Το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής του δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για το 2021 παρουσιάστηκε και συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Στόχος του προγράμματος
Σύμφωνα με τον κ. Κατσαρά, «κύριος στόχος του προγράμματος είναι η ενδεδειγμένη και αποδοτικότερη προβολή των νησιών του δήμου αλλά και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτά, για την επιτυχία βέλτιστων αποτελεσμάτων, στην αύξηση της τουριστικής ζήτησης, στη γεωγραφική διασπορά των επισκεπτών εντός των νησιών, την προσέλκυση τουριστών υψηλής ποιότητας, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στην αύξηση του αριθμού των επαναλαμβανόμενων τουριστών, στην προώθηση νέων επιλογών σχετικών με το θεματικό τουρισμό».
Τι περιλαμβάνει
Όπως ανέφερε ο κ. Κατσαράς, το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων.
Όπως επίσης επισήμανε ο κ. Κατσαράς, το πρόγραμμα είναι εναρμονισμένο με τους στόχους και τις πρακτικές της τουριστικής προβολής που έχει υιοθετήσει ο ΕΟΤ αλλά και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Τέλος ο αντιδήμαρχος τουρισμού ενημέρωσε το σώμα ότι οι τιμές που αναφέρονται για τις δράσεις του προγράμματος είναι «ενδεικτικές».
Χατζηανδρέου: Οι δαπάνες για τις δράσεις του προγράμματος να κατευθυνθούν στους τοπικούς επιχειρηματίες
Την «ευχή» του να υλοποιηθεί το πρόγραμμα τουριστικής προβολής εξέφρασε ο επικεφαλής της παράταξης «Μαζί Αλλάζουμε» Λεονάρδος Χατζηανδρέου ο οποίος έκανε λόγο για «τη βαριά βιομηχανία των νησιών, που είναι ο τουρισμός».
«Πρέπει να δούμε το θέμα τουρισμός με μεγάλη σοβαρότητα» τόνισε και υπενθύμισε ότι ανοιχτό παραμένει και το θέμα της συνεργασίας του δήμου με το «ΔΙΑΖΩΜΑ». Ο κ. Χατζηανδρέου ζήτησε επίσης να «αξιοποιηθούν» και κάποιοι επιστήμονες που ασχολούνται με την έρευνα, την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου.
Τέλος υπογράμμισε ότι σχετικά με τις δαπάνες για τις δράσεις που περιγράφονται στο πρόγραμμα θα πρέπει ο δήμος να απευθυνθεί στους τοπικούς επαγγελματίες ώστε να τονωθεί και η τοπική αγορά.
«Όλα αυτά που εντάσσονται στη λίστα του προγράμματος, είναι δαπάνες που θα πρέπει να απευθυνθούμε στους τοπικούς επαγγελματίες, στην τοπική αγορά» τόνισε.
Βρούτσης: «Το πρόγραμμα είναι λίγο καλύτερο από τα προηγούμενα»
«Λίγο καλύτερο από τα προηγούμενα» χαρακτήρισε το φετινό πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων ο επικεφαλής της παράταξης «Δύναμη Δημιουργίας» Βασίλης Βρούτσης ο οποίος αναρωτήθηκε κατά πόσο θα μπορεί να υλοποιηθεί.
Στις παρατηρήσεις του ο κ. Βρούτσης επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι τα μονοπάτια και η συντήρηση τους δεν έχουν θέση μέσα στο πρόγραμμα προβολής, η φωτογράφιση να μη δοθεί και πάλι στο συνεργάτη του δημάρχου Μανόλη Λυκουρόπουλο αλλά να γίνει διαγωνισμός με προσφορές και η γαστρονομία έχει μικρή συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Επίσης τόνισε ότι ένα πρόγραμμα τουριστικής προβολής που παρουσιάζεται με «ενδεικτικές τιμές», δείχνει «έλλειψη σοβαρότητας».
Αυτό που τέλος ζήτησε ο κ. Βρούτσης από το Βαγγέλη Κατσαρά, προκειμένου να ψηφίσει το πρόγραμμα, είναι να δεσμευτεί ότι το Νοέμβριο του 2021 να κάνει τον απολογισμό του έργου του για το 2020.
Κορρές: Τα χρήματα της τουριστικής προβολής να πάνε σε υποδομές
Την άποψη ότι οι φορείς είναι εκείνοι που θα έπρεπε να προχωρούν στην τουριστική προβολή των νησιών εξέφρασε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Γιάννης Κορρές ο οποίος τόνισε ότι ο δήμος θα έπρεπε με όλα αυτά τα χρήματα που διαθέτει για τουριστική προβολή να προχωρήσει σε έργα υποδομών.
