Γνωρίζετε ότι με τα άρθρα 39 του Νόμου 4325/2015 (του ΣΥΡΙΖΑ) και 67 του Νόμου 4735/2020 (της ΝΔ) που ψηφίστηκαν ασμένως από τα κόμματα, έχει αρθεί το αξιόποινο των πράξεων αιρετών και υπαλλήλων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, οι οποίες αφορούν πληρωμές ενταλμάτων και οι οποίες διενεργήθηκαν επί τη βάση (sic) ελέγχων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου και παύουν οριστικά οι ποινικές και πειθαρχικές διώξεις εναντίον των προσώπων αυτών, καθώς και κάθε διαδικασία καταλογισμού σε βάρος τους» και ότι «και η κεντρική πολιτική εξουσία ηθικά απονομιμοποιείται, όταν καλύπτει εκ των προτέρων ή δυστυχώς και εκ των υστέρων τις αμαρτίες κάποιων αιρετών αλλά και υπαλλήλων» με παροχές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για την αποπληρωμή τους;
Του Δημήτρη Στεργίου
Δημοσιογράφος- πρώην διευθυντής μεγάλων αθηναϊκών εφημερίδων- συγγραφεύς
Διάβασα, ως συνήθως τακτικά, ως έχων έννομον και οικογενειακόν συμφέρον (κατοικούν μονίμως στη Νάξο η κόρη μου και τα τρία εγγόνια μου!) την ποιοτική σε ενημέρωση ηλεκτρονική εφημερίδα naxostimes.gr το σχόλιο – ρεπορτάζ για το νέο «κατόρθωμα» του Δήμου Νάξου και ως παλαίμαχος δημοσιογράφος, διευθυντής, στέλεχος μεγάλων αθηναϊκών εφημερίδων («Οικονομικός Ταχυδρόμος», «Βήμα» «Νέα», «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής», «Απογευματινή» από το 1970!) χάρηκα! Χάρηκα διότι το ρεπορτάζ – σχόλιο αφορούσε τον θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο οποίος, μαζί με πολλούς άλλους, κακοποιείται στη χώρα μας, όπως επισημαίνω επί 50 χρόνια σε άρθρα και σχόλιά μου στις εφημερίδες μου και στα είκοσι βιβλία μου και πρόσφατα επίτιμος αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας! Κι όταν οι θεσμοί ποδοπατούνται, όπως έλεγε ο Σωκράτης, δεν μπορεί να σταθεί όρθια καμιά Πολιτεία:
Διάβασα, λοιπόν, ότι οι παραλίες της Νάξου παραμένουν επί δύο μήνες χωρίς ναυαγοσώστες, καθώς ο οικείος δήμος, ως υπεύθυνος θεσμός (κατά τον συνταγματικό και θεσμικό ορισμό!) δεν έχει επίσης, οριοθετήσει με σημαδούρες τις κολυμβητικές περιοχές και το Λιμεναρχείο, ως θεσμικά οφείλει βεβαιώνει συνεχώς πρόστιμα για τη σοβαρή αυτή παράλειψη, η οποία πέρα από ουσιαστική (απειλούνται ζωές) και θεσμική (μη συμμόρφωση προς την κείμενη νομοθεσία!) είναι και ηθικού διαμετρήματος.
Το λέω αυτό διότι, όπως πάλι διάβασα στη naxostimes.gr σήμερα, 23 Ιουλίου 2024 κατά τη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής θα αναζητήσει τρόπους ώστε να μην πληρωθούν τα πρόστιμα των 60.000 ευρώ έως τώρα!
Τα άρθρα Νόμων για κάλυψη αμαρτιών!
Ενημερώνω, λοιπόν, και τους αναγνώστες της naxostimes.gr ότι δεν χρειάζεται ο Δήμος Νάξου ή η Δημοτική Αρχή να αναζητεί τρόπους να μην πληρωθούν τα πρόστιμα, διότι υπάρχει ήδη μία «ντροπολογία» που ενσωματώθηκε το άρθρο 67 του Νόμου 4735/2020, με την οποία … «αίρεται το αξιόποινο των πράξεων αιρετών και υπαλλήλων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης», την οποία ψήφισαν ασμένως και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ!!! Συγκεκριμένα, το άρθρο 67 με τίτλο «Δαπάνες ενταλμάτων γενομένων επί τη βάση (sic) ελέγχων Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου και του Ελεγκτικού Συνεδρίου» του Νόμου 4735/2020 έχει ως εξής:
«Αίρεται το αξιόποινο των πράξεων αιρετών και υπαλλήλων, (sic) των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, οι οποίες αφορούν πληρωμές ενταλμάτων που έλαβαν χώρα μέχρι 31.7.2019 και οι οποίες διενεργήθηκαν επί τη βάση (sic) ελέγχων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου και παύουν οριστικά οι ποινικές και πειθαρχικές διώξεις εναντίον των προσώπων αυτών, καθώς και κάθε διαδικασία καταλογισμού σε βάρος τους».
