Νάξος και Μικρές Κυκλάδες: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2024 …λίγο πριν το καλοκαίρι (video)

ηλιοβασίλεμα στην Πορτάρα - Τουριστική επιτροπή
Newsroom
11/03/2024 23:29
 
 
 

 

Το δημοτικό συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ενέκρινε, κατά πλειοψηφία, το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το έτος 2024, το οποίο αφορά τα πέντε νησιά του δήμου, με προϋπολογισμό 183.800 ευρώ.

Η πλειονότητα των δράσεων που προβλέπονται στο πρόγραμμα είχαν προγραμματιστεί και σε προηγούμενα έτη, αλλά δεν υλοποιήθηκαν. Η ψήφιση του προγράμματος προβολής έρχεται με σημαντική καθυστέρηση, καθώς ανακοινώθηκε ένα μήνα πριν την έναρξη της νέας τουριστικής σεζόν και επιπλέον, ο προϋπολογισμός του δήμου για το 2024 δεν έχει ακόμη υποβληθεί προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο, κάτι που είναι απαραίτητο ώστε να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των δράσεων προβολής και προώθησης της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων.

το πρόγραμμα προβλέπει σειρά δράσεων για την αναβάθμιση της τουριστικής εικόνας των νησιών. Αυτές περιλαμβάνουν συστηματική τουριστική φωτογράφιση, ανανέωση της τουριστικής ιστοσελίδας, κειμενογράφηση, διαφημιστικές καταχωρήσεις, ζωντανές μεταδόσεις, συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις, γαστρονομική προβολή, και άλλες δράσεις που στοχεύουν στην προσέλκυση τουριστών και την προώθηση των πολιτιστικών και φυσικών πόρων της περιοχής. Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από ιδίους πόρους του δήμου.

Σύμφωνα με την εισήγηση του θέματος το πρόγραμμα τουριστικής προβολής προβλέπει τα εξής:

1 . Διενέργεια συστηματικής τουριστικής φωτογράφισης στα πέντε νησιά του Δήμου
Δημιουργία επικαιροποιημένου φωτογραφικού ψηφιακού αρχείου υψηλής ποιότητας που θα χρησιμοποιηθεί σε όποια δράση προβολής κριθεί απαραίτητο ( διαφημίσεις αφιερώματα σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα). Εκπόνηση αναλυτικών οδηγιών και καταλόγου των ζητούμενων φωτογραφικών μοτίβων για τη νέα τουριστική φωτογράφιση της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων με σκοπό την ανανέωση του υφιστάμενου φωτογραφικού αρχείου. Θα χρειαστεί ένας μεγάλος αριθμός φωτογραφιών που θα καλύψουν κάθε τουριστική πτυχή των πέντε νησιών.

2. Νέα Ιστοσελίδα
Η ανανέωση της τουριστικής ιστοσελίδας του Δήμου (www.naxos.gr) είναι απολύτως επιβεβλημένη. Έχοντας συμπληρώσει 10 χρόνια λειτουργίας, η σημερινή ιστοσελίδα είναι πλέον γερασμένη και ξεπερασμένη και προτείνεται να αντικατασταθεί από μια νέα ιστοσελίδα. Παρότι η σημερινή ιστοσελίδα διαθέτει πολύ καλό περιεχόμενο, απαιτείται μια εικαστική ανανέωση, τεχνική αναβάθμιση καθώς και προσθήκη κάποιων επιπλέον λειτουργιών όπως λ.χ. η λειτουργία travel planner και η ενσωμάτωση Google map στις τερματικές σελίδες. Οποιαδήποτε διαδικτυακή προβολή κι αν κάνει ο Δήμος, όπως λ.χ. διαδικτυακή διαφήμιση τύπου GoogleAdwords ή προώθηση στα κοινωνικά δίκτυα, αυτή θα καταλήξει μέσω των σχετικών links να φέρει επισκεψιμότητα στην επίσημη τουριστική ιστοσελίδα του Δήμου. Είναι κρίμα αυτή η προώθηση να οδηγεί σε μια ξεπερασμένη ιστοσελίδα.

