Επιστολή γεμάτη αιχμές απέστειλε η Seajet στον δήμαρχο Ανάφης Ιάκωβο Ρούσσο. Στην επιστολή της η Seajet αναφέρει πως ο δήμαρχος Ανάφης προσπαθεί να δημιουργήσει “ένα ψεύτικο κλίμα αποκρύπτοντας την πραγματικότητα, την οποία αποκρύπτετε προφανώς για εξυπηρέτηση συμφερόντων”.
Συγκεκριμένα
“Κύριε Δήμαρχε,
Με έκπληξη αλλά και απορία διαβάσαμε την από 14/01/2020 επιστολής σας με Αριθμ. Πρωτ.19 που απευθύνατε στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κύριο Ιωάννη Πλακιωτάκη.
Σημειώσαμε ιδιαιτέρως ότι την κοινοποιήσατε στον Υπουργό Εργασίας κ. Βρούτση, στον Έπαρχο κ. Δαρζέντα, στους Βουλευτές Κυκλάδων κα Μονογυιού, κο Συρμαλένιο και κο Φόρτωμα καθώς και στα Μ.Μ.Ε. Κυκλάδων.
Η στάση σας αυτή δεν προκαλεί μόνο απορία αλλά και αγανάκτηση διότι προσπαθείτε να δημιουργήσετε ένα ψεύτικο κλίμα αποκρύπτοντας την πραγματικότητα, την οποία αποκρύπτετε προφανώς για εξυπηρέτηση συμφερόντων εκτός αν αγνοείτε ή αδιαφορείτε τι σημαίνει Νόμος και νομικό πλαίσιο που διέπει την Ακτοπλοΐα.
Είναι δε τόσο κραυγαλέα η στάση σας που δεν διστάζετε να ζητάτε από τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας την δικιά του ‘ υπογραφή’ προκειμένου να εξυπηρετήσετε εκτός Νομοθεσίας συμφέροντα τρίτων.
Το ψεύτικο κλίμα που δημιουργείτε, αποδεικνύεται προφανέστατα από το γεγονός ότι τόσο ο κος Μάριος Ηλιόπουλος, εκπροσωπώντας τον όμιλο SEAJETS, αλλά και άλλα στελέχη του Ομίλου σε άλλες περιστάσεις, διαβεβαίωσαν σε συνάντηση που υπήρξε με τον Υπουργό Ναυτιλίας στις 15 Νοεμβρίου 2019 παρόντων των Δημάρχων Κυκλάδων ( Ανάφης -δηλαδή εσείς-, Ίου, Φολεγάνδρου, Σικίνου, Θηρασιάς, κ.α.) παρόντος και του Επάρχου Σαντορίνης κου Δαρζέντα, ότι η SEAJETS θα εξυπηρετήσει στην full σεζόν τις προσεγγίσεις που της ζητήθηκαν από εσάς πραγματοποιώντας δύο δρομολόγια ανά εβδομάδα. Τα συγκεκριμένα δρομολόγια γίνονται από την SEAJETS στα πλαίσια της κοινωνικής της προσφοράς προς τα νησιά των Κυκλάδων και όχι επειδή υφίσταται πραγματική ανάγκη. Παρόμοιες ενέργειες είχαν γίνει και στο παρελθόν πολλές φορές από τον Όμιλο μας για προορισμούς όπως η Σίκινος και η Κίμωλος.
Για την παραπάνω δέσμευση μας ενημερώσαμε τον Έπαρχο Σαντορίνης τόσο τηλεφωνικώς, σε ημερομηνία προγενέστερη της επιστολής σας, όσο και σε σχετική συνάντηση που είχε ήδη πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας στις 15 Νοεμβρίου 2019. Επιπλέον και εσείς προσωπικά είχατε ενημερωθεί σχετικά με το σχεδιασμό των παραπάνω δρομολογίων από τον κο Μάριο Ηλιόπουλο στην συνάντηση της 15/11/2019 αλλά και τηλεφωνικά προ της επιστολής σας 14/01/2020.
Μετά το παραπάνω είναι προφανές ότι δέχεστε να χρησιμοποιηθείτε ως ‘λαγός’ προς εξυπηρέτηση συμφερόντων και ζητάτε από τον κο Υπουργό Ναυτιλίας να παρανομήσει, αδιαφορώντας ή αγνοώντας, το τι ακριβώς αναφέρουν οι σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.
Συγκεκριμένα το άρθρο έβδομο του Νόμου 2932 που διέπει την ακτοπλοΐα αναφέρει :
‘ 1. Με απόφαση του Υπουργού επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων………., να δρομολογηθεί επιβατηγό η οχηματαγωγό, επιβατηγό ή φορτηγό πλοίο, για την εκτέλεση συγκεκριμένου ή συγκεκριμένων δρομολογίων, ……….και πρόκειται να καλυφθούν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν εγκαίρως από τα ήδη δρομολογημένα πλοία’.
Περιπτώσεις αιτημάτων δρομολόγησης κατά παρέκκλιση των όσων ορίζει ο Νόμος επιτρέπεται να εγκριθούν ΜΟΝΟΝ εάν καλύπτουν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν γίνεται να εξυπηρετηθούν έγκαιρα από τα ήδη δρομολογημένα πλοία. Γίνεται κατανοητό πως τέτοιες ανάγκες μπορεί να προκύψουν από την εμφάνιση κάποιων ξαφνικών και μη αναμενόμενων γεγονότων όπως είναι η βλάβη ενός δρομολογημένου πλοίου ή η αιφνίδια αύξηση της μεταφορικής κίνησης. Τέτοια γεγονότα έχουν ανακύψει στο παρελθόν όπως η πρόσφατη περίπτωση της βλάβης πλοίων στη γραμμή Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη που οδήγησε στον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό της Σαμοθράκης ή η αύξηση των μεταναστευτικών ροών στα νησιά του Β.Α. Αιγαίου.
Τα παραπάνω τα αναφέρουμε προς ενημέρωση των Υπουργών, Βουλευτών και Μ.Μ.Ε Κυκλάδων στα οποία ‘στοχευμένα’ κοινοποιήσατε την από 14/01/2020 επιστολή σας.
Η Νέα Ελλάδα κύριε Ιάκωβε Ρούσσε δεν θα χτιστεί αυθαίρετα επειδή στο παρελθόν έτσι έμαθαν κάποιοι να χτίζουν ή επειδή εσείς ή κάποιοι έτσι θέλουν…
Η Ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί ένα βασικό βραχίονα της τουριστικής βιομηχανίας και νευραλγικό παράγοντα της ελληνικής οικονομίας. Για αυτό επιβάλλεται να λειτουργεί με κανόνες και σταθερό θεσμικό πλαίσιο και θα πρέπει όλοι να συμβάλουμε στην προσπάθεια μαζί με το Υπουργείο Ναυτιλίας προς αυτήν την κατεύθυνση.
ΔΙΑ την SEAJETS Ν.Ε.
Γ. Αθανασόπουλος”