Κοινή ανακοίνωση Συλλόγων Εκπαιδευτικών Κυκλάδων για την τηλεσύμβαση και την προστασία των δικαιωμάτων μαθητών-εκπαιδευτικών

Newsroom
31/03/2021 17:17
 
 
 

Ευθύνες στην κυβέρνηση επιρρίπτουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Άνδρου-Κέας-Κύθνου και Σερίφου «Θεόφιλος Καΐρης», Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων, Πάρου-Αντιπάρου «Π. Καλλιέρος» και Σύρου-Τήνου-Μυκόνου τόσο για την εξέλιξη της πανδημίας, όσο και για την μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων, αλλά και το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης.

Σε κοινή τους ανακοίνωση για την τηλεσύμβαση και την προστασία των δικαιωμάτων μαθητών κι εκπαιδευτικών, οι Σύλλογοι υποστηρίζουν ότι το Υπουργείο Παιδείας αντιλαμβάνεται τους γονείς ως πελάτες και το μορφωτικό αγαθό ως προϊόν προς πώληση, γι’ αυτό και καλεί εκπαιδευτικούς και γονείς να δραστηριοποιηθούν με κάθε πρόσφορο μέσο για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, του καθολικού και δωρεάν χαρακτήρα του, βασισμένου στη μορφωτική, παιδαγωγική και κοινωνικά αλληλεπιδραστική διάσταση του.

Το πλήρες περιεχόμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

Πάνω από έναν χρόνο οι σχολικές μονάδες βρίσκονται σε ένα ιδιότυπο διαρκές καθεστώς ανοίγματος και κλεισίματος χωρίς να λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο που θα καθιστούσε ασφαλή τη ζωντανή λειτουργία τους.

Όλο αυτό το διάστημα οι εκπαιδευτικοί με ζηλευτή ευσυνειδησία, μην υπολογίζοντας κόπο, χρόνο και προσφέροντας ακόμα και ατομικά μέσα και ιδιωτικό χώρο έχουμε υπερβάλει εαυτούς για να διατηρήσουμε ένα υψηλό επίπεδο επικοινωνίας με τους μαθητές μας. Ομοίως οι μαθητές μας καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια κι από κοντά οι γονείς τους δίνουν ακόμη κι απ’ το υστέρημά τους, προσφέροντας κι αυτοί ίδια μέσα και τον ιδιωτικό τους χώρο για να μπορούν τα παιδιά τους να συμμετέχουν στο εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης.

Το ίδιο χρονικό διάστημα το ΥΠΑΙΘ, αντί να στηρίζει την προσπάθεια όλων αυτών των ανθρώπων και να εφαρμόζει στην εντέλεια τη συνταγματική επιταγή για δημόσια, δωρεάν και καθολική εκπαίδευση, ενισχύοντας το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), τις ηλεκτρονικές υποδομές των σχολείων και παρέχοντας τον κατάλληλο εξοπλισμό σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς, οδηγημένο απ’ την σταθερή εμμονή του για απαξίωση καθετί δημόσιου, συνάπτει συμφωνίες με μεγάλη ιδιωτική εταιρεία, δημιουργώντας πολλά βάσιμα ερωτηματικά για τον τρόπο και τα αποτελέσματα αυτής της επιλογής του.

Για δέκα ολόκληρους μήνες, η Υπουργός Παιδείας ισχυριζόταν ότι (α) η σύμβαση με τη Cisco είναι δωρεάν και (β) τα δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών είναι ασφαλή. Όμως, απ’ τη στιγμή της δημοσίευσης της σύμβασης αποκαλύπτεται ότι (α) το «δωρεάν» ισούται με 2.156.000 ευρώ στη Cisco, με απευθείας μάλιστα ανάθεση και (β) είναι δυνατή η ανεξέλεγκτη εμπορική χρήση των ιδιαίτερα ωφέλιμων οικονομικά μεταδεδομένων από μέρους της συγκεκριμένης εταιρείας.

Στη σύμβαση αναφέρεται ρητά ότι «η Cisco μπορεί να αποκαλύψει δεδομένα τηλεμετρίας και δεδομένα υποστήριξης σε τρίτους…», ότι η Cisco μπορεί να χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα «…για δικούς της επιχειρηματικούς σκοπούς χωρίς απόδοση ή αποζημίωση στον πελάτη…».

