Ιωάννα Καραμανή: Οι συμβουλές της σε ξενοδοχεία και καταλύματα για καλύτερη διαχείριση και απόδοση

Newsroom
10/02/2023 20:56
 
 
 

 

Χρήσιμες, όσο και πολύτιμες, συμβουλές δίνει σε επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό και ειδικά στους ξενοδόχους και σε όσους διαθέτουν καταλύματα η κα Ιωάννα Καραμανή.

Η σύμβουλος στρατηγικής διαχείρισης και ιδιοκτήτρια της εταιρείας OPTIMA LODGINGS (εταιρείας που παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και οργάνωσης ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών καταλυμάτων με στόχο την πετυχημένη ανάπτυξη τους), μιλώντας στο naxostimes.gr, εκτίμησε πως τα μηνύματα για την επερχόμενη τουριστική σαιζόν είναι πολύ θετικά.

Ταυτόχρονα, δεν παρέλειψε να μοιραστεί την επαγγελματική της πείρα, δίνοντας μερικά «έξυπνα» tips για το πώς μπορεί να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή διαχείριση ενός ξενοδοχείου ή καταλύματος, με ποιον τρόπο μπορούν να αξιοποιηθούν πιο αποδοτικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι πλατφόρμες κρατήσεων, καθώς και τι θα χρειαστεί ένα νέο κατάλυμα για να καταφέρει να αντιμετωπίσει με επιτυχία τον ανταγωνισμό.

ΕΡ: To 2022 ήταν μια δυνατή τουριστικά χρονιά για τη Νάξο, ενώ το 2023 αναμένεται ακόμα περισσότερος κόσμος… Ποια είναι τα δικά σας μηνύματα;

Ι.Κ.: Είναι ακόμη νωρίς για να πούμε κάτι για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο,όμως οι αναζητήσεις και αυτά που βλέπουμε, δείχνουν πολύ θετικά μηνύματα.
Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή, βάσει των πληροφοριών που έχουμε από τις μηχανές αναζήτησης των πτήσεων, βλέπουμε την αγορά της Αγγλίας να κυριαρχεί στην πρόθεση να επισκεφθεί το νησί μας στην αρχή της σαιζόν. Η Αγγλία έχει τις περισσότερες αναζητήσεις σε πτήσεις προς τη Νάξο μέχρι τον Μάιο, με τη Γερμανία και την Ιταλία να ακολουθούν.
Τον Ιούνιο ωστόσο, τα πράγματα αλλάζουν και η πολυπόθητη Αμερική σκαρφαλώνει στις πρώτες θέσεις των επισκεπτών μας, αφού έχουμε ήδη επιβεβαιωμένες κρατήσεις σε πολλά από τα καταλύματά μας.
Λαμβάνοντας υπόψιν αυτή την πρώτη εικόνα, προσβλέπω πως παρόμοια θα κινηθούν και οι υπόλοιποι μήνες του καλοκαιριού με αποκορύφωση τον Αύγουστο.
Τέλος, ενδέχεται να δούμε και μικρή επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν.

ΕΡ: Οι επιχειρηματίες τουρισμού και κυρίως οι ξενοδόχοι, ήδη έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία για τη σεζόν που έρχεται. Πού θεωρείτε ότι θα πρέπει να εστιάσουν περισσότερο για την καλύτερη διαχείριση και απόδοση της επιχείρησης τους;

Ι.Κ.: Η σωστή προετοιμασία είναι η αρχή της αλυσίδας της διαχείρισης και για αυτό θα πρέπει να αναπτύξουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που να περιγράφει όλες τις πτυχές της λειτουργίας του ξενοδοχείου, συμπεριλαμβανομένου του μάρκετινγκ, της στρατηγικής των πωλήσεων, του προσωπικού και των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Πολύ σημαντική, παράλληλα, είναι η ανάπτυξη των σχεδίων ανακαίνισης ή ανακατασκευής των εγκαταστάσεων και επέκτασης της επιχείρησής τους.
Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι θα πρέπει να διατηρούν καθαρές και καλοδιατηρημένες εγκαταστάσεις, να δοκιμάσουν όλα τα συστήματα και τις διαδικασίες ότι λειτουργούν σωστά πριν ανοίξουν, να προσλάβουν έμπειρο προσωπικό και να του παρέχουν ενδελεχή εκπαίδευση, να ελέγξουν και να βελτιώσουν – όπου χρειαστεί – τα τμήματα του ξενοδοχείου (οροφοκομία, επισιτιστικά, reception, spa, συντήρησης κ.α.) και πρωτίστως να θέσουν ξεκάθαρους στόχους για την σεζόν που μας έρχεται.

