Στον τουρισμό, ως προϊόν, υπηρεσία, αλλά και επιχειρηματική δραστηριότητα, αναφέρθηκε ο Ιάκωβος Ορφανός, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Πόπη Αλιμπέρτη και την εκπομπή “Al-iberti News” του Aegean Voice 107.5.
Ο κ. Ορφανός (που ασχολείται με τον τουρισμό και το marketing) παρουσίασε μερικά πολύ ενδιαφέροντα ποιοτικά στοιχεία που αφορούν στην φετινή τουριστική κίνηση της Νάξου (δείτε τα και εδώ), ενώ στη συνέχεια εξήγησε ότι με τη χάραξη μιας στοχευμένης στρατηγικής, την ουσιαστική συνεργασία όλων των άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενων φορέων (π.χ. αυτοδιοίκησης, επιχειρηματικών συλλόγων κλπ.), καθώς και την ανάδειξη και αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του νησιού («πλασάροντας» τα κατάλληλα σε εν δυνάμει αγορές), η Νάξος θα καταφέρει την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αρχικά κατά τους μήνες που προηγούνται ή έπονται της υψηλής περιόδου (δηλαδή Μάιο, Ιούνιο και Σεπτέμβριο).
«Το κύριο ερώτημα είναι: θέλουμε παραπάνω τουρίστες και πότε τους θέλουμε; Η Νάξος έχει τα προσόντα για τουρισμό όλο τον χρόνο, γιατί είναι κάτι το ιδιαίτερο και διαφέρει ακόμη και από γειτονικούς προορισμούς» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ορφανός και πρόσθεσε ότι τη Νάξο προτιμούν δύο τύποι επισκεπτών: οι παραθεριστές (π.χ. Έλληνες, Ιταλοί) με αρκετές ημέρες διαμονής κατά τους μήνες Ιούλιο και (κυρίως) Αύγουστο και οι ταξιδιώτες «που πάνε από νησί σε νησί» (island hopping) για λίγες μέρες. Σύμφωνα με τον κ. Ορφανό, οι πρώτοι πρέπει να συνεχίσουν να έρχονται στη Νάξο, η οποία όμως μπορεί – και πρέπει – να επωφεληθεί και από την προσέλκυση των ταξιδιωτών, ιδιαίτερα κατά τους μήνες με χαμηλή τουριστική κίνηση.
«Πρέπει να καταλάβουμε το εξής: ο προορισμός είναι ένα σύνθετο πράγμα, δεν είναι μόνο μια γεωγραφική θέση. Είναι τα αξιοθέατα, οι παραλίες, ο τρόπος ζωής, ο πολιτισμός, είναι η προσβασιμότητα του και οι διευκολύνσεις που δίνονται» ανέφερε σε άλλο σημείο της συνέντευξης του, τονίζοντας ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό «να μάθουμε και να καταλάβουμε τι θέλουν οι αγορές» στις οποίες επιθυμεί να προβληθεί η Νάξος ως τόπος διακοπών.