Στα έργα αναβάθμισης των αεροδρομίων της Πάρου και της Νάξου αναφέρεται σε παρέμβαση του ο αναπληρωτής Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ κ. Γιάννης Πολυχρονάκος, επισημαίνοντας τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων.
«Κανείς, ούτε από το Υπερταμείο, ούτε από την κυβέρνηση, θεωρούν χρήσιμο να ενημερώσουν τους τοπικούς φορείς σε Πάρο και Νάξο» τονίζει ο κ. Πολυχρονάκος, ο οποίος υπενθυμίζει και δυο προτάσεις του για τη λειτουργία των δύο αεροδρομίων.
Αναλυτικά, η παρέμβαση του κ. Πολυχρονάκου έχει ως εξής:
«Τα αεροδρόμια στις Κυκλάδες, η εύρυθμη λειτουργία τους και η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών τους είναι κομβικής σημασίας για τον τουρισμό μας. Είμαι υποχρεωμένος όμως να επισημάνω καθυστερήσεις που υπάρχουν στα έργα αναβάθμισης των δύο αεροδρομίων της Πάρου και της Νάξου.
Σε ό,τι αφορά στο αεροδρόμιο της Πάρου: Η σύμβαση που είχε υπογραφεί με τον ανάδοχο, προέβλεπε ότι το έργο αναβάθμισης και βελτίωσης των υποδομών του θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο του 2025. Πρόσφατα όμως, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δόθηκε παράταση έως τον Απρίλιο του 2026 και να δούμε… Άρα έχουμε (στην καλύτερη περίπτωση) μια καθυστέρηση 9 μηνών και το αεροδρόμιο της Πάρου δεν θα είναι έτοιμο την τουριστική περίοδο του 2025! Μπορεί να μας εγγυηθεί το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ότι θα είναι έτοιμο και πλήρως λειτουργικό τον Απρίλιο του 2026;
Σε ό,τι αφορά στο αεροδρόμιο της Νάξου: Η σύμβαση για το έργο της αναβάθμισής του, υπογράφηκε (προεκλογικά) το Μάιο του 2023. Το χρονοδιάγραμμα αναφέρει ότι τα έργα αναβάθμισης θα έχουν υλοποιηθεί, δηλαδή θα έχουν ολοκληρωθεί το Μάιο του 2025. Μπορεί το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να ενημερώσει για την πρόοδο του έργου και κυρίως μπορεί να δεσμευτεί ότι τα έργα αναβάθμισης θα έχουν ολοκληρωθεί τον επόμενο Μάιο; Ή μήπως θα υπάρξει και εδώ μια παράταση υλοποίησης του έργου, όπως έγινε και με το αεροδρόμιο της Πάρου;
Και βέβαια τα δύο αυτά αεροδρόμια, ανήκουν στα 22 Περιφερειακά Αεροδρόμια της χώρας που έχουν παραχωρηθεί στο Υπερταμείο, χωρίς να γνωρίζουμε ποια είναι τα σχέδια αξιοποίησης τους; Θα υπάρξει διαγωνισμός και με ποια μορφή; Ενώ το Υπερταμείο προσέλαβε σύμβουλο και διέρρεαν ότι θα γίνει ο διαγωνισμός μέσα στο καλοκαίρι, φαίνεται ότι το ενδεχόμενο αυτό απομακρύνεται.
Το πιο σημαντικό: κανείς, ούτε από το Υπερταμείο, ούτε από την κυβέρνηση, θεωρούν χρήσιμο να ενημερώσουν τους τοπικούς φορείς σε Πάρο και Νάξο.
Όπως είναι γνωστό, κατέθεσα δημόσια δύο προτάσεις που θα μπορούσαν να συνδεθούν με το διαγωνισμό αυτό:
1ον Μειωμένα τέλη στα αεροδρόμια της Πάρου και της Νάξου για τους 7 μήνες του χρόνου, προκειμένου να λειτουργήσουν ως κίνητρο για την αύξηση πτήσεων και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
2ον Δημιουργία υποδομών για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού, που προσελκύει τουρίστες και επισκέπτες υψηλού εισοδήματος.
*Ο Γιάννης Πολυχρονάκος είναι αν. Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής ΠΑΣΟΚ και εκλεγμένος στην Εθνική Αντιπροσωπεία του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις