Στην τρίωρη στάση εργασίας (11:00-14:00) που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ για την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου συμμετέχει η ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων.
Στο πλαίσιο αυτό, θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας των καθηγητών στη Σύρο, έξω από το κτίριο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, καθώς και συγκεντρώσεις σε κάθε νησί.
Η επίσημη ανακοίνωση
ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΚΟΥΠΑ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ, ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ.
4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΞΥΜΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΤΙΣ 13:00 ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ Δ/ΝΣΕΙΣ ΚΑΙ Δ/ΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ).
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με το πολυνομοσχέδιο που έχει καταθέσει, έρχεται να υλοποιήσει το υπόλοιπο τμήμα από τις απαιτήσεις του ΣΕΒ, να ολοκληρώσει ό,τι δεν πρόλαβε να τελειώσει η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Με το πολυνομοσχέδιο επιχειρείται να μετατραπούν μεγάλες γεωγραφικές περιοχές σε «οικονομικές ζώνες» φτηνής εργατικής δύναμης, να συμπιεστούν παραπέρα οι μισθοί, να καταργηθεί ό,τι απέμεινε από τις συλλογικές συμβάσεις, να ιδιωτικοποιηθεί η κοινωνική ασφάλιση, να περιοριστούν δραστικά οι συνδικαλιστικές ελευθέριες, να μπουν ισχυρά εμπόδια στο δικαίωμα της απεργίας. Αυτός είναι ο «επενδυτικός παράδεισος» για τον οποίο μας μιλάνε!
Η ανάπτυξη τους προϋποθέτει παραπέρα τσάκισμα εργατικών-λαϊκών δικαιωμάτων
Αυτή την «κανονικότητα» τη ζούμε από την αρχή της χρονιάς και μέσα στα σχολεία. Παλιά και νέα προβλήματα είναι εδώ. Και στην εκπαίδευση, η νέα κυβέρνηση συνεχίζει από κει που άφησε τα μέτρα η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Άλλωστε το 3ο μνημόνιο για την Παιδεία, τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, την στρατηγική για ένα σχολείο «πιο ευαίσθητο στις απαιτήσεις της αγοράς» από κοινού τα ψήφισαν και τα υλοποιούν.
Συνεχίζεται το καθεστώς της ανακύκλωσης της ανεργίας με την πρόσληψη αναπληρωτών αντί για μόνιμους διορισμούς. Αποδεικνύεται με τον πιο ηχηρό τρόπο πως οι συνάδελφοι στην πράξη δεν είναι αναπληρωτές αλλά καλύπτουν στοιχειώδεις ανάγκες για τη λειτουργία των σχολείων, αναπληρώνουν τον ίδιο τους τον εαυτό.
Για άλλη μια χρονιά συνεχίζεται η τακτική του Υπουργείου να χαρακτηρίζει τμήματα ως ολιγομελή, που φέτος εκτός των ΕΠΑΛ, διευρύνθηκε και για τα ΓΕΛ .Χρειάστηκε η δυναμική παρέμβαση των ΕΛΜΕ για να αποτραπεί και φέτος το κλείσιμο δεκάδων τμημάτων.
Η ΝΔ ετοιμάζει πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, μέσα στο Νοέμβρη, με βασικές αιχμές την αυτονομία του σχολείου, τις αλλαγές στις δομές της εκπαίδευσης, το ρόλο του Διευθυντή και τις επιλογές στελεχών καθώς και πλευρές της αξιολόγησης.
Παλεύουμε για:
*Μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών (περισσότεροι από 33.000) που δουλεύουν στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια.
*Κατάργηση του ν. 4589/19 και όλων των νόμων που απαξιώνουν τα πτυχία και καλλιεργούν την ανθρωποφαγία. Το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για τη δουλειά. *Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.
*Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών (στέγαση, σίτιση, δωρεάν μεταφορά).
*Κάλυψη εδώ και τώρα όλων των κενών που παραμένουν στα σχολεία.
*Μείωση των μαθητών στην τάξη σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις. Επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου. *Κατάργηση της Γ’ ανάθεσης.
*Κανένας εκπαιδευτικός σε πάνω από 2 σχολεία.
*Όχι στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.
*Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων.
*Άμεση έναρξη της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και Ενισχυτικής διδασκαλίας με όλο το απαραίτητο προσωπικό.
*Χρηματοδότηση των σχολείων, σύγχρονες υποδομές με κρατική ευθύνη. *Αντισεισμική, αντιπυρική, αντιπλημμυρική θωράκιση.
*Στήριξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Όλα τα παιδιά στις δομές που έχουν ανάγκης, ένας δάσκαλος παράλληλης στήριξης για κάθε ένα παιδί. Να στελεχωθούν άμεσα όλα τα τμήματα ένταξης.
*Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου. Σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει. *Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.
*Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
*Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση, με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης.
*Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν
*Ουσιαστική στήριξη της δουλειάς του εκπαιδευτικού στην τάξη.
*Πάλη ενάντια στην αντιδραστική αξιολόγηση που δεν έχει καμία σχέση με την στήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου αλλά αποτελεί ένα ακόμα μέσο για την προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
*Απεργία – αποχή από την αξιολόγηση και συγκεκριμένα από τις προβλέψεις του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών, προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων) όπως εξειδικεύεται με την υπουργική απόφαση 1816/ΓΔ4/11-01-2019.
*Ανάκτηση όλων των μισθολογικών απωλειών των τελευταίων ετών. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Αποκατάσταση των κύριων και επικουρικών συντάξεων. *Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Πλήρης κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων και των παροχών. Καμία σκέψη για ιδιωτικοποίηση της επικουρικής σύνταξης.
*Ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης όλων των προσφύγων και των μεταναστών. *Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά των προσφύγων και μεταναστών αποκλειστικά με κρατική ευθύνη. Έξω οι ΜΚΟ από τις δομές. Να διασφαλισθεί το απαραίτητο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό και να καλυφθούν όλες οι υλικές και λοιπές προϋποθέσεις για ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων, τόσο στα σχολεία όσο και στους χώρους φιλοξενίας .
*Καμία εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς. Αποδέσμευση από ΝΑΤΟ και ΕΕ.
*Πλήρη και ομαλή ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία χωρίς αποκλεισμούς. Διδασκαλία της μητρικής τους γλώσσας με δημιουργία κατάλληλων υποδομών. Καμία εμπλοκή των ΜΚΟ. Ελεύθερη μετακίνηση προς τους τόπους προορισμού. Άμεση επανένωση οικογενειών.
Ούτε λεπτό αναμονής, ούτε μια ώρα χαμένη.
Καλούμε σε συντονισμένο – μαζικό – ενωτικό – ταξικό αγώνα.
Κλιμακώνουμε την πάλη μας!