Στη βουλή έφτασε το θέμα του αεροδρομίου της Νάξου το οποίο έκλεισε τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου λόγω ασθενείας του μοναδικού υπαλλήλου παροχής υπηρεσιών Πληροφοριών Πτήσεων (AFIS)που νόσησε με κορωνοϊό.
Για το θέμα ερώτηση στον αρμόδιο υπουργό Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή κατέθεσε η βουλευτής του ΜέΡΑ25 Φωτεινή Μπακαδήμα.
Η ερώτηση της κ. Μπακαδήμα:
Προς: τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: Αεροδρόμιο Νάξου: κλειστό λόγω ασθένειας του μοναδικού υπαλλήλου
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου Κλειστό παρέμεινε τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου το αεροδρόμιο της Νάξου αφού ο μοναδικός υπάλληλος παροχής υπηρεσιών Πληροφοριών Πτήσεων (AFIS) νοσεί με κορωνοϊό με αποτέλεσμα το αεροδρόμιο να κλείσει από την Κυριακή στις 8:26 το βράδυ.
Έτσι λοιπόν ακυρώθηκαν για τη Δευτέρα (31-01-2022) οι δύο προγραμματισμένες πτήσεις από τις Olympic Air και Sky Express.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες το αεροδρόμιο θα λειτουργήσει κανονικά από την Τρίτη (01-02-2022) με όλες οι πτήσεις από και προς το νησί, μιας και αναμένεται αντικαταστάτης του άρρωστου υπαλλήλου με εσωτερική απόσπαση.
Κατόπιν των παραπάνω και με δεδομένο πως όπως αναφέρει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, στα 12 από τα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος ο οποίος εξυπηρετεί όλες τις πτήσεις (επιβατικές, νοσοκομειακές και στρατιωτικές) καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια, ενώ στα 7 από τα 12 αεροδρόμια δεν υπάρχει κανείς μόνιμος υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αφήνοντας κενά υποστελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια,
Ερωτάται ο κος Υπουργός:
1. Έχει ενημερωθεί για το γεγονός πως έκλεισε το αεροδρόμιο Νάξου λόγω ασθένειας του μοναδικού υπαλλήλου και ακυρώθηκαν προγραμματισμένες πτήσεις;
2. Οι ταξιδιώτες θα αποζημιωθούν για την ταλαιπωρία τους- χωρίς δική τους υπαιτιότητα- λόγω αλλαγής της πτήσης τους που επέφερε αλλαγή στο πρόγραμμά τους και αν ναι εντός ποιου χρονικού πλαισίου;
3. Πόσοι είναι οι μόνιμοι υπάλληλοι στα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια της χώρας και πόσοι υπάλληλοι υπηρετούν στην υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων;
4. Πώς είναι δυνατόν να λειτουργούν επαρκώς τα παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων όταν υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος ο οποίος εξυπηρετεί όλες τις πτήσεις (επιβατικές, νοσοκομειακές και στρατιωτικές) καθ’ όλο το 24ωρο;
5. Ποιες άμεσες ενέργειες θα γίνουν ώστε να στελεχωθούν επαρκώς τα αεροδρόμια ώστε να λειτουργούν απρόσκοπτα, με δεδομένο πως σε 7 από τα 12 δεν υπάρχει κανείς μόνιμος υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αφήνοντας κενά υποστελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια;
Η ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Μπακαδήμα