Τα ζητήματα που απασχολούν τους φορείς της κρουαζιέρας συζητήθηκαν σε ευρεία
σύσκεψη σε αίθουσα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) με τη συμμετοχή των υπουργών Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη.
Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως το 2015 θα υπάρξει μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων κατά 20{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d}-25{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d}, βάσει των στοιχείων που έχουν από πράκτορες, αν και άλλοι φορείς εκφράζουν την αισιοδοξία πως η κίνηση θα είναι ίδια με του 2014.
Ένα από τα θέματα που τέθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν να υπάρξει ένας ενιαίος φορέας στον οποίο να συμμετέχουν εκπρόσωποι αρμόδιων υπουργείων και παραγόντων της αγοράς το οποίο θα μπορεί να φέρει την επωνυμία «Εθνικό Συμβούλιο Κρουαζιέρας» και θα λαμβάνει αποφάσεις.
Από την πλευρά του ο κ. Βαρβιτσιώτης αποδέχθηκε την πρόταση και σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, αποφασίστηκε η δημιουργία μίας Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής για την παρακολούθηση της κρουαζιέρας, η οποία θα έχει στόχο να λύνει προβλήματα που ανακύπτουν κάθε μέρα στην οποία από πλευράς υπουργείου Ναυτιλίας θα συμμετέχει ο γενικός γραμματέας Λιμένων Αθανάσιος Χριστόπουλος. Ασαφές παραμένει το πότε θα συσταθεί η Επιτροπή ενώ κάποιες πληροφορίες λένε πως η δημιουργία της θα δρομολογηθεί άμεσα.
Επίσης στους δυο υπουργούς αναφέρθηκε το θέμα της έλλειψης βασικών υποδομών σε λιμάνια που «υποδέχονται» κρουαζιερόπλοια. Ο υπουργός Ναυτιλίας στο ζήτημα αυτό είπε πως ήδη γίνονται εργασίες σε αρκετά λιμάνια.
Ένα άλλο θέμα που έθεσαν οι εκπρόσωποι των εταιρειών κρουαζιέρας στους δυο υπουργούς ήταν να μη λαμβάνονται σημαντικές αποφάσεις με άμεση ισχύ όπως για παράδειγμα η αύξηση των τιμολογίων καθώς οι εταιρείες κάνουν τον προγραμματισμό τους σε βάθος χρόνου 16-18 μηνών.
Ακόμη οι παράγοντες της κρουαζιέρας έθεσαν και το θέμα του προγραμματισμού ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων, το λεγόμενο “berth allocation”. Όπως λένε «όταν δεν υπάρχει πρόγραμμα για ποιο πλοίο μπορεί να μπει και τι ώρα να δέσει στο συγκεκριμένο λιμάνι, αυτό δημιουργεί προβλήματα», ενώ στη σύσκεψη ειπώθηκε ότι όταν καταφτάνουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια και αποβιβάζουν ένα μεγάλο αριθμό τουριστών, σχεδόν ταυτόχρονα οι δρόμοι του Πειραιά «βουλιάζουν» από πούλμαν. Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε πως θα έπρεπε στη σύσκεψη να έχουν προσκληθεί και άλλοι αρμόδιοι φορείς για το θέμα αυτό με δεδομένο ότι λόγω των έργων για την έλευση του τραμ παρατηρούνται σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στους δρόμους του μεγάλου λιμανιού
.Εθνικό αναπτυξιακό στοίχημα η κρουαζιέρα
Για την κυβέρνηση, για τον τόπο, αποτελεί εθνικό αναπτυξιακό στοίχημα να διευρύνουμε τα οφέλη από την κρουαζιέρα, που είναι μια μορφή θαλασσίου τουρισμού από την οποία η χώρα να κερδίσει πολλά επεσήμανε ο κ. Βαρβιτσιώτης μετά τη σύσκεψη.
Όπως ανέφερε ο κ. Βαρβιτσιώτης αποφασίστηκε η δημιουργία μίας Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής για την παρακολούθηση της κρουαζιέρας, η οποία θα έχει στόχο να λύνει προβλήματα που ανακύπτουν κάθε μέρα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας χαρακτήρισε το 2014 ως μια πολύ καλή χρονιά για την κρουαζιέρα σημειώνοντας πως υπήρξε μια αύξηση κατά 13{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} «ενώ ακόμη και σήμερα έχουμε κρουαζιερόπλοια σε διάφορους προορισμούς στη χώρα και ιδιαίτερα στον Πειραιά». Και πρόσθεσε ότι «από την πλευρά μας συνεχίζουμε να εργαζόμαστε καθημερινά για να αυξήσουμε τους προορισμούς, να αυξήσουμε τα κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν και, βέβαια, να αυξήσουμε και να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη».
Από την πλευρά της η κ. Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι «μετά από πάρα πολλά χρόνια αδράνειας έχει υπάρξει πλέον θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού και αυτό έγινε με πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού. Και σήμερα, στη σύσκεψη για την κρουαζιέρα, είδαμε πώς μπορεί η Ελλάδα, κρατώντας και διατηρώντας τη φυσιογνωμία του τοπίου και την ιδιαιτερότητα που έχουν τα νησιά μας και οι θαλάσσιες περιοχές της χώρας μας, να αναπτύξει περαιτέρω την κρουαζιέρα η οποία, θέλω εδώ να σημειώσω, μετριέται χωριστά στα εξαιρετικά αποτελέσματα που είχαμε στον τουρισμό».
Η υπουργός Τουρισμού τόνισε επίσης πως όταν μιλάμε για το 2014 ως ένα εξαιρετικό έτος για τον τουρισμό – μια χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό – και μιλάμε για πάνω από 20 εκατομμύρια επισκέπτες, δεν συνυπολογίζονται σε αυτά οι επιπλέον 2 εκατομμύρια επισκέπτες που έρχονται στη χώρα μας για την κρουαζιέρα συμπληρώνοντας ότι «αντιλαμβανόμαστε λοιπόν όλοι ότι η Ελλάδα, η οποία πλέον έχει κατακτήσει μία από τις κορυφαίες θέσεις ως παγκόσμιος τουριστικός προορισμός, μπορεί να μεγιστοποιήσει τα οφέλη που έχει από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και, ιδιαιτέρως, του home – porting, το οποίο δίνει 10 φορές περισσότερα έσοδα για την ελληνική οικονομία από ό,τι η απλή κρουαζιέρα».
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον ΟΛΠ συμμετείχαν οι θεσμικοί φορείς του τουρισμού και του θαλασσίου τουρισμού, οι διοικήσεις των οργανισμών λιμένων, εκπρόσωποι όλων των εταιρειών κρουαζιέρας, οι διοικήσεις των λιμένων κρουαζιέρας, καθώς και στελέχη του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής και σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση βασικός σκοπός ήταν «ο διάλογος με όλους τους φορείς που σχετίζονται με την κρουαζιέρα, καθώς και η χάραξη μιας κοινής και ενιαίας στρατηγικής, απέναντι σε έναν τομέα που αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας».
Δυσάρεστη έκπληξη, σύμφωνα με πληροφορίες, αποτέλεσε η απουσία εκπροσώπων των Λιμενικών Ταμείων Μυκόνου και Σαντορίνης, δύο βασικών προορισμών για τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων. Κάτι που σχολιάστηκε και από τον κ. Βαρβιτσιώτη.
(Πηγή: tovima.gr)