Με τα πεντάστερα ξενοδοχεία της Μυκόνου να καταγράφουν φέτος υψηλές τιμές και ισχυρή ζήτηση, ιδιαίτερα τον Ιούλιο, το νησί διατηρεί τη υψηλή της θέση στην ελληνική αγορά της φιλοξενίας. Ωστόσο, παρά αυτή τη δυναμική εκκίνηση, τα πρώτα στοιχεία για τον Σεπτέμβριο εγείρουν ανησυχίες για την πορεία της σεζόν.
Σύμφωνα με στοιχεια της Hotel Insider, η αγορά «βλέπει» τέσσερα πολύ δυνατά Σαββατοκύριακα: 6 και 27 Ιουνίου, καθώς και 4 και 11 Ιουλίου. Το τελευταίο μάλιστα φαίνεται να είναι η κορύφωση της σεζόν, με τη μέση τιμή στα πεντάστερα να φτάνει τα 1.007 ευρώ ανά διανυκτέρευση — η υψηλότερη τιμή για όλο το καλοκαίρι.
Ωστόσο από τα μέσα Ιουλίου μέχρι και τον Δεκαπενταύγουστο, οι τιμές παραμένουν σταθερές, λίγο κάτω από τα 900 ευρώ, πριν αρχίσει η καθοδική πορεία που παρατηρείται κάθε χρόνο προς το τέλος της σεζόν.
Σεπτέμβριος: Χαμηλή ζήτηση και μειωμένες τιμές
Σε αντίθεση με άλλα νησιά, όπως η Σαντορίνη ή η Πάρος, που κρατούν δυναμική και μετά τον Αύγουστο, ο Σεπτέμβριος στη Μύκονο φαίνεται φέτος πιο αδύναμος. Η διαθεσιμότητα είναι πολύ υψηλή, κάτι που σημαίνει ότι αρκετά δωμάτια μένουν απούλητα, και οι τιμές παρουσιάζουν συνεχή πτώση.
Αυτό, σύμφωνα με τους φορείς του νησιού, είναι ένα καμπανάκι για την αγορά, καθώς αναδεικνύει για ακόμη μία χρονιά το πρόβλημα της περιορισμένης διάρκειας της σεζόν στο νησί. Παρότι οι επιδόσεις τον Ιούλιο είναι εξαιρετικές, η αδυναμία διατήρησης της ζήτησης το φθινόπωρο επηρεάζει τη συνολική εικόνα των εσόδων.
Η φετινή τουριστική περίοδος ξεκίνησε δυναμικά, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, οι διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο της Μυκόνου για το διάστημα Απριλίου – Μαΐου 2025 ξεπέρασαν τις 112.000, καταγράφοντας αύξηση 9,2% σε σύγκριση με το 2024.
Παρόλα αυτά, η αύξηση στις αφίξεις δεν μεταφράζεται πάντα σε αντίστοιχη αύξηση εσόδων για τα ξενοδοχεία, αφού η διάρκεια παραμονής, ο τύπος διαμονής που επιλέγεται και φυσικά η χρονική κατανομή της ζήτησης μέσα στη σεζόν διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο.
Σε κάθε περίπτωση, η Μύκονος παραμένει κορυφαίος προορισμός, με μεγάλη δύναμη στις τιμές και την εικόνα της. Ωστόσο, η εποχικότητα συνεχίζει να είναι το αδύναμο σημείο. Το στοίχημα για τα επόμενα χρόνια είναι ξεκάθαρο: να παραταθεί η περίοδος υψηλής ζήτησης και να περιοριστούν τα “κενά” του φθινοπώρου.
Για τους επαγγελματίες του τουρισμού, φέτος είναι μια ακόμη χρονιά που δείχνει ότι χρειάζονται πιο στοχευμένες ενέργειες marketing, συνεργασίες και στρατηγικές τιμολόγησης για να διατηρείται σταθερή η απόδοση, πέρα από το peak της σεζόν, όπως λένε.
Πηγή: tornosnews.gr
Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις