Δελτίο τύπου του ΚΚΕ
Συνάντηση με τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο Νάξου πραγματοποίησε την Πέμπτη 6 Απρίλη, ο Βαγγέλης Κορρές, υποψήφιος βουλευτής στις Κυκλάδες με το ΚΚΕ.
Στη συνάντηση οι εργαζόμενοι ενημέρωσαν για τις εργασιακές συνθήκες γαλέρας, τις απαράδεκτες συμβάσεις βάσει του νόμου Χατζηδάκη, τις ελλείψεις προσωπικού και υποδομών, ζητήματα που έχουν άμεση επίπτωση στην ψυχική και σωματική υγεία των εργαζόμενων, επηρεάζοντας την ποιότητα του παρεχόμενου έργου και τελικά την ασφάλεια των επιβατών.
Από τη μεριά του ο υποψήφιος βουλευτής κάλεσε τους εργαζόμενους να οργανώσουν τον αγώνα τους για συμβάσεις αορίστου χρόνου, με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα.
Επίσης να στηρίξουν και να συμπορευτούν με το ΚΚΕ, για να δώσουμε τη μάχη ενάντια στην πολιτική της απελευθέρωσης και εμπορευματοποίησης των μεταφορών, όχι με την σημαία του χτες, της επιστροφής στο κρατικό μονοπώλιο της δικτατορίας του κεφαλαίου, αλλά με την σημαία της κοινωνικοποίησης τους, με την εργατική τάξη, το λαό στο τιμόνι της εξουσίας.
Ο σχεδιασμός των μεταφορών θα γίνεται με κριτήριο τη διασυνδεδεμένη και συμπληρωματική δράση όλων των μορφών μεταφοράς. Με στόχο τη γρήγορη και φτηνή μετακίνηση προσώπων και προϊόντων, την εξοικονόμηση ενέργειας και προστασία του περιβάλλοντος, τη σχεδιασμένη ανάπτυξη για εξάλειψη της περιφερειακής ανισομετρίας, τον πλήρη έλεγχο της άμυνας και ασφαλείας ενός πραγματικού εργατικού – λαϊκού κράτους.
Παράλληλα οι βουλευτές του ΚΚΕ, κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή, για τις εργασιακές συνθήκες στον χώρο των αερομεταφορών.
Δείτε την ερώτηση
Ερώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Για τις εργασιακές συνθήκες στον χώρο των αερομεταφορών
Οι εργασιακές συνθήκες γαλέρας, οι μισθοί και τα μεροκάματα πείνας οδηγούν αρκετούς εργαζόμενους μακριά από το χώρο των αερομεταφορών. Η «προσπάθεια» των εταιρειών για προσλήψεις, όχι μόνο δεν καλύπτει τις προαναφερθείσες αποχωρήσεις έμπειρου και ειδικευμένου προσωπικού, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις υπολείπονται των αναγκαίων για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία τους.
Χαρακτηριστικά, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο δεν αντικατέστησαν ποτέ το σύνολο του ειδικευμένου προσωπικού που απέλυσαν με αφορμή την πανδημία. Οι τραγικές συνέπειες αυτών των πρακτικών έχουν φανεί τα τελευταία χρόνια, που είχαμε ακόμα και θανάτους εργαζομένων κατά τη διάρκεια της βάρδιας τους. Οι τραυματισμοί, οι ασθένειες από την κόπωση και τα εργατικά ατυχήματα, ως αποτέλεσμα της εντατικοποίησης, έχουν αυξηθεί δραματικά, αφού οι επιχειρήσεις πιέζουν τους εργαζόμενους να δουλέψουν υπερωρίες ακόμα και στα ρεπό τους προκειμένου να βγει η δουλειά. Είναι προφανές ότι το ζήτημα αυτό επηρεάζει την ψυχική και σωματική υγεία των εργαζομένων έχοντας άμεσες επιπτώσεις στην ίδια την ποιότητα του παρεχόμενου αεροπορικού έργου και τελικά στην ασφάλεια των επιβατών.
Το νεοπροσλαμβανόμενο προσωπικό καλείται να καλύψει γρήγορα μεγάλο όγκο εκπαιδεύσεων και πληροφοριών που πολλές φορές έχουν τυπικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, γίνονται ηλεκτρονικές εκπαιδεύσεις σε 8 ώρες για 50 και 60 εργαζόμενους. Ενώ παράλληλα και λόγω της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού, οι εταιρείες καλούν συνταξιούχους ξανά πίσω στη δουλειά. Υπενθυμίζουμε ότι οι εργαζόμενοι δουλεύουν ακόμη και με 15ήμερες συμβάσεις, με μόνιμο άγχος την ανεργία, λαμβάνουν 15νθημερο πρόγραμμα εργασίας και στο τέλος της σεζόν απολύονται, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις κυρίως στην περιφέρεια δεν συμπληρώνουν τα απαραίτητα ένσημα για το επίδομα ανεργίας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει:
– Για να προσληφθούν άμεσα εργαζόμενοι με σταθερές σχέσεις εργασίας αορίστου χρόνου.
– Για να γίνονται οι απαραίτητες εκπαιδεύσεις δια ζώσης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
– Ώστε οι εποχικά απασχολούμενοι εργαζόμενοι να θεμελιώνουν επίδομα ανεργίας με 100 ημέρες εργασίας-ασφάλισης, ανεξαρτήτως αν η εταιρεία στην οποία εργάζονται χαρακτηρίζεται εποχική ή μη.
– Ώστε να τηρούνται τα μέτρα υγείας και ασφάλειας για τους εργαζόμενους σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
Οι Βουλευτές
Κατσώτης Χρήστος
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κομνηνάκα Μαρία
Λαμπρούλης Γιώργος
Μαρίνος Γιώργος
Παπαναστάσης Νίκος
Παφίλης Θανάσης
Στολτίδης Λεωνίδας
Συντυχάκης Μανώλης