ΚΕΔΕ: Να μην μειωθεί το προσωπικό των καταστημάτων ΕΛ.ΤΑ του νησιωτικού χώρου

elta logo
Newsroom
26/01/2021 12:15
  •  
  •  
  •  

Την ανάγκη άρσης του νέου σχεδιασμού διανομής και αριθμού διανομέων των ΕΛ.ΤΑ., ο οποίος πλήττει τον τρόπο διανομής αλληλογραφίας σε πολλές περιοχές, ιδιαιτέρως σε νησιωτικούς και τουριστικούς δήμους, ζητά το διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΔΕ.

Ο νέος σχεδιασμός τέθηκε σε ισχύ την 01/01/2021 και μείωσε τον αριθμό διανομέων των καταστημάτων ΕΛ.ΤΑ. που λειτουργούν ανά περιοχή, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ο κίνδυνος αύξησης του όγκου εργασίας στα ταχυδρομεία με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για την ομαλή λειτουργία τους, όσο και για την άμεση και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών, ειδικά σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές.

Επισημαίνεται ότι το ζήτημα – ειδικά για τους νησιωτικούς και τουριστικούς δήμους των Κυκλάδων – έθεσε ο Δήμαρχος Μυκόνου, σε σχετική επιστολή που απέστειλε προς το ΔΣ της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος.

Συγκεκριμένα, στην επιστολή επισημαίνεται ότι «στους νησιωτικούς και δη τουριστικούς Δήμους, όπως παραδείγματος χάρη, ο Δήμος της Μυκόνου, που βάσει της τελευταίας απογραφής του 2011, απαριθμούσε 10.134 μόνιμους κάτοικους και σαφώς σήμερα, κατόπιν του μεγάλου χρονικού διαστήματος που έχει παρέλθει, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί κατά πολύ, κρίνεται σκόπιμο να συνυπολογιστεί η έντονη εποχικότητα κατά τους θερινούς μήνες, με αφίξεις επισκεπτών και εργαζομένων που αυξάνουν το πλήθος των ευρισκόμενων στο νησί περίπου στις 180.000 ημερησίως, σε συνδυασμό με το πλήθος των διάσπαρτων κατοικιών και τον τεράστιο όγκο των ιδιωτικών επιχειρήσεων καθώς επίσης και το γεγονός ότι πολλά από τα νησιά αυτά, όπως ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αποτελούν συμπλέγματα με αλλά γειτονικά τους (Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα) που στερούνται καταστημάτων ΕΛ.ΤΑ., γίνεται αντιληπτό πως αθροιστικά όλα τα παραπάνω επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τον όγκο εργασίας των καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ».

Επιπλέον αναφέρεται ότι, ειδικότερα για το νησί της Μυκόνου «με περίπου 3.000 θυρίδες να αντιστοιχούν στους κατοίκους του και δεδομένου ότι το κάθε σημείο παράδοσης αλληλογραφίας (ταχυδρομική θυρίδα) απέχει κατά μέσο όρο περίπου 8χλμ. από το άλλο, είναι αντιληπτό ότι ένας διανομέας είναι πρακτικά αδύνατο να εξυπηρετήσει ένα ολόκληρο νησί, συνυπολογίζοντας στα παραπάνω, πως μόνο η Χώρα Μυκόνου λόγω της ρυμοτομίας της, ως είθισται και στα περισσότερα νησιά (στενά πλακόστρωτα σοκάκια και σκαλιά) αδυνατεί να εξυπηρετηθεί με μηχανοκίνητη διανομή και ο ταχυδρόμος παραδίδει την αλληλογραφία κατ’ οίκον σε καθημερινή βάση, περπατώντας αρκετά χιλιόμετρα, με κάθε καιρική συνθήκη.

Σημειωτέο δε, πως μεγάλος όγκος αλληλογραφίας λόγω του μη ικανοποιητικού αριθμού διάθεσης θυρίδων στους δημότες των νησιών, αναγκαστικά παραδίδεται στην οικία του εκάστοτε δημότη, έναν προς έναν, με 1 διανομέα (ταχυδρόμο) να αντιστοιχεί πλέον για παράδειγμα, σε ολόκληρο το νησί της Μυκόνου έναντι των 3 που υπηρετούσαν στο κατάστημα προγενέστερα.

Υπό το πρίσμα της εφαρμογής του νέου αυτού σχεδιασμού διανομής, στην πορεία θα σωρεύονται ανεπίδοτα αντικείμενα και η ταλαιπωρία των πολιτών θα μεγαλώσει. Να σημειωθεί ότι σε αρκετά μικρά νησιά δεν λειτουργούν ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών».

Σε σχετική του δήλωση ο Δήμαρχος Μυκόνου τόνισε ότι: «Σε αυτή τη δύσκολη κοινωνική και οικονομική συγκυρία όπου οι τοπικές μας κοινωνίες δοκιμάζονται, η τοπική αυτοδιοίκηση διεκδικεί και απαιτεί από τη Πολιτεία την προώθηση πολιτικών που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνουμε να αρθεί η απόφαση για μείωση του προσωπικού των καταστημάτων ΕΛ.ΤΑ. Η συγκεκριμένη απόφαση δημιουργεί μια σειρά πρακτικών προβλημάτων, ειδικά στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές και σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποσυρθεί. Είμαι βέβαιος ότι, με ψυχραιμία και με ανοιχτό πνεύμα, η Πολιτεία θα επανεξετάσει τη συγκεκριμένη απόφαση».

(Visited 54 times, 1 visits today)