Τρίτη θέση στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό του Generation Next για την ομάδα “Ennuino” από τη Σύρο

Newsroom
04/07/2023 15:42
 
 
 

 

Η πυρασφάλεια, η προστασία του περιβάλλοντος και η κοινωνική ένταξη ατόμων με αναπηρία είναι τα προβλήματα με τα οποία ασχολήθηκαν οι ομάδες που απέσπασαν τα φετινά βραβεία στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Generation Next του Ιδρύματος Vodafone.

Μάλιστα, την 3η θέση κατέλαβαν δυο μαθητές από τη Σύρο, οι Παναγιώτης και Σοφία Ζερβού, που με υπεύθυνο καθηγητή τον Μανώλη Αργυρό σκέφτηκαν «να ενώσουν την πολιτισμική κληρονομιά με την τεχνολογία και το παιχνίδι με την προσφορά βοήθειας προς τον συνάνθρωπο».

Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε με εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να λαμβάνουν μέρος από κάθε γωνιά της Ελλάδας και να έχουν, για ακόμη μια χρονιά, την ευκαιρία να περιηγηθούν στον κόσμο του STEM, να δουλέψουν ομαδικά και να πειραματιστούν με την τεχνολογία, λύνοντας πραγματικά προβλήματα.

Πιο αναλυτικά:
Την πρώτη θέση απέσπασε η ομάδα «Ιπτάμενοι Πυροσβέστες» του 5ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, η οποία σχεδίασε το Fire Detecting Airplane. Οι μαθητές Νικόλαος Ευστρατίου και Ευάγγελος Ιορδάνου, με υπεύθυνο καθηγητή τον Παναγιώτη Μανιάτη, προβληματισμένοι από τις συχνές δασικές πυρκαγιές στη χώρα μας, πρότειναν ως λύση τη δημιουργία ενός σμήνους μικρών ηλεκτρικών αυτόνομων αεροσκαφών, με σκοπό να εντοπίζονται έγκαιρα οι εστίες φωτιάς και να ενημερώνεται άμεσα η Πυροσβεστική Υπηρεσία.
«Η πορεία μας στον διαγωνισμό ήταν μια αξέχαστη περιπέτεια, γεμάτη με προκλήσεις για μάθηση, μας ενίσχυσε ως ομάδα και μας άνοιξε νέους ορίζοντες» δήλωσαν οι μαθητές με ενθουσιασμό, ενώ μάθαιναν πως κέρδισαν ένα τριήμερο ταξίδι επιστήμης στο Λονδίνο, με στόχο να συνεχίσουν να εξερευνούν τον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η ομάδα “Robot Feelings” από το 1ο ΕΠΑΛ Δάφνης. Οι μαθητές Εμμανουήλ Γιατράκης και Γιώργος Τάλζι, με υπεύθυνο καθηγητή τον Αριστείδη Τσιατούχα, «γνωρίζοντας ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που θα συναντήσει η ανθρωπότητα στο μέλλον είναι η έλλειψη νερού και γόνιμης γης» σκέφτηκαν να εφαρμόσουν την υδροπονική μέθοδο για την καλλιέργεια των φυτών και κατασκεύασαν ένα αυτοματοποιημένο θερμοκήπιο με σύστημα υδροπονίας, όπου τα φυτά αναπτύσσονται στο νερό αντί για το χώμα.
Οι μαθητές αναγνωρίζουν πως το ότι «εργάστηκαν ομαδικά, έμαθαν να συνεργάζονται και να ερευνούν, να χρησιμοποιούν τα βιώματα τους ώστε να δίνουν λύση στα προβλήματα» είναι ένα από τα σημαντικότερα οφέλη της εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στον Διαγωνισμό του GenerationNext.

Την τρίτη θέση κατέκτησε η ομάδα “Ennuino” από τη Σύρο. Οι μαθητές Παναγιώτης και Σοφία Ζερβού, με υπεύθυνο καθηγητή τον Μανώλη Αργυρό ευαισθητοποιημένοι με το θέμα της ελλιπούς συμπερίληψης ατόμων με αναπηρία σκέφτηκαν «να ενώσουν την πολιτισμική κληρονομιά με την τεχνολογία και το παιχνίδι με την προσφορά βοήθειας προς τον συνάνθρωπο» και κατασκεύασαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι κατάλληλο για άτομα με κινητικά προβλήματα, στο οποίο οι παίκτες συμμετέχουν δίνοντας φωνητικές εντολές.
Παράλληλα με τον σχεδιασμό του επιτραπέζιου παιχνιδιού, η ομάδα σχεδίασε και μια μακέτα ενός ειδικά διαμορφωμένου χώρου δημιουργικής απασχόλησης για άτομα με αναπηρία.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ανάπτυξης Ψηφιακών Δεξιοτήτων Generation Next υλοποιείται από το 2017 από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό SciCo – Επιστήμη Επικοινωνία, την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής και την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone.

Μέχρι σήμερα το Πρόγραμμα, με επίκεντρο την ψηφιακή πλατφόρμα www.generationnext.vodafone.gr, μετρά περισσότερους από 112.000 ωφελούμενους, ενώ στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού έχουν δημιουργηθεί 721 καινοτόμα projects μαθητών από 131 δήμους της χώρας.

Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα καθώς και τους νικητές, μπορείτε να επισκεφτείτε το www.generationnext.vodafone.gr.

Ακολουθήστε το naxostimes.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

(Visited 29 times, 1 visits today)
Latest Post

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*