ΕΡ: Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για την προώθηση ενός ξενοδοχείου ή καταλύματος;

Ι.Κ.: Υπάρχει μία σειρά πραγμάτων τα οποία είναι απαραίτητα για την προώθηση ενός ξενοδοχείου ή καταλύματος. Ονομαστικά, αυτά είναι τα εξής: digital marketing,content marketing, διαφήμιση, σύναψη συνεργασιών, στρατηγική τιμολόγηση, newsletter campaigns, κριτικές πελατών, social media, influencers marketing και συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις.

ΕΡ: Τα social media παίζουν πλέον καθοριστικό ρόλο στην προώθηση των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων. Ποιος είναι ο σωστός τρόπος προβολής μέσα από αυτά;

Ι.Κ.: Η προώθηση μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να γίνει με μερικούς διαφορετικούς τρόπους, όπως με βελτιστοποίηση των προφίλ, δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου, συνεργασία με influencers, διεξαγωγή καμπανιών, απάντηση στα σχόλια και στα μηνύματα.
Ο καθένας μπορεί να διαχειριστεί την προώθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά είναι σημαντικό να έχει καλή κατανόηση της πλατφόρμας και του κοινού-στόχου. Είναι επίσης χρήσιμο να έχουμε μια αποκλειστική ομάδα ή άτομο υπεύθυνο για τη διαχείριση των λογαριασμών μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Με τον αυξημένο ανταγωνισμό, είναι σημαντικό να παραμένουμε στην κορυφή των πιο πρόσφατων τάσεων και βέλτιστων πρακτικών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διασφαλίσουμε ότι οι προωθήσεις μας είναι αποτελεσματικές.

ΕΡ: Πλατφόρμες booking καταλύματος. Ποια είναι η άποψή σας γι’ αυτές και πώς θα μπορούσε ένας επιχειρηματίας να τις αποφύγει, αλλά οι πωλήσεις να είναι εξίσου υψηλές; Μπορεί να συμβεί;

Ι.Κ.: Οι πλατφόρμες μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμη πηγή εσόδων για τους επιχειρηματίες, καθώς παρέχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη ομάδα δυνητικών πελατών. Ωστόσο, έχουν και μειονεκτήματα, όπως υψηλές προμήθειες και περιορισμένο έλεγχο της τιμολόγησης και της αναγνωρισιμότητας.
Ένας τρόπος για να αποφύγει ένας επιχειρηματίας τις πλατφόρμες, ενώ εξακολουθεί να έχει υψηλές πωλήσεις, είναι να επικεντρωθεί στις απευθείας κρατήσεις. Αυτό μπορεί να γίνει με την οικοδόμηση μιας ισχυρής διαδικτυακής παρουσίας, συμπεριλαμβανομένου ενός φιλικού προς τον χρήστη ιστότοπου, της συμμετοχής λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και της αποτελεσματικής βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης.
Επιπλέον, μπορεί να δημιουργηθεί η κατάλληλη τιμολογιακή πολιτική για να λαμβάνει απευθείας κρατήσεις και να παρέχει άριστη εξυπηρέτηση πελατών για να ενθαρρύνει την επανάληψη των επισκεπτών.
Είναι επίσης σημαντικό να υπάρχει μια καλή στρατηγική διαχείρισης καναλιών διανομής για να αποφεύγεται η υπερβολική εξάρτηση από οποιοδήποτε κανάλι και να μπορεί να παρακολουθηθεί η απόδοση του κάθε καναλιού.
Συνολικά, είναι δυνατό για έναν επιχειρηματία να αποφύγει τις πλατφόρμες, ενώ εξακολουθεί να έχει υψηλές πωλήσεις, αλλά αυτό απαιτεί στρατηγική προσέγγιση για τις απευθείας κρατήσεις και τη διαχείριση των καναλιών διανομής που συνήθως γίνεται από ειδικούς του κλάδου.

