1ο βραβείο για τους μαθητές του ΕΠΑΛ Νάξου και του Γυμνασίου με Λ.Τ. Κύθνου στο διαγωνισμό «Τα νησιά μας, Φάροι Βιώσιμης Ανάπτυξης»

Newsroom
19/06/2021 14:08
 
 
 

 

Το πρώτο βραβείο, για την υλοποίηση της ιδέας τους, απέσπασε η ομάδα των μαθητών ΕΠΑΛ Νάξου, που συμμετείχε στον μαθητικό διαγωνισμό «Τα νησιά μας, Φάροι Βιώσιμης Ανάπτυξης» του δικτύου “Δάφνη”.Επίσης το ΕΠΑΛ Νάξου απέσπασε ένα ακόμα βραβείο, το 4ο, στην κατηγορία “Υδατικοί Πόροι” με τα «Μικρά φράγματα, μεγάλα θαύματα».

1ο Βραβείο όμως απέσπασε και η ομάδα παιδιών από το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Κύθνου με τις «Μακελίνες», στην κατηγορία “Υδατικοί Πόροι”

2ο Βραβείο στην ενότητα “Μεταφορές απέσπασε  το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Σχοινούσας με το «Σταθμό Μίσθωσης Ηλεκτρικών Ποδηλάτων».

Ολοκλήρωση 1ου Μαθητικού Διαγωνισμού «Τα νησιά μας, φάροι βιώσιμης ανάπτυξης»

Αναλυτικότερα, σε ένα γιορτινό και ευχάριστο κλίμα ολοκληρώθηκε ο 1ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Τα νησιά μας, φάροι βιώσιμης ανάπτυξης», του Δικτύου Αειφόρων Νήσων (ΔΑΦΝΗ) με την Απονομή Βραβείων που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 15 Ιουνίου, παρουσία της κας Αλεξάνδρας Σδούκου, ΓΓ του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας .

Τον διαγωνισμό αγκάλιασαν με θέρμη και ενθουσιασμό περισσότεροι από 230 μαθητές & μαθήτριες και πάνω από 50 εκπαιδευτικοί από 28 Γυμνάσια και Λύκεια που ανήκουν σε 21 Νησιωτικούς Δήμους – Μέλη του ΔΑΦΝΗ.

Ο διαγωνισμός που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, που διοργανώνει το ΔΑΦΝΗ σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την ακαδημαϊκή κοινότητα, ολοκληρώθηκε σε μία διαδικτυακή εκδήλωση παρουσία όλων των συμμετεχόντων και εκπροσώπων των νησιωτικών Δήμων.

Στόχος του Διαγωνισμού

Στόχος του Διαγωνισμού ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες, να εμπνευστούν από την Πρωτοβουλία “Έξυπνα Νησιά” και τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, ώστε με την υποστήριξη του ΔΑΦΝΗ, την καθοδήγηση των καθηγητών τους και σε συνεργασία με τις υπηρεσίες των Δήμων, να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες για έργα κοινής ωφέλειας για τα νησιά τους. Κατά τη διάρκεια αυτού του «ταξιδιού» οι μαθητές, ως πολίτες του μέλλοντος των νησιών τους, είχαν την ευκαιρία να αντιληφθούν τον τρόπο και τις προκλήσεις υλοποίησης δημόσιων έργων, αλλά και η τοπική αυτοδιοίκηση να αφουγκραστεί τις προτάσεις και τα όνειρα των νέων για μία βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου τους.