Εντούτοις, το Υπουργείο συνεχίζει να επιμένει ότι τα δεδομένα που έχει στην κατοχή της η εταιρεία είναι αποπροσωποποιημένα. Όταν όλοι γνωρίζουν ότι οι μεγάλες εταιρείες ενδιαφέρονται για τέτοιες «αποπροσωποποιημένες» πληροφορίες (μεταδεδομένα) και τις μεταπωλούν η μία στην άλλη ώστε να διαμορφώσουν το προφίλ του κάθε «πελάτη» (φύλο, ηλικία, μορφωτικό επίπεδο, προτιμήσεις, ενδιαφέροντα, τάσεις, κλπ).

Αποτελεί πρόκληση για εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές το στοιχείο που ήρθε στη δημοσιότητα (σύμβαση 9/11/2020) ότι η δωρεάν παραχώρηση των υπηρεσιών της Cisco περιορίζονταν σε «16.000 ταυτόχρονες συναντήσεις με 400.000 συμμετέχοντες»!

 

Όπως πρόκληση αποτελούν:

*Ο ισχυρισμός της Υπουργού για δήθεν δωρεάν σύμβαση και η απόκρυψη της συγκεκριμένης σύμβασης για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ ήταν υποχρεωμένη βάση νόμου να την δημοσιοποιήσει.

*Η μη λήψη των κατάλληλων μέτρων για την ασφαλή και συνεχή λειτουργία των σχολείων.

*Η απουσία εκπόνησης ενός γενικότερου σχεδίου εκπαιδευτικής λειτουργίας, αναπροσαρμοσμένου στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν απ’ την πανδημία.

*Η έλλειψη έστω και της παραμικρής αναβάθμισης των δικτυακών υποδομών και του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολείων παρά την αδιαμφισβήτητη αναγκαιότητα.

*Η απογείωση των μορφωτικών ελλειμμάτων, των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και των ανυπολόγιστων συνεπειών στην κοινωνική ανάπτυξη και την ψυχοσυναισθηματική κατάσταση των παιδιών που εύλογα εκτιμάται ότι οδηγεί όχι απλώς σε μια χαμένη χρονιά , αλλά σε μια χαμένη γενιά.

*Η μη λήψη των κατάλληλων μέτρων για την ασφαλή και συνεχή λειτουργία των σχολείων.

Ασφαλώς και δεν πρόκειται για προσωπικές ευθύνες και αβλεψίες, αλλά για συνειδητές πολιτικές επιλογές μιας κυβέρνησης, που φέρει ακέραια την ευθύνη για την εξέλιξη της πανδημίας και την μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων, αφού άφησε ανοχύρωτα τα νοσοκομεία και τα σχολεία.

 

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε:

*Άμεση διακοπή της συνεργασίας, με καταγγελία της σύμβασης που έχουν συνυπογράψει τα δύο μέρη.

*Νομικό έλεγχο των ενεργειών της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και συνολικά της σύναψης συνεργασίας με τη Cisco.

*Γενναία χρηματοδότηση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

*Σχεδιασμό και υλοποίηση εκπαιδευτικών πολιτικών, με το βλέμμα στραμμένο στις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου, διασφαλίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, ενταγμένου σ ‘ένα κλίμα παιδαγωγικής ελευθερίας, γόνιμης συνεργασίας και συναίνεσης.

*Τη νομοθέτηση απαγόρευσης οποιασδήποτε εμπλοκής ιδιωτικών εταιριών στη λειτουργία των σχολείων.

*Αλλαγή του επιδημιολογικού μοντέλου ώστε να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα σχολεία.

Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και τα Δ.Σ. των άλλων Συλλόγων Εκπ/κών Π.Ε., όπως και τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων της χώρας να δραστηριοποιηθούμε από κοινού, με κάθε πρόσφορο κινηματικό και νομικό μέσο, για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, του καθολικού και δωρεάν χαρακτήρα του, βασισμένου στη μορφωτική, παιδαγωγική και κοινωνικά αλληλεπιδραστική διάσταση του, ενάντια στο προωθούμενο απ’ την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ σχολείο της αγοράς, που αντιλαμβάνεται τους γονείς ως πελάτες και το μορφωτικό αγαθό ως προϊόν προς πώληση.

(Visited 101 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*