Σαντορίνη: Η 1η Γιορτή Τομάτας έγινε θεσμός – Μεγάλη συμμετοχή και μήνυμα για το μέλλον

Newsroom.
26/06/2026 18:02

Το Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός» ευχαριστεί όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία της πρώτης διοργάνωσης, που ανέδειξε τη σαντορινιά τομάτα, την παράδοση και τη βιομηχανική κληρονομιά του νησιού

Με μεγάλη επιτυχία και τη θερμή συμμετοχή κατοίκων και επισκεπτών ολοκληρώθηκε η 1η Γιορτή Τομάτας στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός» στη Σαντορίνη. Η εκδήλωση ανέδειξε τη μοναδική σαντορινιά τομάτα, τη γαστρονομία, την πολιτιστική κληρονομιά και τους ανθρώπους που κρατούν ζωντανή την παράδοση του νησιού.

Η ανακοίνωση του Βιομηχανικού Μουσείου Τομάτας «Δ. Νομικός»:

Με ιδιαίτερη επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή κατοίκων και επισκεπτών πραγματοποιήθηκε η 1η Γιορτή Τομάτας στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός» στη Σαντορίνη, μια γιορτή αφιερωμένη στη σαντορινιά τομάτα, στην καλλιέργειά της, στους ανθρώπους που τη στηρίζουν και στη μοναδική βιομηχανική κληρονομιά του νησιού.

Η πρώτη αυτή διοργάνωση αγκαλιάστηκε με ιδιαίτερη θέρμη από την τοπική κοινωνία, επιβεβαιώνοντας ότι το άνυδρο τοματάκι της Σαντορίνης εξακολουθεί να αποτελεί σύμβολο της ιστορίας, της γαστρονομίας και της ταυτότητας της Σαντορίνης.

Οι επισκέπτες της Γιορτής Τομάτας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μία υπέροχη θεματική βραδιά γεμάτη από τοπικές γεύσεις, παραδοσιακή μουσική και χορούς, εκθέσεις, ξεναγήσεις, και φυσικά δράσεις για τα παιδιά, που συνέβαλαν στην ανάδειξη και τη διατήρηση της βιομηχανικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Σαντορίνης, δημιουργώντας μία γιορτινή ατμόσφαιρα που ένωσε όλες τις γενιές.

Η μεγάλη αυτή γιορτή πραγματοποιήθηκε χάρη στη χορηγία του Δήμου Θήρας και της εταιρείας Δ. Νομικός, αλλά και την εργασία και την προσφορά δεκάδων εθελοντών και φίλων του Μουσείου, που συνέβαλλαν με πολλαπλούς τρόπους στην επιτυχία της δράσης. Καθοριστική υπήρξε τόσο η συμμετοχή των πολιτιστικών συλλόγων του νησιού όσο και όλων των επίσημων υποστηρικτών, καθώς και των τοπικών παραγωγών, των μουσικών και των χορευτών, που συμμετείχαν αφιλοκερδώς.

Η Γιορτή Τομάτας Σαντορίνης είναι η απόδειξη ότι η συνεργασία και η αγάπη για τον τόπο, μπορούν να δημιουργήσουν σημαντικούς θεσμούς που θα συμβάλουν στη διατήρηση της αυθεντικής ταυτότητας του νησιού.

Ξεχωριστή δράση στο πλαίσιο της Γιορτής Τομάτας αποτέλεσε η συμβολική επαναλειτουργία της επεξεργασίας της τομάτας στον ιστορικό χώρο του εργοστασίου. Για πρώτη φορά μετά το κλείσιμο του εργοστασίου το 1981, πραγματοποιήθηκε ξανά επεξεργασία μικρόκαρπης σαντορινιάς τομάτας και παρασκευή φρέσκου χυμού τομάτας στον ίδιο χώρο, που σήμερα λειτουργεί ως Μουσείο. Η συμβολική αυτή πρωτοβουλία ήρθε με σκοπό να  γεφυρώσει το παρελθόν με το παρόν και να αποδώσει φόρο τιμής στους ανθρώπους που εργάστηκαν στα εργοστάσια και στους παραγωγούς που ανέδειξαν τη σαντορινιά τομάτα σε προϊόν διεθνούς φήμης.

Το Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας « Δ. Νομικός» εκφράζει τις θερμότερες ευχαριστίες του προς:

– Τον Δήμο Θήρας και την Δ. Νομικός για την πολύτιμη χορηγία τους

– Τους υποστηρικτές Εστία Πύργου, Santo Wines, Μultimedia Events, Ταβέρνα Καπετάν Λοΐζος και Beyond Bread για την σημαντική προσφορά τους

– Τους τοπικούς παραγωγούς Santo Wines και Yiannis Nomikos Estate Santorini για την συμμετοχή τους στην πρωτοβουλία

– Τους συλλόγους Εστία Πύργου Καλλίστης Θήρας, τον Πολιτιστικό & Αθλητικό Σύλλογο Ακρωτηρίου Θήρας, τον Πολιτιστικό Λαογραφικό Σύλλογο Μεγαλοχωριανών «Το Μετόχι», τον Πολιτιστικό Σύλλογο Εμπορείου Θήρας, τον Πολιτιστικό και Εξωραϊστικό Σύλλογο Ημεροβιγλίου και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κοντοχωριανών Σαντορίνης που με ενθουσιασμό και μεράκι, προσέφεραν παραδοσιακά φαγητά και γεύσεις που ανέδειξαν τον γαστρονομικό πλούτο της Σαντορίνης.

– Τους μουσικούς Αντώνη Αρβανίτη και Γιώργο Σιγάλα, καθώς και την  Αρτεμία Δεναξά και τα χορευτικά τμήματα της Εστίας Πύργου Καλλίστης Θήρας και του Πολιτιστικού Συλλόγου Εμπορείου Θήρας, που με την παρουσία τους και την αγάπη τους για την παράδοση χάρισαν στη γιορτή τον αυθεντικό της παλμό.

– Τους συνεργάτες, τους εθελοντές, του παραγωγούς και όλους όσοι συνέβαλαν, με οποιονδήποτε τρόπο, στην επιτυχία της πρώτης αυτής διοργάνωσης.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε και όλους εσάς που ανταποκριθήκατε με θέρμη στο κάλεσμά μας. Η μεγάλη συμμετοχή που υπήρχε μας γεμίζει αισιοδοξία και επιβεβαιώνει ότι η Γιορτή Τομάτας μπορεί να εξελιχθεί σε έναν σημαντικό ετήσιο θεσμό για τη Σαντορίνη, αναδεικνύοντας όχι μόνο το μοναδικό αυτό προϊόν, αλλά και την ιστορία, τους ανθρώπους και τον πολιτισμό του νησιού.

Το Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ.Νομικός» συνεχίζει με συνέπεια την αποστολή του να διαφυλάσσει και να αναδεικνύει τη βιομηχανική κληρονομιά της Σαντορίνης, δημιουργώντας δράσεις που συνδέουν την ιστορία με το παρόν και το μέλλον του τόπου. Με πρωτοβουλίες όπως η Γιορτή Τομάτας, το Μουσείο παραμένει ένας ζωντανός χώρος πολιτισμού, εκπαίδευσης και δημιουργίας, όπου η μνήμη μετατρέπεται σε έμπνευση και η παράδοση γίνεται αφετηρία για το αύριο.

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά, με ακόμη περισσότερες δράσεις, νέες συνεργασίες και την ίδια αγάπη για τη σαντορινιά τομάτα και την ιστορία της.

Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Latest Post

Comments are closed.