Στη βουλή το σχέδιο νόμου για το μεταφορικό ισοδύναμο

 
 
 

samos delos 16

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, που αποτελεί ένα από τα αντισταθμιστικά μέτρα για την αύξηση του ΦΠΑ στη νησιωτική χώρα.

Κεντρικός στόχος της νομοθετικής πρωτοβουλίας αυτής, που αναμένεται να ολοκληρωθεί με ψήφιση την ερχόμενη εβδομάδα, είναι να εξισωθεί το κόστος για το χρήστη των θαλάσσιων μεταφορών με το αντίστοιχο του χρήστη των χερσαίων. Το σχέδιο νόμου με τίτλο «Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις» αφορά τους νησιώτες δηλαδή όσους διαμένουν μόνιμα στα νησιά εφαρμογής ή διατηρούν επιχειρηματική μονάδα ή παρότι δεν έχουν μόνιμη κατοικία στα νησιά, διαμένουν σε αυτά και μετακινούνται συχνά από και προς αυτά (εκπαιδευτικοί, γιατροί κ.λπ.). 

Σε Μικρές Κυκλάδες και Ανάφη μεταξύ άλλων νησιών θα ισχύσει το μεταφορικό ισοδύναμο από 1η Ιουλίου

Το Α.ΝΗ.ΚΟ. (Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους), θα ισχύσει πιλοτικά σε εφαρμογή από 1.7.2018 στα νησιά Αγαθονήσι, Άγιο Ευστράτιο, Άγιο Μηνά, Αλιμία, Ανάφη, Αντίψαρα, Αρκιούς, Αρμάθια, Αστυπάλαια, Γυαλί, Δονούσα, Ερεικούσα, Ηρακλειά, Θύμαινα, Ικαρία, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κάσο, Καστελόριζο, Κίναρο, Κουφονήσια, Κω, Λέβιθα, Λειψούς, Λέρο, Λέσβο, Λήμνο, Μαθράκι, Μάραθο, Νίμο, Νίσυρο, Οιωνούς, Οινούσσες, Πάτμο, Σάμο, Σαμοθράκη, Σαρία, Στρογγυλή, Σύμη, Σύρνα, Σχοινούσα, Τέλενδο, Τήλο, Φαρμακονήσι, Φούρνους, Χάλκη, Χίο, Ψαρά και Ψέριμο.

Στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι από 1-1-2019 να τεθεί σε εφαρμογή σε όλα τα νησιά της χώρας. Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου χρηματοδοτείται από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του υπουργείου Ναυτιλίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δαπάνη για φέτος θα ανέλθει στα 60 εκατ. ευρώ, ενώ σε ετήσια βάση η δαπάνη από τον κρατικό προϋπολογισμό θα ανέλθει σύμφωνα με την έκθεση του Λογιστηρίου στα 150 εκατ. ευρώ.

Η Ν.Δ. υποβαθμίζει την πρωτοβουλία της κυβέρνησης

Μιλώντας στο ΕΒΕΠ σε ημερίδα του κόμματος για την ακτοπλοΐα, ο αρμόδιος τομεάρχης ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου ως «στάχτη στα μάτια των νησιωτών». Μάλιστα κάλεσε την κυβέρνηση να επαναφέρει τον μειωμένο ΦΠΑ. «Η Ν.Δ. απέδειξε στο παρελθόν ότι μπορεί να κάνει πράξη τη μείωση της φορολογίας» υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης.

Υποστήριξη από τις εταιρείες

Πάντως, το υπουργείο Ναυτιλίας «τρέχει» ήδη τις οργανωτικές προετοιμασίες για την άμεση εφαρμογή του μέτρου, καθώς χθες οργανώθηκε σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίοι εξέφρασαν την υποστήριξή τους στο μέτρο και συζήτησαν αναλυτικά με τους υπηρεσιακούς παράγοντες τις τεχνικές λεπτομέρειες εφαρμογής του.

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους για τη θετική τους ανταπόκριση, τονίζοντας τη μεγάλη προσμονή που έχει δημιουργηθεί στους κατοίκους των νησιών για την επιτυχή εφαρμογή ενός αιτήματος πολλών ετών που θα δημιουργήσει πολλαπλάσια οφέλη για όλους.

Τεχνικός συντονισμός

Στο μεταξύ σύσκεψη εργασίας διεξήχθη σήμερα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με αντικείμενο την προσαρμογή των πληροφοριακών συστημάτων των ακτοπλοϊκών εταιριών, στις απαιτήσεις του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα νησιά, έτσι ώστε να έχει μεγαλύτερη επιτυχία η έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου που αναμένεται από τις αρχές Ιουλίου.

Τη σύσκεψη, κατόπιν πρωτοβουλίας του Υφυπουργού Νεκτάριου Σαντορινιού, κάλεσε η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Επικοινωνιών/ Κλάδος Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Λιμενικού Σώματος και συμμετείχαν ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σακέλλης Μιχάλης, στελέχη της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, στελέχη του Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ) που έχει την ευθύνη κατασκευής και λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος και αντιπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αναπτύχθηκε λεπτομερώς η «Διαδικασία Υποβολής Ηλεκτρονικού Αρχείου Εκδοθέντων Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχημάτων Συστημάτων Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α. – Μεταφορικού Ισοδύναμου» αλλά και ο συνολικός σχεδιασμός της πιλοτικής εφαρμογής.

 

 

(Visited 20 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*