Διαρρήξεις, κλοπές, εξαπάτηση: Τι να προσέχουμε, πώς να προστατευτούμε

admin
12/05/2016 13:17
 
 
 

Χρήσιμες συμβουλές για την προστασία του σπιτιού τους από διάρρηξη ή κλοπή υπενθυμίζει στους πολίτες η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο του προληπτικού και κοινωνικού της ρόλου.

*Τοποθετήστε στην κύρια είσοδο της πολυκατοικίας μηχανισμό αυτόματου κλεισίματος πόρτας.

*Κλειδώνετε την κύρια πόρτα/τις κύριες πόρτες του διαμερίσματος µε κλειδαριά ασφαλείας.

*Κλειδώνετε πάντα όταν φεύγετε, ακόµα κι αν πρόκειται να απουσιάσετε για μικρό χρονικό διάστημα.

*Μην αφήνετε ποτέ την κύρια είσοδο ανοιχτή µε στηρίγματα και προσέχετε ιδιαίτερα αν σας ακολουθήσει κάποιος μέσα στο κτίριο.

*Τα συστήματα ασφαλείας της κυρίας εισόδου (θυροτηλέφωνο µε οπτική εικόνα), θα πρέπει να σας επιτρέπουν να αναγνωρίζετε και να ελέγχετε τους επισκέπτες σας.

*Μην ανοίγετε ποτέ την πόρτα, χωρίς να βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε τον επισκέπτη.

*Μην αφήνετε ποτέ τις πόρτες των εξόδων κινδύνου ανοιχτές µε στηρίγματα.

*Αποφεύγετε να αφήνετε ξεκλείδωτες ή ανοιχτές τις πόρτες και τα παράθυρα των μπαλκονιών.

*Αποφεύγετε να δίνετε τα κλειδιά του σπιτιού σας σε τρίτους.

*Να ελέγχετε και να επιτηρείτε το ιδιωτικό προσωπικό που επιλέγετε για την κατοίκων παροχή υπηρεσιών.

*Όταν μετακομίζετε, να αλλάζετε τις κλειδαριές και τα κλειδιά. Μην αφήνετε δεύτερα κλειδιά της οικίας σας, κάτω από γλάστρες ή χαλάκια.

*Μην αφήνετε ποτέ μεγάλα χρηµατικά ποσά ή αντικείμενα αξίας στο σπίτι σας και µην γνωστοποιείτε στον κοινωνικό και επαγγελµατικό σας περίγυρο τα περιουσιακά στοιχεία που φυλάσσετε στην οικία σας.

*Τα γκαράζ και οι αποθηκευτικοί χώροι είναι στόχος.

*Μία καλή λύση θα ήταν, εφόσον υπάρχει η οικονομική δυνατότητα, να εγκαταστήσετε ένα σύστηµα συναγερµού – ασφαλείας, σε εμφανές σημείο.

 

Τι να προσέχουν οι ηλικιωμένοι

Επιπλέον, παρατίθενται χρήσιμες συμβουλές, ιδίως προς τους ηλικιωμένους, προκειμένου να μην πείθονται εύκολα από άγνωστα άτομα που τους πλησιάζουν με σκοπό την εξαπάτησή τους.

Οι επιτήδειοι, έχοντας συγκεντρώσει πληροφορίες σχετικές με τα υποψήφια θύματά τους, τα πλησιάζουν αιφνιδιαστικά και χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνάσματα (π.χ. ότι είναι γνωστοί συγγενών τους, λογιστές, εφοριακοί κ.λπ.), ζητούν χρήματα προφασιζόμενοι την εξόφληση χρέους για λογαριασμό των συγγενικών τους προσώπων. Γι’ αυτό:

*Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.

*Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.

*Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.

*Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.

*Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

*Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

*Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς σας.

*Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

*Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε, δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.

*Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.

*Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών.

*Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

*Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

*Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών Αρχών.

*Να ενημερώνετε πάντα τις Αστυνομικές Αρχές, σε κάθε περίπτωση διάρρηξης-κλοπής ή απάτης, ακόμη και σε απόπειρα εις βάρος σας.

Περισσότερες χρήσιμές συμβουλές-πληροφορίες για την προστασία των πολιτών έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας Ελληνικής Αστυνομίας www.hellenicpolice.gr/Οδηγός του Πολίτη.

 

(Visited 25 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*