Στήριξη σε μαθητές και εκπαιδευτικούς των σεισμόπληκτων Κυκλάδων ζητούν οι βουλευτές του ΚΚΕ

Newsroom
19/02/2025 16:41
 
 
 

 

Την ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων για τη στήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών στις σεισμόπληκτες περιοχές των Κυκλάδων επισημαίνουν με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι βουλευτές του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα, Γιάννης Δελής και Μανώλης Συντυχάκης.

Μετά από τρεις εβδομάδες συνεχών σεισμικών δονήσεων στη Σαντορίνη, την Αμοργό, την Ανάφη και την Ίο, οι μαθητές εξακολουθούν να χάνουν πολύτιμες ώρες μαθημάτων, ενώ η αβεβαιότητα σχετικά με την ασφάλεια των σχολικών κτιρίων και την επανέναρξη της δια ζώσης διδασκαλίας παραμένει. Στην ερώτησή τους, οι βουλευτές του ΚΚΕ τονίζουν ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία στην τάξη και υπογραμμίζουν την ανάγκη λεπτομερών ελέγχων των σχολικών εγκαταστάσεων από αρμόδιους μηχανικούς, ώστε να διασφαλιστεί η καταλληλότητά τους.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην υποστήριξη των μαθητών που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις, με αίτημα τη μείωση της διδακτέας ύλης και την απαλλαγή από τη χρήση της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ ζητείται και οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών που αναγκάζονται να διαμένουν στα νησιά καταβάλλοντας υψηλά ενοίκια.

Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ:

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Να παρθούν μέτρα στήριξης για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των σεισμόπληκτων περιοχών στις Κυκλάδες.

Στη Σαντορίνη, Αμοργό, Ανάφη και Ίο, βρισκόμαστε στην τρίτη εβδομάδα, με συνεχόμενες σεισμικές δονήσεις αλλά και στην τρίτη εβδομάδα χαμένων μαθημάτων. Η αβεβαιότητα παραμένει για το επόμενο διάστημα και η κυβέρνηση και το Yπουργείο Παιδείας οφείλει να εγκαταλείψει τα επικοινωνιακά σόου και να δώσει ουσιαστικές λύσεις.

Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως καθολική απάντηση σε κάθε πρόβλημα, ειδικά όταν οι συνθήκες την καθιστούν ανεπαρκή και αναποτελεσματική. Μαθητές και εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε σπίτια αμφιβόλου στατικής επάρκειας, χωρίς τα απαραίτητα μέσα και την υποστήριξη για αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι η τηλεκπαίδευση αφήνει δυσαναπλήρωτα κενά στους μαθητές. Σε αυτές τις συνθήκες, η ασφάλεια και η ψυχική υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών πρέπει να τεθούν σε προτεραιότητα.

Απαιτείται λεπτομερής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων, από πολιτικούς μηχανικούς, ώστε να εκδοθούν άμεσα πιστοποιητικά καταλληλόλητας και στατικής επάρκειας. Αρκετά από τα σχολεία, ειδικά της Σαντορίνης είναι χτισμένα μετά το μεγάλο σεισμό του 1956 με υλικά της εποχής, άμμο θαλάσσης κοκ. Οι οπτικοί έλεγχοι που έχουν γίνει μέχρι στιγμής, σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν, καθώς απαιτείται έλεγχος της κατάστασης του φέροντος οργανισμού των κτιρίων (σκελετός της κατασκευής) και των λοιπών δομικών στοιχείων. Κανένα σχολείο δεν πρέπει να λειτουργήσει εάν δεν διασφαλιστεί πλήρως η ασφάλειά του, ενώ όσες δομές κριθούν ακατάλληλες πρέπει να ανακαινιστούν, ενισχυθούν, επισκευαστούν ή να αντικατασταθούν με νέες εγκαταστάσεις. Ίσως χρειαστεί να υπάρξει πρόβλεψη και για ασφαλείς χώρους (προκατ, ειδικές σκηνές) για ορισμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να μην χαθεί εκπαιδευτικός χρόνος.

Είναι απαραίτητο να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά των εκπαιδευτικών, χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά εμπόδια. Στη Β’ Κυκλάδων, μετά και τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών παραμένουν πάνω από 10 κενά που δεν έχουν καλυφθεί. Παράλληλα, απαιτείται η πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα αναλάβουν πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές που έχουν χάσει διδακτικές ώρες λόγω της κατάστασης. Ακόμα απαιτούνται άμεσα παιδαγωγικά μέτρα για την κάλυψη και εμπέδωση της ύλης, ώστε οι μαθητές να μην μείνουν πίσω στις γνώσεις τους. Πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, να αναπροσαρμοστεί η διδακτέα ύλη σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες των μαθητών και να αποφευχθεί η διεξαγωγή εξετάσεων στο τέλος της χρονιάς. Σε μια περίοδο τόσο μεγάλης αβεβαιότητας, δεν μπορεί να επιβαρύνονται οι μαθητές με επιπλέον πίεση και άγχος για την κάλυψη ύλης που χάθηκε λόγω εξωγενών συνθηκών. Επίσης απαιτείται να ληφθούν μέτρα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών.

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η Κυβέρνηση έτσι ώστε:

– Να ληφθούν ειδικά μέτρα για τους μαθητές που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι επιτακτική ανάγκη να τους δοθεί επιπλέον στήριξη, τόσο με πρόσθετα μαθήματα όσο και με ψυχολογική υποστήριξη, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των εξετάσεων σε μια περίοδο που η καθημερινότητά τους έχει διαταραχθεί.
– Να υπάρξουν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους υποψηφίους από τις σεισμόπληκτες περιοχές.
– Να μην κληθούν μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών να εξεταστούν σε θέματα που δεν έχουν διδαχθεί επαρκώς. Να απαλλαγούν οι μαθητές από την διαδικασία των εξετάσεων με το καθεστώς της τράπεζας θεμάτων.
– Να δοθεί η δυνατότητα εγγραφής των μαθητών που βρίσκονται εκτός των νησιών, στα σχολεία του τόπου προσωρινής κατοικίας τους, για όσο χρειαστεί καθώς και ενισχυτική διδασκαλία για όσους το χρειάζονται.
– Να εξασφαλιστεί η δωρεάν επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στα νησιά.
– Να δοθεί πρόσθετο επίδομα στους εκπαιδευτικούς. Αυτή τη στιγμή συντηρούν σπίτι στον τόπο μόνιμης διαμονής τους και ταυτόχρονα πληρώνουν ψηλά ενοίκια στη Σαντορίνη. Επίσης πλήρωσαν μέχρι και το ⅓ του μισθού τους σε εισιτήρια, στην προσπάθειά τους να φύγουν από το νησιά.

Βουλευτές
Κομνηνάκα Μαρία
Δελής Γιάννης
Συντυχάκης Μανώλης

Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

(Visited 74 times, 1 visits today)
Latest Post

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*