Η Νάξος ένας από τους προορισμούς για digital και corporate nomads στην Ελλάδα

Newsroom
11/12/2022 09:00
 
 
 

 

Στην Αντίπαρο η εταιρεία Oliaros έχει αναπτύξει 55 μοναδικές κατοικίες προς πώληση και βίλες προς ενοικίαση πολύ υψηλών προδιαγραφών, φιλοδοξώντας, μεταξύ άλλων, να προσφέρει την εμπειρία του ελληνικού τρόπου ζωής στους ιδιοκτήτες τους – κάποιοι εκ των οποίων είναι υψηλόβαθμα, ξένα στελέχη κορυφαίων πολυεθνικών ομίλων που μοιράζουν τον επαγγελματικό και προσωπικό τους χρόνο μεταξύ Ελλάδας και εξωτερικού.

Το πλάνο του ιδρυτή της Oliaros Ιάσονα Τσάκωνα, με παρουσία μία 20ετία στον χώρο του real estate, περιλαμβάνει το άνοιγμα και τη μεταφορά του αντίστοιχου concept και στη Σίφνο, απαντώντας στη δυναμική της αγοράς για την προσέλκυση ενός κοινού υψηλότερων εισοδηματικών κριτηρίων που έχει τη δυνατότητα να εργάζεται κατά τη διάρκεια του έτους εξ αποστάσεως, των λεγόμενων corporate nomads.

Πρόκειται για υψηλόβαθμα στελέχη που τους ενδιαφέρει η αγορά ή και η μίσθωση μιας κατοικίας υψηλών προδιαγραφών, συνδυάζοντας ιδιωτικότητα αλλά και υπηρεσίες concierge όπως αυτές που μπορεί να προσφέρει η Oliaros για τα πάντα, πριν από αυτούς, γι’ αυτούς.

Σε ένα άλλο μοντέλο προσέλκυσης ψηφιακών νομάδων, που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία μιας κοινότητας, η αλυσίδα Selina ετοιμάζεται να ανοίξει στην Εύβοια τον επόμενο μήνα το ξενοδοχείο «Selina Kaminos Evia».

Το νέο ξενοδοχείο της αλυσίδας, το τέταρτο στην Ελλάδα μετά το Πήλιο, την Αθήνα και την Πάρο, ανοίγει στις 16 Δεκεμβρίου κοντά στη Λίμνη Ευβοίας με στόχο να μένει ανοικτό όλο το χρόνο, ενώ φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα νέο σημείο συνάντησης στη χώρα μας για digital nomads, ανθρώπους που δουλεύουν εξ αποστάσεως και θέλουν να διασυνδέονται και να μοιράζονται κοινές εμπειρίες με εργαζομένους που κάνουν ακριβώς το ίδιο.

Άμβλυνση εποχικότητας

«Θα ακολουθήσουν κι άλλα αντίστοιχα βήματα και σε άλλες περιοχές ανά την Ελλάδα, γιατί θέλουμε να προσελκύσουμε πιο οργανωμένα το κοινό των ψηφιακών νομάδων. Η Selina θέλει να αναδείξει και πιο εναλλακτικούς ελληνικούς προορισμούς, που μπορεί να μην είναι όπως το κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Θέλουμε να δείξουμε στους επισκέπτες του εξωτερικού τι είναι αυτό που μπορεί να προσφέρει συνολικά η Ελλάδα, όχι μόνο στη διάρκεια του καλοκαιριού αλλά όλο το χρόνο, να αναδείξουμε τον ελληνικό τρόπο ζωής και τον πλούτο της χώρας», δηλώνει ο κ. Νίκος Βέκιος, γενικός διευθυντής της Selina για την Ελλάδα, της αλυσίδας που πρωτοσυστήθηκε στο διεθνές κοινό πριν από οκτώ χρόνια στον Παναμά από τους εβραϊκής καταγωγής Ράφι Μουσέρι, σημερινό CEO της αλυσίδας και Ντάνιελ Ρουντασέφσκι, επικεφαλής ανάπτυξης της εταιρείας, ενώ σήμερα αριθμεί αισίως 163 μονάδες σε 25 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας όπου έκανε ντεμπούτο το 2019.

