Για μείωση της τάξης του 30{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} κάνουν λόγο οι προβλέψεις που αφορούν στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα για το 2017.
Τα μηνύματα από όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κρουαζιέρας είναι ανησυχητικά για την επόμενη σεζόν, η οποία – μέχρι σήμερα – δείχνει να έχει αρνητικό πρόσημο, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις αντίστοιχες θετικές προβλέψεις που έρχονται από το εξωτερικό για τις αναμενόμενες αεροπορικές αφίξεις στα νησιά μας την επόμενη τουριστική περίοδο. Μάλιστα, δεδομένου ότι έχει γίνει πλέον ο προγραμματισμός των εταιρειών για την επόμενη χρονιά, οι όποιες πρωτοβουλίες αναληφθούν, θα έχουν ως στόχο τη σεζόν του 2018.
Συνάντηση με την διοίκηση της COSCO
Οι αρνητικές προβλέψεις που αφορούν στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα για τη σεζόν του 2017 ήταν το αντικείμενο της συνάντησης που είχε ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος με την διοίκηση της COSCO (διαχειριστή του λιμανιού του Πειραιά) στα γραφεία του ΟΛΠ την περασμένη Δευτέρα. Ο κ. Χατζημάρκος συνοδευόταν από τον project manager του δικτύου υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίο και ειδικό για θέματα κρουαζιέρας Ιωάννη Μπρα και τον εκτελεστικό γραμματέα της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου Μιχάλη Τσουβαλά.
Η συνάντηση είχε σκοπό να διερευνηθεί η δυνατότητα ενός πλαισίου συνεργασίας μεταξύ COSCO και Περιφέρειας Ν. Αιγαίου για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο Νότιο Αιγαίο και στη χώρα συνολικά. Η στρατηγική συνεργασία που επιδιώκει η Περιφέρεια έχει στο επίκεντρό της τον σχεδιασμό της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά, που θέτει στόχο την μετατροπή του στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, σε κέντρο της μεσογειακής κρουαζιέρας και home port για τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου.
«Η χώρα έχει ανάγκη την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά. Η συζήτηση που κάναμε με την COSCO, αφορούσε πώς μπορούμε να συνδράμουμε κι εμείς στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, ώστε να φέρουμε το καλύτερο αποτέλεσμα, με δεδομένο ότι στο Νότιο Αιγαίο βρίσκονται ορισμένοι από τους κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας διεθνώς, όπως η Ρόδος, η Σαντορίνη, η Μύκονος και πολλοί άλλοι ιδιαίτερα σημαντικοί προορισμοί ενώ δυνατότητες να μπουν στον χάρτη της παγκόσμιας κρουαζιέρας έχουν και άλλα νησιά μας. Δεν νοείται οποιοδήποτε σχέδιο για την κρουαζιέρα είτε της COSCO, είτε των πλοικτητριών εταιρειών, που δεν θα περιλαμβάνει αυτούς τους προορισμούς» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Χατζημάρκος σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου στη Ρόδο.
Τρία τα πιθανά επίπεδα συνεργασίας
Όπως σημείωσε ο κ. Χατζημάρκος, τα πιθανά επίπεδα συνεργασίας που συζητήθηκαν στη διάρκεια της συνάντησης είναι τρία:
α) οι δράσεις προβολής της Περιφέρειας και η εναρμόνισή τους με τα σχέδια δράσης της βιομηχανίας της κρουαζιέρας,
β) ο σχεδιασμός νέων τουριστικών προϊόντων και αντίστοιχων προορισμών, ελκυστικών για τους επιβάτες της κρουαζιέρας, που θα απαντούν στη ζήτηση της αγοράς και
γ) η αξιοποίηση της προνομιακής σχέσης της COSCO με την τεράστια τουριστική αγορά της Κίνας.
«Η COSCO μπαίνει δυναμικά στην υλοποίηση των σχεδίων της για την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά και εμείς οφείλουμε να συνεργαστούμε με όλους τους φορείς της πολιτείας και της αγοράς για την επίτευξη του κοινού στόχου της στήριξης του πολύ σημαντικού για τον τουρισμό και τα νησιά μας, του κλάδου της κρουαζιέρας, ιδιαίτερα σε μια τόσο δύσκολη περίοδο» επισήμανε ο περιφερειάρχης.
Τα αίτια πτώσης της κρουαζιέρας
Τα αίτια της πτώσης της ελληνικής κρουαζιέρας, όπως τα ανέλυσε ο κ. Χατζημάρκος, αποδίδονται τόσο σε εξωγενείς παράγοντες, όπως οι ταραχές και η αστάθεια σε χώρες της ΝΑ Μεσογείου, που επηρεάζουν αρνητικά την ευρύτερη περιοχή αλλά και την Ελλάδα, όσο και σε εσωτερικούς παράγοντες, όπως είναι οι προβληματικές υποδομές στα λιμάνια μας, η ελλιπής εμπορική εξυπηρέτηση των εταιρειών κρουαζιέρας σε αυτά, αλλά και το αναχρονιστικό, αναποτελεσματικό και δυσλειτουργικό θεσμικό πλαίσιο που διέπει την διαχείριση και λειτουργία των λιμανιών των νησιών μας και εμποδίζει την εξυπηρέτηση του κλάδου. Θεσμικό πλαίσιο για την αναμόρφωση του οποίου η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις στα αρμόδια υπουργεία.