Blue Star 1: Ναύλωση στην Ιρλανδέζικη Irish Ferries;

Blue Star 1 2
Άκης Αξαόπουλος
08/03/2021 22:05
 
 
 

 

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν έντονα οι φωνές που θέλουν τη ναύλωση του δικού μας BLUE STAR 1 (29.858gt/2000) στην Ιρλανδέζικη Irish Ferries, η οποία τους τελευταίους μήνες σαρώνει την αγορά για την εξεύρεση πλοίων που θα αντικαταστήσουν πλοία του στόλου της που σταδιακά αποδρομολογούνται για επισκευές και αναβαθμίσεις.

Υπογραμμίζεται ότι η Ιρλανδέζικη εταιρεία έχει προχωρήσει ήδη -από τις αρχές Φεβρουαρίου- στη ναύλωση του MEGA EXPRESS FOUR (25.710gt/1995) της Corsica-Sardenia για μια περίοδο 2 μηνών. Το πλοίο δρομολογήθηκε στη γραμμή Dublin – Holyhead, αντικαθιστώντας το EPSILON (26.375gt/2011), και στη γραμμή Dublin (Ιρλανδία) – Cherbourg (Γαλλία).

Ωστόσο, αναμένεται να βγει εκτός υπηρεσίας το αμέσως επόμενο διάστημα και το ISLE OF INNISHMORE (34.031gt/1997), στο οποίο εκτός από τον προβλεπόμενο δεξαμενισμό αναμένεται να πραγματοποιηθούν και προγραμματισμένες εργασίες εγκατάστασης μονάδων scrubber. Εργασίες, που αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον για 3 εβδομάδες και τοποθετούνται εντός του μηνός Απριλίου. Συνεπώς, η ναύλωση ενός ακόμη πλοίου είναι πιθανή και αναμένεται να είναι για μικρό χρονικό διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση, η ελληνική εταιρεία βρίσκεται όντως σε συζητήσεις με την Irish Ferries, χωρίς όμως ακόμη να έχει έρθει σε κάποια τελική συμφωνία μαζί τους. Γεγονός, που πιθανότατα να το δούμε τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη τα τελευταία στοιχεία για τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα και την κακή εικόνα της ακτοπλοϊκής κίνησης το έτος που μας πέρασε (2020), καθώς και τις μειωμένων προσδοκιών προβλέψεις για το 1ο εξάμηνο του 2021, γίνεται προφανές ότι οι εταιρείες της ελληνικής ακτοπλοΐας θα κάνουν πλέον ότι μπορούν προκειμένου να σταθούν όρθιες. Άλλωστε, ο ΣΕΕΝ διαμέσου του Προέδρου του, ήδη, υπογράμμισε ότι όσο η κατάσταση αυτή συνεχίζεται και η Πολιτεία δεν στηρίζει τον κλάδο, που δοκιμάζεται σοβαρά από την υγειονομική κρίση όπως πρέπει, θα αναγκαστεί να αλλάξει μοντέλο διαχείρισης.

Συνεπώς, μια επικείμενη ναύλωση του εντυπωσιακού BLUE STAR 1 δεν πρέπει να μας εκπλήσσει. Το πλοίο είναι εκτός δρομολογίων από τις 11 Σεπτεμβρίου 2020, ενώ από τις 3 Μαρτίου 2021 βρίσκεται στη δεξαμενή ΠΕΙΡΑΙΑΣ Ι στο Πέραμα, προκειμένου να εκτελέσει προγραμματισμένες επισκευές. Εκεί θα παραμείνει μέχρι και τις 17 Μαρτίου.

Επιπλέον, η επιστροφή του ΑΡΙΑΔΝΗ (30.882gt/1996) από την Ιταλία, όπου ήταν ναυλωμένο στην GNV, δίνει περιθώρια αξιοποίησής του στα Δωδεκάνησα, σε μια πιθανή αποδρομολόγηση του BLUE STAR 1.

Επιπρόσθετα, η παλαιότερη δραστηριοποίηση του μεγάλου μπλε πλοίου στη Βόρεια Ευρώπη και συγκεκριμένα στη γραμμή Zeebrugge- Rosyth (2007-2008), σε συνδυασμό με τις μεγάλες δυνατότητες του (ταχύτητα, χωρητικότητα και εξοπλισμός φορτοεκφόρτωσης), το καθιστούν ιδανικό «υποψήφιο». Ιδιαίτερα, αν η πρόταση ακολουθείται και από έναν ελκυστικό ναύλο.

Τέλος, το BREXIT σε συνδυασμό με την υγειονομική κρίση έχουν προκαλέσει μια σοβαρή αναπτυξιακή ακτοπλοϊκή δυναμική στην περιοχή, καθώς η Βόρεια Ευρώπη αναζητά πλέον διαδρόμους σύνδεσης της Ιρλανδίας με την ηπειρωτική Ευρώπη, παρακάμπτοντας το Η.Β. Γεγονός, που έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον, όλων των μεγάλων ακτοπλοϊκών εταιρειών της Βόρειας Ευρώπης (DFDS, BRITANNY FERRIES κα), οι οποίες έχουν ήδη προβεί σε ενέργειες για την διαχείριση της αυξημένης κίνησης.

Σε κάθε περίπτωση, εάν η Blue Star Ferries έρθει τελικά σε συμφωνία με την Irish Ferries, το BLUE STAR 1 πιθανότατα θα δραστηριοποιηθεί στη γραμμή Rosslare – Pembroke, για σύντομο πιθανότατα χρονικό διάστημα. Αναμένουμε, λοιπόν, τις εξελίξεις….

(Visited 541 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*