Το νοσοκομείο «στολίδι», κατά δήλωση του πρωθυπουργού, αν και θεμελιώθηκε από τον Δημήτρη Αβραμόπουλο, ως κυβέρνηση η ΝΔ μέχρι το τέλος του 2014 ήθελε να το ιδιωτικοποιήσει και χρησιμοποιούσε ως πρόσχημα το ποιος θα το χρηματοδοτήσει. Ως αντιπολίτευση έκανε ό,τι μπορούσε για να το απαξιώσει, ενώ οι φίλοι της και οι φιλικά προς αυτή προσκείμενοι φορείς, υπονόμευσαν με κάθε τρόπο τη λειτουργία του νοσοκομείου.
Είναι άπειρες οι ανακοινώσεις μας για τη λειτουργία του Νοσοκομείου και τι έχει διαμειφθεί όλα αυτά τα χρόνια. Είναι απορίας άξιο γιατί η κυβέρνηση απέρριψε στη βουλή την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ για την εξομοίωση του μισθολογίου των ιατρών της ΑΕΜΥ με εκείνο του ΕΣΥ για να την επαναφέρει κουτσουρεμένη 3 μήνες μετά!
Το λιμάνι του Αθηνιού, ως γνωστόν, υπέστη σοβαρές ζημιές το 2016 (καθίζηση προβλήτα κλπ), με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να καταστεί μη λειτουργικό για να υποδεχθεί τη μεγάλη τουριστική κίνηση. Να σημειωθεί ότι το λιμάνι είχε παραδοθεί μόλις το 2012 και μόλις σε τέσσερα χρόνια ένα δημόσιο έργο εκατομμυρίων ευρώ κατέστη τουλάχιστον μη λειτουργικό.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αντιμετώπισε την κατάσταση εγκρίνοντας ποσό 8.500.000 ευρώ για έργα αποκατάστασης του. Το τέλος του 2018 μας βρήκε με επίσης πολύ σοβαρές ζημιές τόσο στο δρόμο προς τον Αθηνιό, όσο και σε άλλα μέρη του οδικού δικτύου του νησιού. Ηχούν ακόμα στα αυτιά μας οι ιαχές των διαφόρων κατευθυνόμενων τοπικών παραγόντων στους πρώτους μήνες του 2019 που απαιτούσαν την παρουσία στη Σαντορίνη, τόσο των υπουργών, όσο και του ίδιου του πρωθυπουργού για να αποκαταστήσουν τις ζημιές που προήλθαν από τα δικά τους σαθρά έργα, ενώ είχε ήδη δρομολογηθεί η αποκατάσταση του λιμανιού και ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων Υποδομών και Ναυτιλίας είχαν προβεί με αυτοψία στις απαιτούμενες ενέργειες.
Τώρα εμφανίστηκαν όλοι ως σωτήρες και ικανοποιημένοι από την πορεία των έργων στον Αθηνιό!
Με μεγάλη ικανοποίηση βλέπουμε ότι σχεδόν σε όλα τα θέματα (Χωροταξικός Σχεδιασμός, νέο λιμάνι και περιβαλλοντικές υποδομές) η κυβέρνηση προχωρά στη βάση του θεσμικού έργου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Βλέπουμε λοιπόν ότι με τις επιτόπιες εξαγγελίες της η κυβέρνηση ανήγγειλε την επεξεργασία ενός νέου τοπικού χωροταξικού στη βάση του Ν. 4447/2016, προφανώς θετικό βήμα, αρκεί να υπάρξει συστηματική διαβούλευση με την τοπική κοινωνία.
Χωροταξικό που θα καθορίσει βεβαίως τη θέση και του νέου λιμένα της Σαντορίνης, έργο απολύτως αναγκαίο για την προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης του νησιού. Να θυμίσουμε ότι η απόφαση για χωροθέτηση του νέου λιμένα ήταν ειλημμένη από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και συγκεκριμένα από την πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ, στο πλαίσιο του οποίου η ΕΣΑΛ είχε συγκεντρώσει όλες τις προηγούμενες μελέτες που υποδείκνυαν τις εναλλακτικές θέσεις για να αποφασιστεί η οριστική και απόλυτα ενδεδειγμένη θέση του νέου λιμένα.
Ακούγοντας τον κ. Χατζηδάκη, υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, εμπεδώσαμε ότι το έργο για την ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών προχωρά σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΑΔΜΗΕ, όπως ακριβώς δηλαδή είχε προγραμματιστεί και εξαγγελθεί κατά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης διασύνδεσης με τις Κυκλάδες, από τον τότε πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στις 19-3-2018. Θα είχε βεβαίως μεγάλο ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη και το χρονοδιάγραμμα του έργου μετά την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ.
Σχετικά με το νέο μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων, θα είχε επίσης πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να μας εξηγηθεί πώς θα συνδυαστούν οι συγκεκριμένες εξαγγελίες διαχείρισης των απορριμμάτων και των βιοαποβλήτων, με τον υπό ίδρυση περιφερειακό ΦΟΣΔΑ που νομοθετήθηκε πρόσφατα και ο οποίος ανέλαβε όλο το σχεδιασμό και τη διαχείριση, αφήνοντας στους δήμους μόνο την αποκομιδή.
Και κάτι τελευταίο: Η Σαντορίνη δεν είναι μόνο το ηλιοβασίλεμα και ωραία τοπία αλλά και ο κόσμος που ζει και εργάζεται σε αυτή και αγωνιά για την επόμενη μέρα. Για αυτό τον κόσμο δεν ακούσαμε και πολλά.