«Φέτος τα χρήματα που αναφέρονται για τουριστική προβολή είναι 204.000 ευρώ, 40.000 ευρώ περισσότερα από πέρυσι. Αυτά τα χρήματα δαπανώνται για οφέλη λίγων και όχι για όλους τους πολίτες και θα έπρεπε να πάνε σε υποδομές. Την προβολή να την αναλάβουν οι φορείς» τόνισε.
Μαράκης: Οι επιχειρήσεις δαπανούν περισσότερα για την προβολή τους
Την άποψη ότι τα χρήματα που θα δαπανήσει ο δήμος για την προβολή των νησιών τη φετινή σεζόν είναι πολύ λίγα, εξέφρασε ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Γιάννης Μαράκης. «Από όλα αυτά που αναφέρονται στο πρόγραμμα μόνο 29.000 ευρώ είναι για την πραγματική προώθηση των νησιών. Το ποσό είναι πολύ μικρό αν σκεφτεί κανείς ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που δαπανούν πολύ περισσότερα χρήματα για την προβολή τους» είπε.
Μάλιστα ο κ. Μαράκης επισήμανε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να δαπανηθούν ακόμα και αυτά τα χρήματα είναι να ψηφιστεί ο προϋπολογισμός εγκαίρως.
Οι βασικοί άξονες του προγράμματος
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού «οι βασικοί άξονες του προγράμματος καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων εργαλείων και τεχνικών για την προβολή του τουριστικού προϊόντος δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ενώ αξιοποιείται σαν κυρίαρχο στοιχείο η προβολή της πολιτισμικής και ιστορικής ταυτότητας των νησιών, σε συνδυασμό με μορφές εναλλακτικού τουρισμού που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν».
Το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για το έτος 2021 περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών προβολής του δήμου, αναλύοντας τους βασικούς άξονες σε επιμέρους ενότητες, με συγκεκριμένες δράσεις.
Συγκεκριμένα προτείνονται:
1. Εξειδικευμένες προσφερόμενες υπηρεσίες και ειδικές δράσεις προβολής (Πρακτική Υποστήριξη γραφείου Τουρισμού).
i) Ανάλυση τουριστικού προορισμού. Καταγραφή του τουριστικού προϊόντος , καταγραφή και επεξεργασία της αντίληψης των επισκεπτών σύμφωνα με διαθέσιμες πηγές ,διαθέσιμες τάσεις και στατιστικές του εξωτερικού περιβάλλοντος, ανάλυση σκεπτικού επικοινωνίας και προβολής για το πρόγραμμα προβολής.
ii) Προεργασία τουριστικής προβολής. Ανάλυση στρατηγικής τουριστικής προβολής, καταγραφή εργαλείων προβολής , εισηγήσεις για δράσεις προβολής και για οργάνωση πρωτότυπων προωθητικών ενεργειών.
iii) Δημόσιες Σχέσεις & Εκθέσεις. Προγραμματισμός δημοσιογραφικών ταξιδιών , προσέλκυση τηλεοπτικής εκπομπής και εκπροσώπηση του Δήμου σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.
iv) Επικοινωνία και Δημοσιότητα. Υποστήριξη στη διαμόρφωση κειμένων δημοσιότητας και σε υποστήριξη σε επίπεδο Γραφείου Τύπου.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 15.000,00 ευρώ
2. Διαδικτυακό Μάρκετινγκ και προώθηση μέσω Διαφημίσεων
i) Συντήρηση ιστοσελίδας naxos.gr για το έτος 2021
ii) Προώθηση ιστοσελίδας με τεχνικές SEO
iii) Διαχείριση λογαριασμών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για το έτος 2021
iv) Διαφημιστικές Καμπάνιες σε Facebook / Instagram Ads
v) Διενέργεια Διαγωνισμών στα Social Media (Social Media Contests)
vi) PR Marketing
vii) Influencer Marketing
viii) YouTube Advertising
ix) Ανάπτυξη – εμπλουτισμός λογαριασμών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Εμπλουτισμός και ανάπτυξη λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με ανάρτηση photo, επιλογή επεξεργασία και ανάρτηση φωτογραφιών.
x) Καθημερινή διαχείριση των βασικών λογαριασμών στα social media. Δημιουργία social media calendar με συνεχή παρακολούθηση σχολίων των χρηστών και πραγματοποίηση αναρτήσεων.
xi) Επιπλέον ενέργειες προώθησης μέσω διαφημίσεων και αφιερώσεων σε εθνικά και διεθνή blogs και sites.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 13.000,00 ευρώ
3. Δημιουργία προωθητικών spots viral video
• Ετήσια βιντεοσκόπηση εστιάζοντας στο τι μπορεί να κάνει ο ταξιδιώτης ερχόμενος στη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες.
