όπως είπα και πριν ο αερολιμένας Νάξου είναι κρατικός και διαχειρίζεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες έχει ληφθεί η απόφαση να γίνει η αξιοποίηση όλων των 22 συνολικά υπολειπόμενων κρατικών αερολιμένων -ως περιουσιακό στοιχείο- από το ΤΑΙΠΕΔ. Η αξιοποίηση μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους όχι κατ’ ανάγκη πώληση (όπως συνδιαχείριση, παραχώρηση, σύμπραξη κ.α.).
Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις