Με νέα ανακοίνωση επανέρχεται ο Νίκος Μαϊτός και η “Νησιωτική Πολιτεία” σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει με τα Μουσεία της Απειράνθου και την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.) “Απεραθίτικος Πολιτισμός.
Ο Νίκος Μαϊτός σχολιάζοντας τα λεγόμενα του δημάρχου σε πρόσφατη ραδιοφωνική του συνέντευξη, σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, για το θέμα, σημειώνει ότι ο “πανικός” είναι η καταλληλότερη λέξη για να περιγράψει κανείς την αντίδραση του Μανόλη Μαργαρίτη στα όσα έχει καταγγείλει η παράταξη του, αλλά και στις εξελίξεις με την εμπλοκή της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Νάξου.
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, θέτει σειρά ερωτημάτων προς το δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ζητώντας τις αντίστοιχες απαντήσεις…
Η πλήρης ανακοίνωση του Νίκου Μαϊτού:
Πανικός είναι η κατάλληλη λέξη για να χαρακτηρίσει κανείς το ύφος και τα λεγόμενα του Δημάρχου Μανώλη Μαργαρίτη στην συνέντευξη, που έδωσε στη δημοσιογράφο κα Ρούλα Μπράουν και στο Ρ/Σ “ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ στο Κόκκινο” το πρωί της 23ης Σεπτεμβρίου. Φαίνεται ότι το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας “ΚΥΚΛΑΔΙΚΗ” της 22-9-2016 και η αναγγελθείσα εκεί Εισαγγελική παρέμβαση (την οποία εμείς ζητήσαμε), για τα συμβαίνοντα στην Απείρανθο σχετικά με την διαχείριση και εκμετάλλευση του εκεί Πολιτιστικού Κέντρου και των Δημοτικών Μουσειακών συλλογών τον έκανε να καταλάβει ότι πράγματι ήλθε η ώρα να «τεθεί τέρμα σε κάθε παράνομη πράξη, βλαπτική της δημόσιας περιουσίας και των νόμιμων συμφερόντων των δημοτών», όπως αναφέραμε στην από 8/9 ανακοίνωσή μας. Έτσι άρχισε την γνώριμη και προσφιλή τακτική του να υβρίζει και να μας απειλεί με μηνύσεις, να ανακατεύει, χωρίς λόγο, το Υπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας και το Μανώλη Γλέζο, να εκμεταλλεύεται την απεραθίτικη καταγωγή του (λες κι αυτή αλλά και οι υπόλοιποι περήφανοι Απεραθίτες αποτελούν άλλοθι για κάθε μη σύννομη πράξη του ή βιλαέτι των προσωπικών επιδιώξεων και των επιλογών του), ενώ ταυτόχρονα με τα λόγια του απέδειξε ότι έχει παντελή άγνοια της νομοθεσίας, που αφορά στις ΚΟΙΝ.Σ.Ε.Π.
Προσπάθησε επίσης με στρεψόδικους ισχυρισμούς να ανακαλέσει τα όσα με επισημότητα ανακοίνωσε στο Δημοτικό Συμβούλιο της 30ης Αυγούστου, να διαψεύσει τον ίδιο τον εαυτό του και αποπειράθηκε να μας πείσει ότι όταν έλεγε τότε «όλα τα Μουσεία της Απειράνθου», για τα οποία κόβει εισιτήριο (στο οποίο αναγράφεται «ΜΟΥΣΕΙΑ ΑΠΕΡΑΘΟΥ» χωρίς διάκριση) η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ «Απεραθίτικος Πολιτισμός» εννοούσε μόνο τα δύο Μουσεία της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. (ή όποιου άλλου αποτελούν ιδιοκτησία αυτά) και ότι στα Μουσεία του Πολιτιστικού Κέντρου οι επισκέπτες εισέρχονται δωρεάν και χωρίς να επιδεικνύουν το εισιτήριο, που έχουν κόψει….!!! Πιστεύει φαίνεται ο κ . Δήμαρχος ότι έχει να κάνει με αφελείς ή ανίδεους και ότι διαστρέφοντας συνεχώς την πραγματικότητα θα καταφέρει να συγκαλύψει την κακή διαχείριση της δημοτικής περιουσίας, που ΜΟΝΟΣ του και πανηγυρικά αποκάλυψε ότι συντελείται στην Απείρανθο. Μας έκανε όμως και άλλες ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις, ο κ. Δήμαρχος στην προαναφερόμενη συνέντευξή του. Μας ομολόγησε ότι η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. έχει δικό της νοικιασμένο χώρο, που τον χρησιμοποιεί για την άσκηση των δραστηριοτήτων της και ότι η επίσκεψη στα απεραθίτικα Μουσεία είναι συνεχής σε όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου και ότι τα επισκέπτονται πολλές χιλιάδες άνθρωποι. Το τελευταίο εξάλλου είναι γνωστό και από όλους τους τουριστικούς και άλλους παράγοντες και πολίτες της Νάξου. Οι αποκαλύψεις αυτές του Δημάρχου μας υποχρεώνουν να του θέσουμε μερικά ακόμα ερωτήματα:
• Αφού η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. διαθέτει δικό της νοικιασμένο χώρο (αλήθεια, σε ποιόν ανήκει?), ποιος ο λόγος να της παραχωρείται για χρήση χώρος στο Πολιτιστικό Κέντρο? Τι ακριβώς εξυπηρετεί αυτή η παραχώρηση?
• Αφού οι εισπράξεις από τις επισκέψεις στα Μουσεία ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες ευρώ γιατί ο Δήμος και το ΝΟ.Π.Π.Α.Π.Π.Π.Α. αδιαφορούν γι αυτά τα μεγάλα έσοδα και δεν φροντίζουν να τα εισπράττουν και αντίστοιχα να οργανώσουν την λειτουργία των Μουσείων με τον τρόπο, που προβλέπει η Νομοθεσία? Ποιόν εξυπηρετεί αυτή η αδιαφάνεια? Αδιαφορούν για το μέγεθος της ζημίας, που προξενούν στο Δήμο και κατ’ επέκταση στα Δημόσια έσοδα?
• Ποιος μας διαβεβαιώνει, ότι ακόμη και αν ισχύουν οι νεότεροι ισχυρισμοί του Δημάρχου, τα Δημοτικά Μουσεία δεν λειτουργούν πράγματι σαν διαφήμιση των ιδιωτικών Μουσείων , που εκμεταλλεύεται για λογαριασμό της η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. ή ακόμη ότι ΜΟΝΟ τα Δημοτικά Μουσεία της αποδίδουν γιατί είναι σημαντικότερα από τα άλλα? Ποιος μπορεί να πιστοποιήσει πότε και με ποια σειρά κόβονται τα εισιτήρια και τι πραγματικά ενδιαφέρει τους χιλιάδες των επισκεπτών?
• Ποια μελέτη ανέθεσε ο κ. Δήμαρχος (ως όφειλε) στις δημοτικές υπηρεσίες ή σε ιδιώτη προκειμένου να διαπιστώσει ποια είναι η επωφελέστερη εκμετάλλευση της συγκεκριμένης δημοτικής περιουσίας, δεδομένου ότι του είναι γνωστό (από τριακονταετίας, όπως μας ομολογεί στη συνέντευξή του) ότι αποφέρει μεγάλα ποσά λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας? Πως αγνοεί την νομοθεσία, που του επιβάλλει να προστατεύει και να διαχειρίζεται την κάθε είδους δημοτική περιουσία «με τρόπο επιμελή και αποδοτικό» και που εξυπηρετεί το δημοτικό και όχι το ιδιωτικό συμφέρον?
• Ο κ. Δήμαρχος και ο κ. Πρόεδρος του ΝΟ.Π.Π.Α.Π.Π.Π.Α. αναλογίζονται το μέγεθος της ευθύνης τους απέναντι στις γυναίκες, που μετέχουν στην ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.? Για ποιο λόγο τις παρέσυραν σε τέτοιου είδους συναλλαγές? Γιατί δεν φρόντισαν να οργανώσουν την εργασιακή τους σχέση και την ασφαλιστική τους τακτοποίηση, όπως προβλέπει ο Νόμος?
Η κοινή γνώμη και εμείς περιμένουμε με πολύ ενδιαφέρον τις απαντήσεις στα πιο πάνω ερωτήματά μας και ελπίζουμε ότι η παρέμβαση της Εισαγγελικής Αρχής θα δρομολογήσει πλέον την αποκατάσταση της νομιμότητας και την διασφάλιση της δημόσιας περιουσίας.