Αυτό το επαίσχυντο για κράτος δικαίου άρθρο, το οποίο έχω σχολιάσει στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο», τα «Νέα» και την «Εστία» επανειλημμένως, ο επίτιμος αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας Γιώργος Σταυρόπουλος χαρακτήρισε σε ομιλία του τον Νοέμβριο του 2021 ως θέμα με τεράστια ηθική διάσταση, καταγγέλλοντας «την ύπαρξη φαινομένων διαφθοράς» στην τοπική αυτοδιοίκηση και τονίζοντας ότι «και η κεντρική πολιτική εξουσία ηθικά απονομιμοποιείται, όταν καλύπτει εκ των προτέρων ή δυστυχώς και εκ των υστέρων τις αμαρτίες κάποιων αιρετών αλλά και υπαλλήλων».
Καταπέλτης ο επίτιμος αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας!
Σε επίρρωση της διαπίστωσης αυτής, ο κ. Σταυρόπουλος υπενθύμισε το παραπάνω άρθρο 67 του Νόμου 4735/2020 σε μιαν εμπνευσμένη κεντρική ομιλία του με τίτλο «Η Τοπική Αυτοδιοίκηση χθες, σήμερα, αύριο» στο Πανελλήνιο Συνέδριο, που οργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης με θέμα «Οργάνωση, στελέχωση και λειτουργία των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α.» το τριήμερο 7 έως 9 Νοεμβρίου 2021. Όπως μάλιστα είπε τότε ο κ. Σταυρόπουλος «άφησα τελευταία, γιατί είναι η σημαντικότερη, την ηθική διάσταση στην άσκηση του έργου των διοικούντων τους Ο.Τ.Α., αλλά και των υπαλλήλων των Δήμων και των Περιφερειών». Και ήταν καταπέλτης, λέγοντας τα εξής:
«… Σε μια χώρα που έχει διακριθεί σε υποθέσεις διαφθοράς, η τοπική διαπλοκή δεν θα εξέπληττε. Δυστυχώς όμως παρά την ύπαρξη πολλών έντιμων αιρετών και υπαλλήλων, οι στατιστικές κατατάσσουν υψηλά τη διαφθορά στην τοπική αυτοδιοίκηση. Το φαινόμενο πρέπει επιτέλους να εξαλειφθεί ή έστω να περιορισθεί σημαντικά. Το ίδιο το κύρος του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης θίγεται καίρια από την ύπαρξη φαινομένων διαφθοράς, αλλά και η κεντρική πολιτική εξουσία ηθικά απονομιμοποιείται, όταν καλύπτει εκ των προτέρων ή δυστυχώς και εκ των υστέρων τις αμαρτίες κάποιων αιρετών αλλά και υπαλλήλων . Αλλά και οι πολλοί έντιμοι αυτοδιοικητικοί δεν πρέπει να χαρίζονται στους επίορκους υπαλλήλους. Η διαλεύκανση κάθε καταγγελίας όχι μόνο ικανοποιεί το λαϊκό αίσθημα, αλλά και συμβάλλει στην διαμόρφωση μιας εικόνας τοπικών μονάδων απαλλαγμένων από υποψίες διαφθοράς, μεγάλης ή μικρής. Χαρακτηριστική, αλλά όχι δυστυχώς πρωτοφανής η περίπτωση του πρόσφατου άρθρου 67 του ν.4735/2020, το οποίο ψηφίσθηκε με τις ψήφους Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και Κ.Κ.Ε., με την οποία αίρεται το αξιόποινο των πράξεων αιρετών και υπαλλήλων των Ο.Τ.Α., οι οποίες αφορούσαν πληρωμές ενταλμάτων που έλαβαν χώρα μέχρι την 31.7.2019, παρά την ακολουθήσασα ερμηνευτική διάταξη του άρθρου 93 του ν.4745/2020».