3. Κειμενογράφηση
Τα προαπαιτούμενα για τη νέα ιστοσελίδα είναι δύο: κείμενα και φωτογραφίες. Η αρχική κειμενογράφηση που υλοποίησε ο Δήμος την περίοδο 2012-2013 ήταν ιδιαίτερα απαιτητική. Ωστόσο στη δεκαετία που μεσολάβησε υπήρξαν πολλές αλλαγές ως προς τους τουριστικούς πόρους και τις προσφερόμενες τουριστικές εμπειρίες στα πέντε νησιά μας. Προτείνεται να γίνει εκ νέου μια συστηματική κειμενογράφηση.

4. Υπηρεσίες διατήρησης Διαφημίσεων (googleadwords)
Στο προηγούμενο έτος πραγματοποιήθηκε η δαπάνη για την δημιουργία διαφημίσεων στο διαδίκτυο οι οποίες προσεγγίζουν τους χρήστες ακριβώς τη στιγμή που δείχνουν ενδιαφέρον για τον τουριστικό προορισμό των νησιών του Δήμου μας . Προκειμένου να υπάρξει συνέχεια στην ενέργεια αυτή, προτείνεται η διατήρηση της διαχείρισης των λογαριασμών GoogleAds στο διαδίκτυο και ο συνεχείς εμπλουτισμός τους με διαφορετική θεματολογία.

5. Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα τουριστικού ενδιαφέροντος
Για την ενίσχυση της προβολής η υλοποίηση στοχευμένων διαφημιστικών καταχωρήσεων σε τουριστικά έντυπα, inflight έντυπα, έντυπες εκδόσεις αεροδρομίων και σε ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης εκτιμάται απαραίτητη. Πιο συγκεκριμένα προτείνονται: Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε inflight έντυπα αεροπορικών εταιρειών. Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα αεροδρομίων. Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εθνικά και σε διεθνή Μ.Μ.Ε. Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εθνικά και σε διεθνή blogs και sites.

6. Ζωντανές Μεταδόσεις σε Ελληνικά και Διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Προκειμένου να προβάλει η Νάξος και οι Μικρές Κυκλάδες τα ήθη και τα έθιμα τους, τον πολιτισμό τους, τις παραλίες, διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, γαστρονομία, και ότι άλλο αποτελεί πόλο έλξης των ταξιδιωτών έτσι ώστε να τα επισκεφτούν, προτείνεται να πραγματοποιηθούν ζωντανές μεταδόσεις στα Ελληνικά και τα Διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ανάλογα με τα θέματα που θέλουμε να προβάλουμε (ενδεικτικά πεζοπορία, γαστρονομία και γάμοι).

7. Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις
Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις εξωτερικού και εσωτερικού καθώς και σε θεματικές εκθέσεις. Προτείνεται η συμμετοχή του Δήμου στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού του 2024 υπό την «ομπρέλα» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε να εξοικονομούνται πόροι και να διασφαλίζεται μεγαλύτερη συνοχή στην παρουσίαση του προορισμού.

8. Γαστρονομική προβολή Νάξου – Φεστιβάλ Γαστρονομίας
Προτείνονται:
α) η εδραίωση γαστρονομικού brandτης Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων
β) ο ορισμός συντονιστή/project manager για το γαστρονομικό brand«The Great Food of Naxos»,
γ) η σύνταξη καταλόγου γαστροτουριστικών επιχειρήσεων της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων
δ) η παραγωγή και διανομή προωθητικού βίντεο για τη γαστρονομία της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων και
ε) η διοργάνωση δράσεων για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της γαστρονομίας .

9. Υπηρεσίες συντονισμού και σχεδιασμού του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής
Εποπτεία για τον συντονισμό και την καθοδήγηση όλων των εμπλεκόμενων για την επίτευξη ενός ποιοτικού αποτελέσματος προβολής του Δήμου μας.

10. Υπηρεσίες προβολής και υποστήριξης του Γραφείου Τουρισμού (Πρακτική Υποστήριξη γραφείου Τουρισμού)
i) Προεργασία τουριστικής προβολής. Ανάλυση στρατηγικής τουριστικής προβολής, καταγραφή εργαλείων προβολής , εισηγήσεις για δράσεις προβολής και για οργάνωση πρωτότυπων προωθητικών ενεργειών.
ii) Δημόσιες Σχέσεις και Εκθέσεις. Προγραμματισμός δημοσιογραφικών ταξιδιών , προσέλκυση τηλεοπτικής εκπομπής και εκπροσώπηση του Δήμου σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.
iii) Επικοινωνία και Δημοσιότητα. Υποστήριξη στη διαμόρφωση κειμένων δημοσιότητας και σε υποστήριξη σε επίπεδο Γραφείου Τύπου.

11. Διαδικτυακό Μάρκετινγκ και προώθηση μέσω Διαφημίσεων
Η υπηρεσία περιλαμβάνει: την συντήρηση ιστοσελίδας www.naxos.gr για το έτος 2024 ,την προώθηση ιστοσελίδας με τεχνικές SEO, την διαχείριση λογαριασμών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για το έτος 2024 και της διαφημιστικές Καμπάνιες σε Facebook/ Instagram Ads, PR Marketing, Influencer Marketing. Την καθημερινή διαχείριση των βασικών λογαριασμών στα social media. Δημιουργία social media calendar με συνεχή παρακολούθηση σχολίων των χρηστών και πραγματοποίηση αναρτήσεων και την προώθηση μέσω διαφημίσεων και αφιερώσεων σε εθνικά και διεθνή blogs και sites.

12 . Φιλοξενίες – διατροφή – μετακινήσεις δημοσιογράφων bloggers– touroperators
Ειδική φροντίδα προτείνεται να υπάρξει για τη φιλοξενία δημοσιογράφων ή/και εκπροσώπων τουριστικών φορέων, ή/και επαγγελματιών ή/και bloggers ή/και influencers για την πραγματοποίηση ταξιδιών εξοικείωσης του προορισμού που αποτελούν μία εκ των πλέον αποδοτικών σύγχρονων τρόπων προβολής. Το σκεπτικό είναι να προσκληθούν έγκριτα μέλη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας από αγορές ενδιαφέροντος για το Δήμο μας, με την κάλυψη δαπανών μετακινήσεων και φιλοξενιών. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν την εμπειρία και να τη μεταδώσουν μέσα από άρθρα σε επιλεγμένα ΜΜΕ ή να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για νέες συνεργασίες για την προώθηση του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

13. Ημερίδες ενημέρωσης σε θέματα τουριστικής προβολής
Με δεδομένο το μεγάλο ενδιαφέρον όλων των εμπλεκόμενων επαγγελματιών, πολιτών και υπαλλήλων για συνεχή ενημέρωση σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος του τόπου μας, με τεχνικές και ειδικές πτυχές του μάρκετινγκ, με αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών ,κρίνεται χρήσιμο να συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό ένα κονδύλι για τη διενέργεια ημερίδων ενημέρωσης σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης.

14. Press Conference σε κράτη του εξωτερικού για προσέγγιση νέων αγορών
Σε συνεργασία με τα γραφεία ΕΟΤ του εξωτερικού προσεγγίζουμε νέες αγορές. Η Νάξος & οι Μικρές Κυκλάδες έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και είναι σημαντικό η προσέλκυση νέων επισκεπτών από άλλα κράτη του εξωτερικού.

15. Βιντεοσκόπηση και Δημιουργία μικρών σποτ για προβολή και προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν είναι το μεγάλο στοίχημα για τα νησιά μας. Δημιουργούμε νέα μικρά σποτ για την προβολή & προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού κατά τη διάρκεια του έτους.

Οι δαπάνες υλοποίησης του προγράμματος θα καλυφθούν από ιδίους πόρους του Δήμου και θα βαρύνουν τις πιστώσεις στον προϋπολογισμό του έτους 2024, όπως αναλυτικά αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα ενδεικτικού προϋπολογισμού:

Δείτε τη συζήτηση του θέματος στο δημοτικό συμβούλιο:

Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

(Visited 1.321 times, 1 visits today)

One Comment

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*