Εγκρίθηκε η εξαγορά της Hellenic Seaways από την Attica Group

 
 
 

Σε συμφωνία κατέληξαν αργά χθες το απόγευμα η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η Attica Group για το ζήτημα των όρων υπό τους οποίους εγκρίνεται η εξαγορά της Hellenic Seaways, αναφέρουν άριστα πληροφορημένες πηγές.

Επειτα από «δύσκολες, πολύπλοκες αλλά και δίκαιες» διαπραγματεύσεις, όπως αναφέρουν πηγές που έλαβαν μέρος στην διαδικασία, εξευρέθησαν οι εξασφαλίσεις που ζητούσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στις αγορές-γραμμές όπου οι δύο ακτοπλοϊκές κατέχουν μερίδια σημαντικά υψηλότερα του 50%. Η κατ’ αρχήν συμφωνία είχε επιτευχθεί από τη Δευτέρα, αλλά χρειάστηκαν άλλα δύο εικοσιτετράωρα για να αποτυπωθούν λεπτομερώς οι όροι της στην απόφαση. Οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται, εκτός απρόοπτου, σήμερα. Αν και δεν έχουν ακόμα γίνει γνωστοί οι όροι, εικάζεται ότι περιλαμβάνουν εγγυήσεις για διατήρηση των τιμολογίων στα τρέχοντα ή και υψηλότερα επίπεδα στις Κυκλάδες και το αντίστροφο (δηλαδή διατήρηση ή χαμηλότερα τιμολόγια) στο Βόρειο Αιγαίο, διατήρηση του αριθμού των πρακτόρων στα δίκτυα και γραμμές που εντοπίζεται συγκέντρωση και άλλα μέτρα. Μεταξύ αυτών και διασφαλίσεις ότι θα υπάρξει χώρος για την είσοδο ανταγωνιστών που ενδέχεται να ενδιαφερθούν για τις επιμέρους αγορές-δρομολόγια όπου δεσπόζει το ενοποιημένο σχήμα Attica-Hellenic Seaways.

Η εισηγμένη Attica Group, που ανήκει σε ποσοστό 89,38% στη Marfin Investment Group και λειτουργεί τις γραμμές Blue Star και Super Fast Ferries, συμφώνησε στα τέλη του προηγούμενου έτους με την Πειραιώς και ομάδα μικρομετόχων να εξαγοράσει το 50,3% της Hellenic Seaways (HSW) έναντι 30,61 εκατ. και κατόπιν συμφώνησε με τις Mινωικές Γραμμές να εξαγοράσει ένα επιπλέον 48,53% που αυτές ελέγχουν στην HSW. Είναι οι δύο αυτές εξαγορές που τελούν υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η συμφωνία με τις Μινωικές Γραμμές (που ελέγχονται σε ποσοστό 95% από τον ιταλικό όμιλο Γκριμάλντι) προβλέπει την εξαγορά του ποσοστού 48,53% της HSW έναντι 78,5 εκατ. ευρώ, παράλληλα πώληση του Superfast XII σε τρίτη εταιρεία του ομίλου Γκριμάλντι έναντι 74,5 εκατ. και πώληση του Highspeed 7 στις Μινωικές έναντι 25 εκατ. Αυτές οι πράξεις συμφωνήθηκαν για να περιορίσει η Attica τα μερίδιά της στην εγχώρια αγορά και μαζί να περιοριστούν οι ανησυχίες περί ανταγωνισμού. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Attica Group θα κατέχει ποσοστό 98,83% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW. Αγνωστο παραμένει αν μπορούν να κατατεθούν ενστάσεις από τρίτες ακτοπλοϊκές.

 

Πηγή: kathimerini.gr

 

(Visited 30 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*