Η ενσωμάτωση γεύσεων και αρωμάτων της Νάξου σε ένα προϊόν ευρείας κατανάλωσης, όπως η καραμέλα, ήταν η αρχική ιδέα για την ίδρυση της εταιρείας Ναξία.
Πρόκειται για μια μικρή επιχείρηση που μετρά μόλις δύο χρόνια ζωής, όμως η ανταπόκριση των καταναλωτών είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα να πωλούνται πλέον σε όλη την Ελλάδα και να υπάρχουν σχέδια για επέκταση στο εξωτερικό.
Η οικογενειακή εταιρεία παρασκευής χειροποίητης καραμέλας Ναξία ιδρύθηκε τον Αύγουστο του 2013, στους πρόποδες του Κάστρου της Νάξου, από τον Δημήτριο Λιανό, αντιδήμαρχο της Νάξου και την Καλή Φραγκίσκου, χημικό μηχανικό.
Η καραμέλα έχει χρώμα, άρωμα, δημιουργία, ενώ είναι ένα διαχρονικό προϊόν, με προοπτικές ανάπτυξης, ακόμη και σε περίοδο κρίσης, αφού δεν κοστίζει ακριβά, όπως αναφέρει η συνιδρύτρια της εταιρείας, κυρία Καλή Φραγκίσκου. Αλλωστε, συνεχίζει η ίδια, «ξεκινήσαμε με αργά βήματα και μικρό ρίσκο, σε ένα ιδιόκτητο κτίριο, και με πολλή προσωπική εργασία, αφού όλες οι καραμέλες είναι χειροποίητες. H ανταπόκριση όμως είναι θετική και η ζήτηση πλέον είναι μεγαλύτερη από τη δυνατότητα παραγωγής». Οι γεύσεις που παράγει η εταιρεία την παρούσα χρονική περίοδο συνδέονται σε αρκετές περιπτώσεις με το νησί – φασκόμηλο, κίτρο, βουτύρου με βούτυρο Νάξου, λεμόνι, πορτοκάλι, μανταρίνι, περγαμόντο, μέντα, ευκάλυπτο, ούζο, βύσσινο, κεράσι, κανέλα κ.ά. -, ενώ στα σχέδια της εταιρείας είναι και ο διαρκής εμπλουτισμός με νέες γεύσεις, όπως καραμέλα με μέλι Νάξου, στέβια κ.ά. Το όνομα «Ναξία» που δόθηκε στο προϊόν αποτελεί την αρχαιότερη ονομασία του νησιού και επιλέχθηκε για να μαρτυρά τον τόπο παρασκευής του όταν «ταξιδεύει» μακριά από αυτόν.
Η παραγωγή πέρυσι ανήλθε σε 1.500 κιλά χειροποίητη καραμέλα και όλη η διαδικασία γίνεται με το χέρι, καθώς οι καραμέλες κόβονται μία-μία, στην έδρα της εταιρείας, στη Νάξο. Η εταιρεία συνεργάζεται με επιλεγμένα καταστήματα ειδών διατροφής ανά την Ελλάδα και υπάρχει ζήτηση από διοργάνωση κοινωνικών εκδηλώσεων (γάμοι, βαπτίσεις, γενέθλια κ.ά.). Η εταιρεία βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης, η οποία γίνεται με σταθερά βήματα, καθότι διανύουμε μια περίοδο αβεβαιότητας. Σύμφωνα με την κυρία Φραγκίσκου, στα άμεσα πλάνα «είναι η μετεγκατάσταση σε μεγαλύτερο χώρο ως τον χειμώνα του 2016 και ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού, ώστε να αυξηθεί ο ρυθμός παραγωγής, ο οποίος προς το παρόν είναι μικρός και δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση. Επίσης, άμεσος στόχος της εταιρείας είναι η λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, γεγονός που αποτελεί απαίτηση των πελατών μας και σύγχρονο τρόπο διακίνησης των προϊόντων μας».
Οι δύο επιχειρηματίες από τη Νάξο δέχονται προτάσεις από πελάτες στο κατάστημα του νησιού, καθώς και για συμμετοχή σε εκθέσεις, με σκοπό την επέκταση σε χώρες όπως η Ιταλία, η Αγγλία, η Ρωσία, η Σαουδική Αραβία κ.ά.
Πηγή: tovima.gr
(Visited 331 times, 1 visits today)