Σημειώνω ότι στην ίδια παραπομπή του για το άρθρο 67 του Νόμου 4735/2020, στο πλαίσιο της εκ των υστέρων νομιμοποίησης παράνομων πράξεων των αιρετών ο κ. Σταυρόπουλος ανέφερε και το άρθρο 39 του προγενέστερου Νόμου 4325/2015 (ΦΕΚ Α΄47/11.5.2015) της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ καθώς και σε πολλές άλλες παλαιότερες «διευθετήσεις», όπως, τις χαρακτηρίζει! Το άρθρο αυτό του παραπάνω Νόμου με τον απίστευτο σε κοροϊδία τίτλο «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις», έχει ως εξής:
«Αίρεται το αξιόποινο των πράξεων, που έλαβαν χώρα μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και παύουν οριστικά οι ποινικές, πειθαρχικές διώξεις και παύει κάθε διαδικασία καταλογισμού σε βάρος αιρετών εκπροσώπων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. και των υπαλλήλων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου, επί υποθέσεων σχετικών: α. με μη άσκηση ένδικων μέσων επί υποθέσεων εργατικών διαφορών του προσωπικού των Ο.Τ.Α. και του προσωπικού δημοτικών νομικών προσώπων (Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ) και β. με την παράταση ισχύος συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου και συμβάσεων μίσθωσης έργου του εν λόγω προσωπικού».
Δεν μπόρεσα να βρω στο αρχείο μου αν και το άρθρο αυτό είχαν ψηφίσει (όπως και το 2020) μαζί με τους βουλευτές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΚΚΕ! Μάλλον, ναι…
Αυτή την τακτική της «εξυγίανσης» τάχα της τοπικής αυτοδιοίκησης συνέχισε και συνεχίζει και η σημερινή κυβέρνηση, με τον τότε αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών κ. Πέτσα να μοιράζει δεκάδες εκατομμύρια στους Δήμους «για την αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους, χρημάτων δηλαδή που αφενός πηγαίνουν στην πραγματική οικονομία και αφετέρου εξυγιαίνουν τα οικονομικά της Αυτοδιοίκησης προς όφελος των πολιτών», τάχα!
Δηλαδή, όπως έχω σχολιάσει, μέσα σε δυόμισι μήνες δόθηκαν τότε για «την εξυγίανση των ΟΤΑ», προς … «όφελος τάχα των πολιτών», αλλά εις βάρος (μονίμως!) των φορολογουμένων 42 εκατ. ευρώ για κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση. Διότι, τί άλλο σημαίνουν αυτές «οι απλήρωτες υποχρεώσεις των ΟΤΑ από διαταγές πληρωμής και δικαστικές αποφάσεις που έχουν καταστεί τελεσίδικες έως την 24η Μαρτίου 2022 και αφορούν σε αξιώσεις από προμήθειες αγαθών ή παροχή υπηρεσιών ή εκτέλεση έργων ή αποζημιώσεις από αδικοπραξία»;
Κι όμως, δεν είδαμε να συνοδεύονται αυτές οι παροχές (πέραν από τους κεντρικούς πόρους από τη φορολογία των Ελλήνων) για … «το καλό των πολιτών» με … ανταμοιβή αδικοπραξιών και άλλων παρομοίων από αντιδράσεις αρμόδιων ανεξάρτητων αρχών (Συνήγορος του Πολίτη, Εθνική Αρχή Διαφάνειας) με την επισήμανση ότι τα χρήματα αυτά πρέπει να αναζητηθούν από τους δράστες και όχι από τους φορολογουμένους, υπενθυμίζοντας τα αποτελέσματα ελέγχων που παρουσιάζουν στις ετήσιες εκθέσεις τους, όπως, για παράδειγμα, τις πρόσφατες για το 2021, οι οποίες πάντα είναι καταπέλτες.
Σημειώνω ότι κάθε χρόνο οι συνεπείς «βλάκες» φορολογούμενοι γεμίζουν τον λεγόμενο λογαριασμό «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι» (ΚΑΠ), των Δήμων ως εξής:
α. Απόδοση στους Δήμους ποσοστού επί του φόρου προστιθέμενης αξίας
β. Απόδοση στους Δήμους ποσοστού επί των καθαρών συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων.
γ. Απόδοση στους Δήμους ποσοστού επί του ΕΝΦΙΑ.
Δηλαδή, οι φορολογούμενοι δίνουν στην τοπική αυτοδιοίκηση κάθε χρόνο περίπου τρία δις. από τον κρατικό προϋπολογισμό και άλλα 1,4 δις. από το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων.
Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
4 Comments