Στα 50 εκατ. ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ, θα ανέλθει η οικονομική βοήθεια που θα λάβει η ακτοπλοΐα μέχρι τέλους του τρέχοντος μηνός Φεβρουαρίου, από πέρυσι τον Απρίλιο, προκειμένου να αντιμετωπίσει τον αρνητικό αντίκτυπο της πανδημίας στα οικονομικά της αποτελέσματα.
Τα 50 εκατ. ευρώ αφορούν στην έκτακτη οικονομική ενίσχυση που δίνει σχεδόν σε όλες τις γραμμές της χώρας (βασικές ακτοπλοϊκές και πορθμειακές) το Υπουργείο Ναυτιλίας, «με σκοπό τη διασφάλιση της θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης νησιωτικών περιοχών και την ανάγκη ανάκτησης του ακτοπλοϊκού δικτύου». Περί τα 40,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) δόθηκαν το 2020 ενώ άλλα 9,5 εκατ. ευρώ περίπου θα δοθούν τον τρέχοντα μήνα Φεβρουάριο.
Οικονομική ενίσχυση για όλα τα πλοία
Μπορεί το ποσό να φαίνεται σημαντικό όμως θα πρέπει να επισημανθεί ότι δεν χρηματοδοτεί μόνο συμβατικά πλοία που εξυπηρετούν όλο το χρόνο τις βασικές ακτοπλοϊκές γραμμές και ταχύπλοα που λειτουργούν κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, συμπληρωματικά και ανταγωνιστικά στα συμβατικά, αλλά και δεκάδες πορθμειακές σε όλη τη χώρα. Έτσι από τα 50 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι τα 37,5 εκατ. ευρώ (31 εκατ. ευρώ το 2020 και 6,5 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2021) αφορούν στις βασικές ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου και Ιουνίου Πελάγους, που εξυπηρετούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που έχασαν το 2020 ένα τζίρο περί τα 300 εκατ. ευρώ.
Πώς μοιράστηκαν
Από τα 31 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν το 2020, ο Όμιλος Attica Group έλαβε 12,1 εκατ. ευρώ η SeaJets 4,7 εκατ. ευρώ, η Minoan Lines 2,8 εκατ. ευρώ η Levante Ferries 2,7 εκατ. ευρώ η ΑΝΕΚΑΝΕΚ 0,00% 1,9 εκατ. ευρώ, η Fast Ferries 1,2 εκατ. ευρώ, η Aegean Speed Lines 1 εκατ. ευρώ και η Golden Star Ferries 0,85 εκατ. ευρώ.
Για τον Φεβρουάριο του 2021 αναμένεται η Attica Group να ενισχυθεί με 2.868.000 ευρώ, η SeaJets με 945.000 ευρώ η ANEK με 540.000 ευρώ η Levante Ferries με 450.000 η ANEΣ με 408.000 ευρώ, η Golden Star Ferries με 300.000 ευρώ, η Fast Ferries με 300.000, η MINOAN LINES με 270.000 ευρώ κ.α.
Επισημαίνεται ότι ο όμιλος Attica εξυπηρετεί όλο το χρόνο με συμβατικά πλοία όλες τις βασικές γραμμές του Αιγαίου δηλαδή Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Βόρειο Αιγαίου και Πειραιάς-Ικαρία Σάμο ενώ δραστηριοποιείται σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚΑΝΕΚ 0,00% και τις γραμμές της Κρήτης. Το μεγαλύτερο ημερήσιο μίσθωμα για τον μηνα Φεβρουάριο το λαμβάνει για την γραμμή Πειραιάς-Πάτμος-Λέρος-Κως-Ρόδος και είναι 55.000 ευρώ το δρομολόγιο (τρία δρομολόγια την εβδομάδα).
Η Sea Jet είναι η μόνη εταιρεία που θα δραστηριοποιηθεί τον Φεβρουάριο με δυο ταχύπλοα σε δυο γραμμές των Κυκλάδων και μια γραμμή από Ηράκλειο στη Σαντορίνη. Το μεγαλύτερο μίσθωμα για τον Φεβρουάριο είναι 45.000 ευρώ την ημέρα για τρία δρομολόγια την εβδομάδα και αφορά στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος-Θήρα.
Όλες οι υπόλοιπες ακτοπλοϊκές (ANEK, Levante Ferries, ANEΣ, Golden Star Ferries, Fast Ferries, και MINOAN LINES) δραστηριοποιούνται τον Φεβρουάριο με συμβατικά πλοία.
Πηγή: euro2day.gr