Η εταιρεία έχει φιλόδοξα σχέδια για τη χώρα μας, αν ληφθεί υπόψη ότι η ελληνική αγορά κατατάσσεται σε αυτές που θα παίξουν μελλοντικά πρωταγωνιστικό ρόλο όσον αφορά την επέκταση της αλυσίδας στην Ευρώπη με ένα πλάνο για διψήφιο αριθμό ξενοδοχείων -ενδεχομένως και 20 σε βάθος πενταετίας- σε πληθώρα προορισμών, από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Πάτρα και τα Ιωάννινα στην ηπειρωτική Ελλάδα ή ακόμη και νησιωτικούς προορισμούς πρώτης γραμμής όπως η Κρήτη και η Κέρκυρα που προσφέρονται και για το κοινό των ψηφιακών νομάδων.

Τόσο ο Ιάσων Τσάκωνας όσο και ο Νίκος Βέκιος έδωσαν το «παρών» στο πρώτο «Work from Greece Summit» που διοργάνωσε η Marketing Greece, συγκεντρώνοντας σε αυτή τη συνάντηση για πρώτη φορά τους εμπλεκομένους στην αγορά, από φορείς της κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης μέχρι επιχειρήσεις αλλά και ψηφιακούς νομάδες.

Είτε με το ένα μοντέλο είτε με το άλλο, γεγονός είναι ότι η Ελλάδα επιχειρεί αυτή τη στιγμή μια πιο συνειδητή προσπάθεια να προσελκύσει το κοινό αυτών που έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται εξ αποστάσεως, «μία διεθνής τάση που προϋπήρχε, ωστόσο μοχλεύτηκε ακόμη παραπάνω στη διάρκεια της πανδημίας με επισκέπτες που αποφάσισαν να παρατείνουν την παραμονή τους στη χώρα και πέρα από το καλοκαίρι.

Η Ελλάδα μπορεί σε αυτή τη φάση να παντρέψει την παραδοσιακή φιλοξενία με τα σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ που ευνοούν την ανάδειξη νέων τουριστικών προϊόντων και βοηθούν στην επιμήκυνση της σεζόν – μεταξύ αυτών και το κομμάτι των ψηφιακών νομάδων», όπως ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας από το βήμα του «Work from Greece Summit».

Η Marketing Greece, που συνδέεται με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) αποτελώντας τη συμμαχία του ιδιωτικού τομέα για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, απευθύνει ανοικτή πρόσκληση στη διεθνή κοινότητα των ψηφιακών νομάδων με όχημα την ψηφιακή πλατφόρμα workfromgreece.gr, η οποία κλείνει αισίως έναν χρόνο.

«Η πλατφόρμα έχει εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς με πλήθος ερωτημάτων από ενδιαφερομένους από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και άλλες αγορές – μεταξύ αυτών και τη Ρωσία ειδικά όταν το πολιτικό θερμόμετρο ανεβαίνει», ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα.

«Θεωρούμε ότι η αγορά των digital nomads είναι μία αγορά όπου έχει αξία τώρα να επενδύσουμε γιατί θα μπορούσε να είναι ένας σημαντικός πυλώνας τουριστικής ανάπτυξης, συμβάλλοντας στην άμβλυνση της εποχικότητας, στην ενίσχυση εισοδήματος στον τόπο όπου μένουν οι ψηφιακοί νομάδες, δημιουργώντας παράλληλα κι ένα δίκτυο πρεσβευτών για τον τόπο, γιατί μπαίνουν σε βάθος στον προορισμό και τον καθημερινό τρόπο ζωής».

Οι προορισμοί και οι προκλήσεις

Σε αυτή τη συγκυρία δέκα προορισμοί στην Ελλάδα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για την προσέλκυση ψηφιακών νομάδων, οι πέντε στην ηπειρωτική Ελλάδα και ακόμη πέντε στη νησιωτική: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλος-Πήλιο, Καλαμάτα και Ιωάννινα είναι οι πόλεις όπου έχουν ήδη δημιουργηθεί οι πρώτες υποδομές για την κοινότητα των λεγόμενων digital nomads, ενώ από τα νησιά αντίστοιχα η Κρήτη, η Ρόδος, η Νάξος, η Λέσβος και πλέον και η Εύβοια έχουν μπει στον χάρτη.