Ενδεικτικά: – Δρώμενα Χριστουγέννων, Δρώμενα Αποκριάς, Πάσχα πολιτιστικές εκδηλώσεις, Σμύριδα, Πρωτογενή τομέα, γαστρονομία, παραγωγή πατάτας, Τυρί, μάζεμα ελιές, Ελαιοτριβείο Εγγαρών, Τρύγος, κρασί, καζανοβγαλήματα – ρακιτζιά, Αρχαιολογικά Μνημεία, Γάμοι, Διασκέδαση – Φαγητό και Ύπνος
• Παρουσίαση των δραστηριοτήτων στο νησί μέσα από μουσικά βίντεο δράσης που θα κάνει το θεατή να θέλει να το ζήσει.
Ενδεικτικά: – Windsurfing, Kiteboarding, Sailing, Canoe kayak, SUP, Scuba diving, Jet Ski, Running, Trekking, Climbing, Hiking, Cycling, Mountain Biking, Trail Running, Motocross.
• Δημιουργία διάφορων σποτ με σενάριο τα οποία θα παρουσιάζουν τη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες. Καθώς επίσης και άλλα θεματικά βίντεο ανάλογα το target group που θέλουμε να απευθυνθούμε.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 24.000,00 ευρώ
4. Διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων, εκδηλώσεων
Διοργάνωση εκδηλώσεων με αντικείμενο τις ενναλακτικές μορφές τουρισμού που προσφέρει η Νάξος ως επιλογή στους δυνητικούς επισκέπτες της.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 3.000,00 ευρώ
5. Επιμορφωτικές δράσεις – Σεμινάρια
Η διοργάνωση σεμιναρίων στόχο έχουν την περαιτέρω αναβάθμιση του επιπέδου των προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών από τους επαγγελματίες των διαφόρων κλάδων του τουρισμού.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 10.000,00 ευρώ
6 . Φωτογράφιση για εμπλουτισμό του ψηφιακού περιεχομένου
Ετήσια φωτογράφιση εστιάζοντας στο τι μπορεί να κάνει ο ταξιδιώτης ερχόμενος στη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες με συμμετοχή προσώπων.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 10.000,00 ευρώ
7. Δημιουργία εφαρμογής (Mobile application) Τουριστικού ημερολογίου
Η εφαρμογή θα αποτελεί μία ολοκληρωμένη υπηρεσία που θα παρέχει τη δυνατότητα στον επισκέπτη μέσω του κινητού του τηλέφωνου να λαμβάνει στοιχεία για την πόλη και να αναζητά πληροφορίες για τον Δήμο απευθείας από την συσκευή του. Οι κύριες λειτουργίες της εφαρμογής θα πρέπει να είναι διαθέσιμες με ή χωρίς τη σύνδεση σε δίκτυο internet.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 24.000,00 ευρώ
8. Δίκτυο Μονοπατιών
Στα πλαίσια ολοκλήρωσης της δράσης που αφορά την συνολική και πλήρης καταγραφή του δικτύου μονοπατιών προκειμένου για την ολοκλήρωση της εθνικής πιστοποίησης θα απαιτηθούν επίσης :
8α. Σήμανση μονοπατιών και περιηγητικών διαδρομών (Προμήθεια Πινακίδων ενημέρωσης). Εκτιμώμενη δαπάνη: 30.000,00 ευρώ
8β. Εργασίες βελτίωσης βατότητας Μονοπατιών μέσω μικρών τεχνικών έργων.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 20.000,00 ευρώ
9. Επανασχεδιασμός και επανακτύπωση προωθητικού υλικού
Παραγωγή προωθητικού υλικού όπως επανασχεδιασμός και επανεκτύπωση του κεντρικού εντύπου προβολής του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 8.000,00 ευρώ
10. Ζωντανές Μεταδόσεις σε Ελληνικά και Διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Προκειμένου να προβάλει η Νάξος και οι Μικρές Κυκλάδες τα ήθη και τα έθιμα τους, τον πολιτισμό τους, τις παραλίες, διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, γαστρονομία, και ότι άλλο αποτελεί πόλο έλξης των ταξιδιωτών έτσι ώστε να τα επισκεφτούν, επιβάλλεται να υπάρξουν ζωντανές μεταδόσεις στα Ελληνικά και τα Διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ανάλογα με τα θέματα που θέλουμε να προβάλουμε (ενδεικτικά πεζοπορία, γαστρονομία και γάμοι).
