Μια πιο ευέλικτη πολιτική ακυρώσεων από τα τουριστικά καταλύματα, σε συνεργασία και με τα τουριστικά γραφεία, όπου αυτό είναι απαραίτητο, προτείνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) ως ένα πρώτο βήμα διαχείρισης του στοιχήματος διασφάλισης της εικόνας εμπιστοσύνης που έχει κατακτήσει ο ελληνικός τουρισμός στο φόντο της επιδημίας του κορονοϊού.
Μάλιστα, την πρότασή του αυτή ο ΣΕΤΕ που έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του, την έχει κοινοποιήσει σε όλα τα σωματεία, οργανώσεις και φορείς μέλη του, αλλά και στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, τη Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδας (ΣΕΤΚΕ) και τον Fed HATTA, την Συνομοσπονδία των τουριστικών γραφείων.
Όπως αναφέρει ο ΣΕΤΕ: «Οι επιπτώσεις που έχει στο διεθνή τουριστικό τομέα η εξάπλωση του κορωνοϊού, έχουν αρχίσει να καταγράφονται και στη χώρα μας.
Εμείς, οι επαγγελματίες του χώρου, οφείλουμε από την πλευρά μας να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα με ψυχραιμία και νηφαλιότητα και να συμβάλουμε στην προστασία της εικόνας της χώρας και του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η Ελλάδα έχει κερδίσει όλα αυτά τα χρόνια την εμπιστοσύνη των επισκεπτών της. Αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης την έχουμε οικοδομήσει με δικές μας προσπάθειες και θυσίες και πρέπει να την επιβραβεύσουμε και να την ενισχύσουμε.
Ήδη συμβάλλουμε στο βαθμό που μας αναλογεί, στην προάσπιση της δημόσιας υγείας, ακολουθώντας τις οδηγίες των αρμοδίων αρχών ως προς τα μέτρα πρόληψης. Το οφείλουμε στους συμπολίτες, τους πελάτες και τους εργαζομένους μας.
Παράλληλα, σε αυτή τη χρονική συγκυρία, απαιτείται ένα πλέγμα πρωτοβουλιών που θα βοηθήσει στον περιορισμό των επιπτώσεων στον τουρισμό, ο οποίος είναι ο κύριος τροφοδότης της ελληνικής οικονομίας. Με δεδομένη την πτώση στην ταξιδιωτική διάθεση διεθνώς, είναι αναγκαίες συγκεκριμένες ενέργειες προκειμένου να διευκολύνουμε ή και να ενθαρρύνουμε την απόφαση του κοινού.
Αυτό, σε συνδυασμό με αντίστοιχες πολιτικές από τους υπόλοιπους κλάδους του τουρισμού, μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση αλλά και την ενθάρρυνση των κρατήσεων.
Ως πρώτο βήμα, προτείνεται μια πιο ευέλικτη πολιτική ακυρώσεων από τα τουριστικά καταλύματα, σε συνεργασία και με τα τουριστικά γραφεία, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Συγκεκριμένα, για κρατήσεις που αφορούν διαμονές έως 31 Μαΐου 2020, προτείνεται η τροποποίηση της πολιτικής ακυρώσεων τόσο των μεμονωμένων, όσο και των ομαδικών κρατήσεων, ως εξής:
Εποχικά τουριστικά καταλύματα / resort: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 7 ημέρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
Τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας σε αστικά κέντρα: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 24 ώρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
Τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας σε ορεινές-ημιορεινές περιοχές: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 48 ώρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
Η εν λόγω πολιτική ακυρώσεων προτείνεται να εφαρμοστεί και σε κρατήσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και για τις οποίες εξακολουθεί μέχρι σήμερα να υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης.
Στην όλη προσπάθεια, όπως ήδη αναφέρθηκε, σημαντικό ρόλο έχουν και τα τουριστικά γραφεία, που ενθαρρύνονται να εφαρμόσουν την όποια αλλαγή υιοθετηθεί στην πολιτική ακυρώσεων των τουριστικών καταλυμάτων. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη προσπάθεια συνάντησης με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων Ευρωπαίων Τ.Ο, προκειμένου να ζητηθεί και η δική τους συμμετοχή στην προσπάθεια αυτή.
Με συνέργειες και συνεργασίες μπορούμε να αποδείξουμε για ακόμα μια φορά την υπευθυνότητα και τη σοβαρότητα που χαρακτηρίζει τον τουριστικό τομέα, βασικά χαρακτηριστικά που έχουν αναδείξει τον Τουρισμό πραγματικό πρωταγωνιστή της ελληνικής οικονομίας, ακόμα και κάτω από τις πλέον δύσκολες περιόδους.»
Γιώργος Αλεξάκης
Πηγή: aftodioikisi.gr