Ανακοίνωση για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στα νησιά εξέδωσε η Λαϊκή Συσπείρωση Νοτίου Αιγαίου καυτηριάζοντας την “απόλυτη σύμπνοια εφοπλιστών – κυβέρνησης και τοπικής αυτοδιοίκησης”.
Αναλυτικότερα αναφέρει: Απόλυτη υπήρξε η σύμπνοια εφοπλιστών – κυβέρνησης και Τοπικής Διοίκησης στο θέμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, τόσο κατά τη διάρκεια της ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στη Σύρο με ευθύνη του Δήμου της Σύρου, όσο και κατά τη συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου.
Σε ρόλο εκπροσώπου των εφοπλιστών ο υφυπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός δικαιολόγησε τους εφοπλιστές , οι οποίοι δεν διαθέτουν τα πλοία τους σε μη κερδοφόρα δρομολόγια λέγοντας ότι: «Παρόλο που έχουμε μια έντιμη και ειλικρινή σχέση με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, εντούτοις σα πρόβλημα παραμένει ότι δεν επαρκεί ο στόλος ώστε να σχεδιάσουμε καλύπτοντας πλήρως όλες τις ανάγκες του δικτύου. Σαν πολιτική ηγεσία, είμαστε αναγκασμένοι να σχεδιάζουμε όχι με βάση τις ευχές μας, αλλά με βάση τον διαθέσιμο στόλο, αξιοποιώντας τον με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
• Θεωρεί δεδομένο και αποδεκτό, ότι δεν επαρκεί ο στόλος, όταν οι εφοπλιστές για μεγαλύτερη κερδοφορία αποδρομολόγησαν τα μισά πλοία και φέτος μέσα στον Αύγουστο, από τα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου για τα νησιά του Αιγαίου απέπλεαν 42 πλοία, από 79 που είχαν καταμετρηθεί το 2009.
• Θεωρεί δεδομένο και μη αμφισβητήσημο το γεγονός ότι, ο στόλος δεν επαρκεί, τη στιγμή που ο ελληνόκτητος στόλος απαριθμεί 4.585 πλοία, αντιπροσωπεύει το 20{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} της παγκόσμιας χωρητικότητας και βρίσκεται στην κορυφή της διεθνούς πυραμίδας. Την ίδια στιγμή οι εφοπλιστές επενδύουν δισεκατομμύρια ευρώ για την απόκτηση εκατοντάδων πλοίων , και μάλιστα σε ξένα ναυπηγεία, εισπράττοντας πρόσφατα γι’ αυτό και τις ευχαριστίες του Νοτιοκορεάτη πρωθυπουργού ο οποίος δήλωσε ότι «με τη βοήθεια των Ελλήνων μπορέσαμε να αναπτύξουμε τα ναυπηγεία μας».
Για να εκτελέσουν όμως συγκοινωνίες στην Ελλάδα απαιτούν επιδοτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από έναν λεηλατημένο, ρημαγμένο λαό, έχοντας στο πλευρό τους την ελληνική κυβέρνηση και τη Τοπική Διοίκηση. Ο ίδιος ο υφυπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός δήλωσε ότι «Στα θετικά της υπόθεσης, και πρέπει να τονιστεί αυτό, είναι ότι φέτος προκηρύχτηκαν γραμμές συνολικού προϋπολογισμού 90 εκ ευρώ- περισσότερο από πέρσι- ποσό που συνεχώς θα αυξάνεται με τα χρόνια.» Παράλληλα ο κ. Περιφερειάρχης στην ίδια ρότα, αξίωσε περισσότερα χρήματα, πλειοδοντώντας στην υπεράσπιση των συμφερόντων των εφοπλιστών και άλλων επιχειρηματιών, δηλώνοντας ότι: «Σε ένα ποσοστό άνω του 50{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d}, ο ετήσιος προϋπολογισμός του κράτους, να κατανέμεται στα μεταφορικά του συστήματα, με βάση τον αριθμό των ωφελούμενων…» παρουσιάζοντας τη πρόταση αυτή ότι δήθεν υπηρετεί τα συμφέροντα των νησιωτών.
Είναι όμως πράγματι κριτήριο η εξυπηρέτηση των νησιωτών όλων αυτών των συζητήσεων μεταξύ εφοπλιστών-κυβέρνησης και τοπικής διοίκησης; Θα εξασφαλιστεί τακτική, φθηνή και ασφαλής συγκοινωνία τόσο μεταξύ των νησιών αλλά και με την ηπειρωτική Ελλάδα;
Έχουμε την εμπειρία πολλών χρόνων, που οι μεταφορικές εταιρείες -ακτοπλοϊκές και αεροπορικές- τσέπωναν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, αλλά τα δρομολόγια ήταν και πανάκριβα και σε πολλά μικρά νησιά ανύπαρκτα. Το μέγιστο κέρδος ήταν και παραμένει το κριτήριο της δραστηριότητας των μεταφορικών επιχειρήσεων.
Η όλη συζήτηση για τις συνδυασμένες μεταφορές, ειδικά στον τομέα των υποδομών γίνεται ανάμεσα σε κυβέρνηση και πολιτικούς για την προώθηση των επενδυτικών σχεδίων των μονοπωλίων. Η στήριξη της Τοπικής Διοίκησης είναι γι’αυτούς απαραίτητη και για το λόγο ότι συμβάλλει στην ενσωμάτωση του κόσμου στους σχεδιασμούς των μονοπωλιακών επιχειρήσεων, στην άνευ αντίστασης από το λαό ιδιωτικοποίηση της λαϊκής περιουσίας όπως λιμανιών, μαρινών, αεροδρομίων, οδικών αξόνων.
Ο σχεδιασμός των συνδυασμένων μεταφορών έχει κύριο στόχο να εξυπηρετήσει την ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο ενέργειας και εμπορευμάτων. Όσο για τη διασύνδεση των μικρών νησιών μεταξύ τους ή με την πρωτεύουσα των νομών, επειδή δεν υπάρχει περιθώριο μεγάλης κερδοφορίας για τους εφοπλιστές, προτείνεται η σύμπραξη δήμων και ιδιωτών , όπως πρότεινε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Συρμαλένιος, για να πέσει πάλι το βάρος στους κατοίκους των νησιών.
Αν κάτι αποδεικνύεται επομένως, είναι ότι ο ένας κόβει και ο άλλος ράβει για λογαριασμό των εφοπλιστών και όχι μόνο.
Αυτό είναι όμως εντέλει το περιεχόμενο της «δίκαιης ανάπτυξης» που διαλαλεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δηλαδή και δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στους εφοπλιστές και το εισιτήριο πανάκριβο τόσο από νησί σε νησί όσο και με την ηπειρωτική Ελλάδα. Πολύτιμοι συμπαραστάτες αποδεικνύονται δήμοι και περιφέρειες. Έχουν βάλει πλάτη στην εφαρμογή όλης της αντιλαϊκής πολιτικής. Αξιώνουν πιο αποφασιστικό ρόλο στην εξέλιξή της.
Καλούμε τους εργαζόμενους, τους μικροεπαγγελματίες,αγρότες συνταξιούχους νεολαία να αγωνιστούν μέσα από τα σωματεία τους και τους άλλους μαζικούς φορείς για τακτική, ασφαλή και φθηνή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία όλο το χρόνο, τόσο μεταξύ των νησιών, όσο και με τις πρωτεύουσες Ρόδο και Σύρο, όπως και με την ηπειρωτική Ελλάδα.