Συγκεκριμένα, τα σχολεία ανέπτυξαν συνολικά 32 ολοκληρωμένες προτάσεις έργων στους τομείς:

– παραγωγή και διαχείριση καθαρής ενέργειας,
– βιώσιμες μεταφορές,
– κυκλική διαχείριση απορριμμάτων,
– κυκλική διαχείριση υδατικών πόρων.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, απονεμήθηκαν 8 Βραβεία Υλοποίησης καθώς και 4 Βραβεία Καινοτομίας. Για τις προτάσεις που έλαβαν Βραβείο Υλοποίησης, το ΔΑΦΝΗ θα αναλάβει την εκπόνηση των αντίστοιχων μελετών και τη γενικότερη ωρίμανση των έργων, σε συνεργασία με τους Δήμους και τα σχολεία.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι στον Διαγωνισμό συμμετείχαν ομάδες από 22 νησιά σε Αιγαίο και Ιόνιο: Αίγινα, Αλόννησος, Αστυπάλαια, Ελαφόνησος, Κάλυμνος, Καστελόριζο, Κέρκυρα, Κύθνος, Κω, Λέσβος, Λήμνος, Νάξος, Πάτμος, Ρόδος, Σαμοθράκη, Σίφνος, Σκιάθος, Σκόπελος, Σχοινούσα, Τήλος, Φούρνοι Κορσεών, Χίος.

Στη βαθμίδα του Γυμνασίου οι νικήτριες ομάδες ήταν:

Βραβείο Καινοτομίας

1ο Βραβείο: «Αμφίβιο Πολυϊατρείο στο νησί των ιπποτών» , 2ο Γυμνάσιο Ρόδου (Κατηγορία: Μεταφορές)

2ο Βραβείο: «Καθαρό Καστελλόριζο», Γυμνάσιο με Λ.Τ. Καστελλόριζου (Μεγίστης) (Κατηγορία: Απορρίμματα)

Βραβείο Υλοποίησης

1ο Βραβείο: «Μακελίνες», Γυμνάσιο με Λ.Τ. Κύθνου (Κατηγορία: Υδατικοί Πόροι)

2ο Βραβείο: «Σταθμός Μίσθωσης Ηλεκτρικών Ποδηλάτων», Γυμνάσιο με Λ.Τ. Σχοινούσας (Κατηγορία: Μεταφορές)

3ο Βραβείο: «Έξυπνο & πράσινο νησί», Γυμνάσιο με Λ.Τ. Αστυπάλαιας (Κατηγορία: Υδατικοί Πόροι)

4ο Βραβείο: «Το Φουρνιστό Σαπούνι», Γυμνάσιο με Λ.Τ. Φούρνων Κορσεών (Κατηγορία: Απορρίμματα)

Ενώ από τις ομάδες Λυκείου ξεχώρισαν οι:

Βραβείο Καινοτομίας

1ο Βραβείο: «Πιλοτική Μονάδα Παραγωγής Υδρογόνου από Φωτοβολταϊκά Πάνελ», ΕΠΑΛ Νάξου (Κατηγορία: Ενέργεια)

2ο Βραβείο: Βιώσιμη ανάπτυξη και ανάδειξη μνημείων, Γενικό Λύκειο Μούδρου Λήμνου (Κατηγορία: Ενέργεια)

Βραβείο Υλοποίησης

1ο Βραβείο: «Μείωση ενεργειακού αποτυπώματος κτιρίων μέσω εγκατάστασης φωτοβολταϊκών», 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης (Κατηγορία: Ενέργεια)

2ο Βραβείο: «Πιλοτικό Κέντρο Επαναχρησιμοποίησης Υλικών (ΚΕΥ) με Πλήρη Ενεργειακή Αυτονομία» ΕΠΑΛ Σκιάθου –Παράρτημα 1ου Ημερήσιου ΕΠΑΛ Βόλου (Κατηγορία: Απορρίμματα)

3ο Βραβείο: Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σαμοθράκης, Γενικό Λύκειο Σαμοθράκης (Κατηγορία: Υδατικοί Πόροι)

4ο Βραβείο: «Μικρά φράγματα, μεγάλα θαύματα», ΕΠΑΛ Νάξου (Κατηγορία: Υδατικοί Πόροι)

 

(Visited 759 times, 1 visits today)
Latest Post

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*