Αυτό είναι το θέμα της ερώτησης που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος, μαζί με τον βουλευτή Α’ Αθηνών και τομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Φίλη.
Στην ερώτηση γίνεται αναφορά στην «απαράδεκτη στάση» του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αρνείται να απαντήσει σε κοινοβουλευτικό έλεγχο εδώ και 7 μήνες και παράλληλα – με τις αποφάσεις του – στερεί από τον νομό Κυκλάδων ένα πολύτιμο θεσμό, όπως είναι τα Κέντρα Αειφορίας ή Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Τον Δεκέμβρη του 2019 ο κ. Συρμαλένιος είχε καταθέσει ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας με τίτλο «Υποστελεχωμένα και ανενεργά τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Νησιωτικότητα και Κλιματική Αλλαγή επιτάσσουν την παρέμβαση της Πολιτείας σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα» (αρ. πρωτ. 2638), η οποία παραμένει αναπάντητη.
Παράλληλα, πρόσφατα ανακοινώθηκε από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, ως φορέας υλοποίησης, η χρηματοδότηση των ΚΠΕ/ΚΕΑ στο πλαίσιο ΠΡΑΞΗ «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β Κύκλος)», με διάρκεια από την 01/11/2019 έως και την 31/12/2021 με το ποσό των 1.880.180,80€. Και ενώ σε αυτήν εντάχθηκαν για χρηματοδότηση και πέντε από τα νέο-ιδρυθέντα Κ.Π.Ε., αποκλείστηκε το ΚΠΕ/ΚΕΑ Σύρου.
Όπως αναφέρει ο κ. Συρμαλένιος, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τον τελευταίο χρόνο με διαδοχικές της αποφάσεις, ανέστειλε πλήρως τη λειτουργία του ΚΠΕ/ΚΕΑ Σύρου, δεν εφάρμοσε τις διοικητικές διαδικασίες για τη στελέχωση του και αθέτησε τις δεσμεύσεις περί κάλυψης των αναγκών των δομών αυτών.
«Η Σύρος διαθέτει αφενός αξιόλογο φυσικό και πολιτισμικό κεφάλαιο, όπως και τα υπόλοιπα νησιά, και αφετέρου σημαντικούς φορείς (κυβερνητικούς και μη) με τους οποίους το Κ.Ε.Α. μπορεί και πρέπει να συνεργαστεί στο πνεύμα της Αειφορίας, επιδιώκοντας τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την περιβαλλοντική, κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική διάσταση της κυκλαδίτικης κοινωνίας. Ταυτόχρονα, η προώθηση Γεω-πάρκων στις Κυκλάδες, οι περιοχές NATURA 2000, η πολιτιστική κληρονομιά της ξερολιθιάς, κ.α. αποτελούν εξαιρετικό πεδίο μάθησης για τα νέα παιδιά και οφείλουν να ενταχθούν στο δημόσιο εκπαιδευτικό μας σύστημα» τονίζουν, μεταξύ άλλων, οι δύο βουλευτές στην ερώτησή τους, στην οποία ρωτούν την αρμόδια υπουργό:
1. Ποιοι είναι οι λόγοι αποκλεισμού του ΚΠΕ/ΚΕΑ Σύρου από την χρηματοδότηση;
2. Γιατί δεν προχωρά στην ολοκλήρωση των σχετικών υπηρεσιακών διαδικασιών για την λειτουργία του ιδρυμένου Κ.Ε.Α. Σύρου- Ερμούπολης, καθώς εκκρεμούν θέματα σχετικά με τη λειτουργία του (υπογραφή της Σύμβασης από το Υπουργείο Παιδείας, ενεργοποίηση των σχετικών υπηρεσιακών διαδικασιών για τη στελέχωσή του κ.λπ.);
3. Με ποιο τρόπο θα στοιχιστεί η δημόσια εκπαίδευση στα ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τις αποφάσεις των Διεθνών Συσκέψεων για το Περιβάλλον, καθώς και με την Ατζέντα του 2030 του ΟΗΕ που επικεντρώνεται στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης;
(φωτό: apanomeria.org)