ΕΡ: Ας πάμε στα νέα καταλύματα. Σύμφωνα με την εμπειρία και τις γνώσεις σας, τι θα χρειαστεί ένα νέο κατάλυμα για να «μπει» αμέσως στον ανταγωνισμό;

Ι.Κ.: Με την κατάλληλη στρατηγική ένα νέο κατάλυμα μπορεί να γίνει ανταγωνιστικό από το ξεκίνημά του. Για να επιτευχθεί αυτό, το νέο κατάλυμα θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιες τακτικές, όπως να αναπτύξει μία πολύ ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο, να προσφέρει ανταγωνιστική τιμολόγηση, να εστιάσει στην εξυπηρέτηση πελατών, να προσφέρει μοναδικές ανέσεις και υπηρεσίες, να δημιουργήσει στρατηγικές συνεργασίες, να επενδύσει στο marketing και στην προώθηση, να παρέχει εξαιρετική καθαριότητα, να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να απλοποιήσει τις διαδικασίες εξυπηρέτησης, να προσλάβει επαγγελματικό προσωπικό, να εστιάσει στα θετικά σχόλια των πελατών και να εφαρμόσει βιώσιμες πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον.

ΕΡ: Πότε θα πρέπει να ξεκινήσει;

Ι.Κ.: Ένα νέο κατάλυμα θα πρέπει να αρχίσει να εργάζεται για να είναι ανταγωνιστικό το συντομότερο δυνατό, ιδανικά πριν καν ολοκληρωθεί η κατασκευή του.
Αυτό περιλαμβάνει τη διεξαγωγή έρευνας αγοράς για την κατανόηση του ανταγωνισμού, τον εντοπισμό βασικών αγορών-στόχων και την ανάπτυξη μιας μοναδικής πρότασης πωλήσεων, την εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών μάρκετινγκ και διαφήμισης και τη διασφάλιση ότι όλες οι λειτουργίες και οι υπηρεσίες επισκεπτών είναι κορυφαίες.

ΕΡ: Θεωρείτε ότι όλα τα παραπάνω θα μπορούσε να τα κάνει οποιοσδήποτε (ακόμα και ένας υπάλληλος του ξενοδοχείου ή ο ιδιοκτήτης αυτού);

Ι.Κ.: Ένας υπάλληλος ξενοδοχείου ή ο ιδιοκτήτης αυτού θα μπορούσε να τα κάνει, αρκεί να έχει τον χρόνο που χρειάζεται για να ασχοληθεί με όλα τα παραπάνω και να μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαραίτητες απαιτήσεις. Θα πρέπει να έχει πλήρη ενημέρωση της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των τρεχουσών τάσεων, των προτιμήσεων των πελατών και των ανταγωνιστών.
Πρέπει να έχει ισχυρές δεξιότητες μάρκετινγκ και πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας να εντοπίζει πιθανούς πελάτες, να δημιουργεί σχέσεις και να κλείνει συμφωνίες. Πρέπει να έχει την ικανότητα αποτελεσματικής επικοινωνίας με διαφορετικούς τύπους πελατών. Να είναι ικανός στη χρήση λογισμικών μάρκετινγκ και πωλήσεων για να προσεγγίσει πιθανούς πελάτες και να μετρήσει την επιτυχία των διαφημιστικών καμπανιών.
Θα πρέπει να έχει την ικανότητα να αναλύει δεδομένα και τέλος και πολύ σημαντικό να έχει ευελιξία και να είναι σε θέση να προσαρμόζεται στις αλλαγές της αγοράς και να είναι ανοιχτός σε νέες ιδέες και στρατηγικές για την αύξηση των εσόδων.

(Visited 1.736 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*