Η Αθήνα, σύμφωνα με την κ. Δρέττα, είναι ο προορισμός της χώρας που έχει το μεγαλύτερο βάθος λόγω και του εύρους των εμπειριών που προσφέρει, αφού μπορεί να καλύψει όλα τα ενδιαφέροντα ενός επισκέπτη, διαθέτοντας παράλληλα όλο το φάσμα των υποδομών σε όλους τους τομείς, από την τεχνολογία μέχρι τη διασκέδαση και την υγεία. Σημειωτέον ότι η ασφάλεια της χώρας και του προορισμού, η ευκολία προσβασιμότητας, το καλό κλίμα, το ικανοποιητικό κόστος ζωής, ο τρόπος ζωής (γαστρονομία, κοινωνική δραστηριότητα) ακόμη και με τη δημιουργία κοινοτήτων digital nomads, οι βιωματικές εμπειρίες που προσφέρει ο προορισμός (περιβάλλον, πολιτισμός και αξιοθέατα), η επαφή με τους κατοίκους σε συνδυασμό με την ενσωμάτωση στον τοπικό τρόπο ζωής και φυσικά η πρόσβαση σε ποιοτικό Ιντερνετ είναι οι σημαντικότερες παράμετροι, αυτές που μετρούν περισσότερο για τους ψηφιακούς νομάδες στην τελική τους επιλογή ως προς τον προορισμό.

Αντίστοιχα, η Κρήτη ήταν από τους πρώτους, αν όχι ο πρώτος, προορισμούς εκτός Αττικής που απευθύνθηκε στο συγκεκριμένο κοινό δημιουργώντας και πιο εξειδικευμένες υποδομές. Οπως μάλιστα παρατηρεί η Εφη Πούλη, δημιουργός του Workhub Chania, του πρώτου συνεργατικού χώρου εργασίας (co-working space) στα Χανιά που απευθύνεται ακριβώς σε ψηφιακούς νομάδες, «η δημιουργία τέτοιου είδους υποδομών είναι καταλυτικής σημασίας για την επιλογή ενός προορισμού από τη συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων. Είναι μία πύλη και ένα σημείο συνάντησης γι’ αυτούς του ανθρώπους, τους αρέσει πολύ το γεγονός ότι θα έρθουν σε ένα μέρος, θα γνωρίσουν άτομα που κάνουν το ίδιο, θα συνδεθούν μαζί τους, θα δημιουργήσουν μια κοινότητα» – πέραν φυσικά της τεχνολογικής υποδομής που προσφέρουν και είναι πρώτη προτεραιότητα γι’ αυτό το κοινό και μία σημαντική πρόκληση για ελληνικούς προορισμούς ειδικά στις νησιωτικές περιοχές της χώρας.

Αυτό διαπιστώνει άλλωστε από την εμπειρία του στη χώρα μας και ο κ. Χαζ Μέμoν, από το Ντουμπάι, ψηφιακός νομάς, συνειδητά, τα τελευταία 7 χρόνια, που έχει επιλέξει στη χώρα μας τα Χανιά, έχοντας δημιουργήσει μάλιστα εκεί όπως και στις Ελβετικές Αλπεις δύο co-working και co-living χώρους για ψηφιακούς νομάδες ως χώρους εργασίας αλλά και διαμονής (Greek Escape και Swiss Escape αντίστοιχα): «Ημουν ψηφιακός νομάς, είχα φίλους που μου είπαν να έρθω και να δουλέψω στην Ελλάδα κι έκτοτε ξεκίνησε και η αγάπη μου για τη χώρα, περνώντας τελικά στην Κρήτη κάποιους μήνες τον χρόνο. Οι υποδομές στις τηλεπικοινωνίες είναι για μένα ένα ζήτημα, γιατί αν φύγω από το κέντρο της πόλης ξέρω ότι δεν θα έχω καλό Ιντερνετ. Μία δεύτερη πρόκληση είναι το θέμα της στέγασης, όπου σε καλοκαιρινούς προορισμούς όπως τα Χανιά δεν υπάρχει πολλές φορές η υποδομή στα σπίτια για τον χειμώνα».

Από την Αθήνα όπου ζει και εργάζεται τώρα, έχοντας επισκεφθεί κοντά στις 100 χώρες σε όλο κόσμο και με προηγούμενη βάση του τη Νέα Υόρκη, ο κ. Ιμράν Αλιμοχάμεντ δηλώνει ότι «αγάπησα την Ελλάδα, την ελληνική περηφάνια, τη φιλοξενία και τη διάθεση των Ελλήνων να μοιραστούν αυτό που ζουν στη χώρα τους».

Αυτή τη στιγμή ο ίδιος είναι στη φάση για την έκδοση της ειδικής βίζα (digital nomad visa). Μία διαδικασία όμως που στην πράξη φαίνεται ότι μάλλον δυσκολεύει τους ψηφιακούς νομάδες, γι’ αυτό και όπως δηλώνει ο ίδιος «χρειάζεται περισσότερη ενημέρωση στους ενδιαφερομένους, ξεκάθαρες και γρήγορες διαδικασίες».

 

Πηγή: newmoney.gr

(Visited 319 times, 1 visits today)
Latest Post

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*