Τέλος στο «μποτιλιάρισμα» στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης που παρατηρείται κάθε καλοκαίρι από τα κρουαζιερόπλοια βάζει το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, καθώς από φέτος οι αφίξεις και αναχωρήσεις των πλοίων θα γίνονται με προγραμματισμό.
Στόχος είναι να υπάρξουν ικανοποιητικά επίπεδα ασφάλειας, αλλά και κυρίως να μπορούν να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι τουρίστες- επισκέπτες του νησιού. «Δεν είναι δυνατόν να προγραμματίζουν οι εταιρείες τα δρομολόγιά τους και να είναι σε εκκρεμότητα η διάθεση αγκυροβολίου 24 ή 48 ώρες πριν την άφιξη» είχε τονίσει παλαιότερα στέλεχος του κλάδου της κρουαζιέρας.
Έτσι, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας από φέτος λειτουργεί ένα σύστημα διαχείρισης των «αφιξοαναχωρήσεων» των κρουαζιερόπλοιων, με προ-εξασφάλιση και κατανομή των θέσεων ελλιμενισμού.
Ο υπεύθυνος ασφάλειας της λιμενικής εγκατάστασης (PORT FACILITY SECURITY OFFICER) στο Λιμενικό Ταμείο Θήρας Αναστάστιος Κονιδάρης, μιλώντας πρόσφατα στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Λιμάνια, Θαλάσσιες Μεταφορές και Νησιωτικότητα» που πραγματοποιήθηκε στη Μήλο, τόνισε ότι ήδη από την 21η Απριλίου τελείωσε η κατάθεση των προγραμμάτων για το 2018 και η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου έχει πλέον ένα χρόνο μπροστά, μαζί με τις εταιρείες, προκειμένου αν χρειαστεί να αλλάξει κάτι στον προγραμματισμό.
Πρόσθεσε ότι η γεωφυσική ιδιαιτερότητα της Σαντορίνης και η απουσία λιμενικών εγκαταστάσεων για τα κρουαζιερόπλοια, οδήγησαν τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Θήρας να προχωρήσει στη δημιουργία του συγκεκριμένου συστήματος διαχείρισης των αφιξοαναχωρήσεων, καθώς υπήρχαν μέρες τις εβδομάδας με πάρα πολλές ταυτόχρονες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στην καλή εξυπηρέτηση των τουριστών επισκεπτών.
«Έπρεπε κάποια στιγμή να βάλουμε, όχι όρια, αλλά προγραμματισμό που αφορά αποκλειστικά αγκυροβόλιο και όχι σταθερές λιμενικές εγκαταστάσεις» τόνισε και πρόσθεσε ότι «κάθε Οκτώβρη από εδώ και στο εξής, όλο τον μήνα το σύστημα στο Λιμενικό Ταμείο Θήρας θα είναι ανοιχτό προκειμένου να μπορούν να μπαίνουν οι εταιρείες να καταθέτουν τα προγράμματά τους για δύο χρόνια». «Αυτό μας δίνει και εμάς τη δυνατότητα ως Λιμενικό Ταμείο να προετοιμαστούμε σε βάθος διετίας πλέον και σκοπός δεν είναι άλλος από την ασφάλεια των επιβατών και των πλοίων, την καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών, την ανάπτυξη και την καθημερινή λειτουργικότητα» δήλωσε ο κ. Κονιδάρης.
Ειδικότερα το πρότυπο του συστήματος είναι ότι λειτουργεί πλήρως ηλεκτρονικά και η κάθε εταιρεία κρουαζιέρας, αλλά και ο πράκτορας, έχει έναν αποκλειστικό κωδικό σε συγκεκριμένες ημερομηνίες που μπορεί να μπαίνει μέσα στο σύστημα βάζοντας τις αιτήσεις του για τις προσεγγίσεις, τόνισε ο κ. Κονιδάρης.
Όπως είπε, το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο βρίσκει τις δύσκολες ημερομηνίες, βάσει μιας βαθμολόγησης με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, δηλαδή την ώρα άφιξης και αναχώρησης, τον αριθμό των επιβατών, τον αριθμό των προσεγγίσεων κατά τα προηγούμενα χρόνια, το μήκος του κρουαζιερόπλοιου. Στη συνέχεια, εντοπίζονται οι ημέρες με την πολύ μεγάλη προσέλευση και αυτόματα το σύστημα προτείνει εναλλακτικές ώρες και ημερομηνίες, ανέφερε.
«Ένα κρουαζιερόπλοιο δεν χρειάζεται να έρθει στις 7 το πρωί, τη στιγμή που υπάρχουν στο σημείο ήδη άλλα δύο κρουαζιερόπλοια» τόνισε και πρόσθεσε ότι «σε απευθείας συνεννόηση και ο φορέας διαχείρισης με την κάθε εταιρεία, καταλήγει όταν υπάρχει πρόβλημα σε μια κοινά αποδεκτή λύση».
Σύμφωνα με το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, το 2017 αναμένονται 415 αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιερόπλοιων στη Σαντορίνη, ενώ το 2016 αφίχθησαν συνολικά 572 κρουαζιερόπλοια, με 783.893 επιβάτες. Το 2015 υπήρξαν 636 αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιερόπλοιων, με 791.927 επιβάτες, το 2014, 512 με 742.553 επιβάτες, το 2013, 582, με 778.057 επιβάτες και το 2012, 718, με 838.875 επιβάτες.
Στελέχη των εταιρειών κρουαζιέρας σχολιάζοντας τη μικρή πτώση στις αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιερόπλοιων το 2017, σε σχέση με το 2016, την απέδωσαν σε συγκυρία, λόγω των εξελίξεων στην Τουρκία και στην ανατολική Μεσόγειο, καθώς παραδοσιακά, τα προγράμματα των εταιρειών περιλάμβαναν κάθε χρόνο στα τουριστικά τους πακέτα, την Ελλάδα με την Τουρκία μαζί. «Ενδεχομένως αυτός να είναι ένας συγκυριακός αριθμός που δεν θα πρέπει να μελετηθεί και να το πάρουμε ως δεδομένο, καθώς αυτή τη στιγμή πολλά λιμάνια της Τουρκίας έχουν αποκλειστεί από τα προγράμματα των μεγάλων εταιρειών» ανέφεραν.
(Πηγή: tovima.gr)