Εκτιμώμενη δαπάνη: 5.000,00 ευρώ
11. Διοργάνωση press και fam trips
Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων καλείται να συνεχίσει τη φιλοξενία δημοσιογράφων καθώς και τη διοργάνωση ομαδικών press trips στο πλαίσιο των επαφών με τα ελληνικά και τα διεθνή Μ.Μ.Ε., υπό την προϋπόθεση της δυνατότητας πραγματοποίησης τους λόγω της επιβολής υγειονομικών μέτρων. Πρόκειται για ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία μάρκετινγκ καθώς η φιλοξενία του κατάλληλου δημοσιογράφου ή blogger μπορεί να εξασφαλίσει προβολή όλων των νησιών σε ένα κοινό εκατοντάδων χιλιάδων ή εκατομμυρίων ανθρώπων.
Προτείνεται να διερευνηθεί η θεματολογία των δημοσιογραφικών επισκέψεων και να γίνεται ένα followup με τους δημοσιογράφους ως προς τον βαθμό ικανοποίησης τους καθώς και ως προς τη δημοσίευση των άρθρων τους.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 8.000,00 ευρώ
12. Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις
Eκτιμώμενη δαπάνη: 1.000,00 ευρώ
13. Επανασχεδιασμός ιστοσελίδας
Η ιστοσελίδα του Δήμου τόσο ως προς τη δομή όσο και ως προς το περιεχόμενο της είναι ιδιαίτερα σημαντική ως εργαλείο μάρκετινγκ και χρήσιμη για τους επισκέπτες. Δεδομένου ότι η σχεδίαση της έγινε προ επταετίας απαιτείται η εικαστική ανανέωσή της όπως επίσης η προσθήκη κάποιων επιπλέον λειτουργιών (π.χ. travel planner, map) αλλά και η ποιοτική αναβάθμιση του περιεχομένου της. Μια ενδεικτική πρόταση ανανέωσης είναι η χρήση τερματικών σελίδων , δηλ. κάθε στοιχείο και σημείο τουριστικού ενδιαφέροντος να έχει τη δική του αναλυτική σελίδα και να μην ξεδιπλώνεται στην οθόνη με mouse-over το περιεχόμενο κάθε νησιού, όπως συμβαίνει τώρα.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 10.000,00 ευρώ
14. Υπηρεσίες συντονισμού και σχεδιασμού του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής
Ένα στρατηγικό πλάνο επιχειρησιακής πολιτικής στον τουρισμό για ένα προορισμό όπως η Νάξος και οι Μικρές Κυκλάδες , απαιτεί τον ακριβή συντονισμό και την καθοδήγηση όλων των εμπλεκόμενων τοπικών και οικονομικών φορέων με την υποστήριξη εξειδικευμένου ειδικού σε θέματα. Στόχος πρέπει να είναι, για την νέα δύσκολη χρονιά αλλά και για τα επόμενα χρόνια, η προσαρμογή στα νέα δεδομένα που θα διαμορφωθούν από την όποια εξέλιξη την πανδημίας και που σίγουρα θα αναδιοργανώσουν την παγκόσμια τουριστική αγορά.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 8.000,00 ευρώ
15. Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα τουριστικού ενδιαφέροντος
Για την ενίσχυση της προβολής η υλοποίηση στοχευμένων διαφημιστικών καταχωρήσεων σε τουριστικά έντυπα, in flight έντυπα, έντυπες εκδόσεις αεροδρομίων και σε ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης εκτιμάται απαραίτητη. Πιο συγκεκριμένα προτείνονται:
Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε in flight έντυπα αεροπορικών εταιρειών. Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα αεροδρομίων.
Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εθνικά και σε διεθνή Μ.Μ.Ε. Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εθνικά και σε διεθνή blogs και sites.
Εκτιμώμενη δαπάνη: 10.000,00 ευρώ.
16. Ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας και των τοπικών προϊόντων
• Σε συνεργασία με τοπικούς φορείς (σωματεία) διοργάνωση cooking lessons στο πλαίσιο δράσεων γνωριμίας με την τοπική κουζίνα.
• Σε συνεργασία με τοπικούς αγροτικούς συνεταιρισμούς και τοπικούς Πολιτιστικούς Συλλόγους, διοργάνωση Φεστιβάλ προώθησης και προβολής των αγροδιατροφικών και παραδοσιακών προϊόντων της Νάξου , όπου θα παρουσιαστεί το «καλάθι» των Ναξιακών προϊόντων συνδέοντας έτσι τα προϊόντα του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα με τον τουρισμό και την γαστρονομία.
Εκτιμώμενη δαπάνη : 5.000,00 ευρώ.
Οι δαπάνες υλοποίησης του προγράμματος θα καλυφθούν από ιδίους πόρους του δήμους και θα βαρύνουν τις πιστώσεις στον προϋπολογισμό του έτους 2021, όπως αναλυτικά αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα:
Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του προγράμματος: