Τομέας Νησιωτικής Πολιτικής ΚΙΝΑΛ για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας: «Αποφασίζομεν και διατάσσομεν!»

mathites taksi
Newsroom
12/05/2020 5:07
  •  
  •  
  •  

 

Ανακοίνωση για το – υπό κατάθεση – νομοσχέδιο για την Παιδεία εξέδωσε ο Τομέας Νησιωτικής Πολιτικής του Κινήματος Αλλαγής, έπειτα από σειρά διαβουλεύσεων με στελέχη της εκπαίδευσης, καθώς και στελέχη του Τομέα.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι τα όσα προωθεί το αρμόδιο Υπουργείο για την Παιδεία δεν λαμβάνουν υπόψη την νησιωτικότητα, αναδεικνύουν «την προχειρότητα και την απουσία ενός ευρύτερου διαλόγου της κυβέρνησης στη λήψη αποφάσεων» και ταυτόχρονα αποτυπώνουν «την κυβερνητική λογική του “αποφασίζομεν και διατάσσομεν!”»

Ο Τομέας Νησιωτικής Πολιτικής του ΚΙΝ.ΑΛ. προχωρά, επίσης, στην κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων, ενώ δεν παραλείπει να καταγγείλει και την πρόσφατη τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στην ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος με κάμερα μέσα από τις σχολικές τάξεις, μια πρακτική η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση:

Το Νομοσχέδιο για την Παιδεία δεν λαμβάνει υπόψη του τη νησιωτικότητα, όπως και κάθε άλλο νομοσχέδιο που καταθέτει η κυβέρνηση και ψηφίζεται με διαδικασίες «εξπρές» χωρίς καμία ουσιαστική – εν προκειμένω – διαβούλευση με τους αρμόδιους συνδικαλιστικούς εκπαιδευτικούς φορείς. Δυστυχώς δεν υπάρχει ειδική μέριμνα για τις παραμεθόριες – ακριτικές νησιωτικές περιοχές, όπου η Πολιτεία θα πρέπει να μεριμνήσει για τόσο για τους μαθητές, όσο και για το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Στο πλαίσιο της θωράκισης της νησιωτικότητας, προτείνουμε να υιοθετηθεί:

*η μοριοδότηση και η ποσόστωση εισαγωγής των μαθητών/τριων σε συγκεκριμένες σχολές που θα συμβάλλουν στην άμεση επαγγελματική αποκατάσταση τους.
*Η εισαγωγή του διδακτικού αντικειμένου Τοπική Ιστορία μαζί με τον τοπικό πολιτισμό, τη ναυτιλία και τη λαογραφία, το οποίο πρώτο το ΠΑΣΟΚ προέβλεψε να εισαχθεί στα αναλυτικά προγράμματα.
*Να προβλέπεται ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους μαθητές εντός του σχολείου.
*Να μην αναγράφεται στους τίτλους σπουδών ο χαρακτηρισμός της διαγωγής, καθώς πρόκειται για πιθανό στίγμα που θα ακολουθεί έναν απόφοιτο σε όλη του τη ζωή στην εύρεση εργασίας για πιθανά λάθη στην παιδική και εφηβική του ηλικία.
*Να μην εισαχθεί η εξέταση με βάση τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές Α’ και Β’ λυκείου καθώς στρέφει τους μαθητές στα φροντιστήρια και το άγχος.
*Να ιδρυθεί πειραματικό Γυμνάσιο στη Ρόδο.
*Η έκθεση αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας να αποτελεί εσωτερικό έγγραφο και διαδικασία του σχολείου. Καμία εξωτερική αξιολόγηση.
*Ζητάμε την άμεση στελέχωση των σχολείων των νησιών με εκπαιδευτικούς πριν από το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο και σε πιθανή άρνηση εκπαιδευτικών για μετάβαση στα σχολεία αυτές οι θέσεις να καλύπτονται με ειδική μοριοδότηση της εντοπιότητας από ντόπιους εκπαιδευτικούς. Επίσης, να δοθούν κίνητρα σε μόνιμους εκπαιδευτικούς για τριετή τουλάχιστον συνεχόμενη υπηρεσία σε μικρά νησιά, ώστε οι μαθητές των νησιών αυτών να μην αλλάζουν εκπαιδευτικούς κάθε χρόνο.
*Να μην αυξηθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα που θα οδηγήσει σε κλείσιμο σχολείων.
*Να μην ισχύσει το όριο ηλικίας στα 17 έτη για εγγραφή στα ημερήσια Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), μέτρο που πλήττει την διέξοδο σε εκπαίδευση και εργασία των νέων.
*Να υπάρχει ρητή πρόβλεψη για φοιτητές με χαμηλό εισόδημα προερχόμενους από νησιά για μετεγγραφή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους τμήμα ΑΕΙ.
*Να θεσπιστεί ειδικό ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ συγκεκριμένων κλάδων, όπως οι Σχολές Εμπορικού Ναυτικού, οι Τουριστικές Σχολές κ.α. ειδικά για κατοίκους των νησιών.

Τέλος, ως τομέας νησιωτικής πολιτικής του ΚΙΝΑΛ, καταγγέλλουμε την πρόσφατη τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που πέρασε και πάλι με διαδικασίες «εξπρές» από την υπουργό και αφορά στην ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος με κάμερα μέσα από τις σχολικές τάξεις. Πέραν από την αντισυνταγματική παραβίαση προσωπικών δεδομένων εικόνας και ήχου ανηλίκων και ενηλίκων και την απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, υποκρύπτει και τον κίνδυνο να θεωρηθεί ως άλλοθι για την μη έγκαιρη στελέχωση των σχολείων στα νησιά με εκπαιδευτικό προσωπικό και τηλε-εκπαίδευση των μαθητών, κάτι το οποίο επ’ ουδενί δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία.

Εν προκειμένω το νομοσχέδιο για την Παιδεία αναδεικνύει την προχειρότητα και την απουσία ενός ευρύτερου διαλόγου της κυβέρνησης στη λήψη αποφάσεων. Αποτυπώνει τη κυβερνητική λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν»!

(Visited 41 times, 1 visits today)